יום שלישי , 26 מרץ 2019
ראשי » חדשות » וידאו: קיה סול עולה לשטח
קיה סולר יורדת לשטח עם רכב התצוגה TRAILSTER שמוצג בתערוכת הרכב של שיקגו. המרחק הקצר לגרסת יצור מאד בולט לעין. צילום: קיה
קיה סולר יורדת לשטח עם רכב התצוגה TRAILSTER שמוצג בתערוכת הרכב של שיקגו. המרחק הקצר לגרסת יצור מאד בולט לעין. צילום: קיה

וידאו: קיה סול עולה לשטח

כתב: ניר בן זקן

קשה לקטרג את קיה סול לאחד הסגמנטים המוכרים בתעשיית הרכב מכיוון שהיא נמצאת בתווך שבין מיקרו וואנים לקרוסאוברים הקומפקטים. למרות שזכתה בפרס העיצוב reddot בעת השקתה ב-2009, היא התקשתה להצליח כמו סקודה ייטי שהושק באותה שנה, בעיקר משום שבניגוד אליו היא לא נתפסה כרכב פנאי.

בתערוכת שיקאגו קיה חושפת את הטריילסטר קונספט, מעין גרסת פנאי-שטח לסול שאמורה לתת מענה הולם יותר לטעמם של הלקוחות. היא עושה זאת באמצעות פגושים שחורים ובולטים עם מגני אלומיניום, פסי הגנה מושחרים סביב בתי הגלגל וספי הדלתות, מופע מרהיב של תאורת לד בפנסים הראשיים, צמד פרוז’קטורים סטייל מכונית ראלי בפגוש הקדמי, צמד פנסים קטנים יותר במראות ועוד צמד על הגג שיכולים להפוך את היום ללילה, מיתלים המגביהים את המרכב ב-6.5 ס"מ בהשוואה לדגם הרגיל, חישוקים בצביעה תלת גוונית (שחור, אדום וניקל) וצמיגי שטח במידה 245/45R19 של פירלי המקנים לסול מראה נכון ומתאים הרבה יותר לטעמו של קהל היעד. בפנים לעומת זאת השינויים קטנים יותר ומסתכמים בשילוב צבעים שחור וחום, ידית הילוכים גדולה בצורת מצערת של מטוס נוסעים וגג בד חשמלי הנפתח לכל אורכו.

מבחן רכב קיה סול

מבחן רכב קיה ספורטאז' אורבן

קיה סולר יורדת לשטח עם רכב התצוגה TRAILSTER שמוצג בתערוכת הרכב של שיקגו. מנוע טורבו בנזין והנעה כפולה להספק משותף של מעל 200 כ"ס. האם זה המטר האחרון שקיה הייתה צריכה לקחת קדימה את הסול? צילום: קיה
קיה סולר יורדת לשטח עם רכב התצוגה TRAILSTER שמוצג בתערוכת הרכב של שיקגו. מנוע טורבו בנזין והנעה כפולה להספק משותף של מעל 200 כ"ס. האם זה המטר האחרון שקיה הייתה צריכה לקחת קדימה את הסול? צילום: קיה

השינויים אינם מסתכמים בשיפור המראה; יחידת ההנעה היברידית משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המעביר 185 כ"ס דרך תיבה אוטומטית עם 6 יחסים לגלגלים הקדמיים בעוד מנוע חשמלי מספק 35 כ"ס לגלגלים האחוריים. ההספק המשולב עומד על 220 כ"ס ו-39.4 קג"מ כשלדברי היצרן המנוע החשמלי מאפשר טווח נסיעה של עד 5 ק"מ ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית, משפר את צריכת הדלק ב-30 אחוזים בנסיעה עירונית וב-10 אחוזים בכביש מהיר (בהשוואה למנוע 2.0 ליטר) וגם משפר את הורדת הכוח לקרקע בתנאי אחיזה נמוכים או תחת האצה חזקה. מדחס המזגן מופעל חשמלית ויאפשר לצנן את תא הנוסעים גם כשמנוע הבנזין כבוי.

קיה סולר יורדת לשטח עם רכב התצוגה TRAILSTER שמוצג בתערוכת הרכב של שיקגו. מנוע טורבו בנזין והנעה כפולה להספק משותף של מעל 200 כ"ס. סקודה יטי...מאחוריך! צילום: קיה
קיה סולר יורדת לשטח עם רכב התצוגה TRAILSTER שמוצג בתערוכת הרכב של שיקגו. מנוע טורבו בנזין והנעה כפולה להספק משותף של מעל 200 כ"ס. סקודה יטי…מאחוריך! צילום: קיה

למרות שהסול טריילסטר מוגדרת כרכב תצוגה נראה שהיא תגיע בקרוב לקו הייצור. אימוץ השינויים הויזואליים גם בגרסאות הרגילות עשוי להפוך את הסול לפופולארית הרבה יותר.

צפו גם בזה

פורשה קאיין - עכשיו גרסת הקופה. יותר סקסי ודינאמי, פחות מקום לקיאק. צילום: פורשה

פורשה קאיין: קופה

פורשה מציגה גרסת קופה של הקאיין שמבוססת על מכלולים של הקאיין, המנועים של הקאיין והפלטפורמה של הקאיין. האם הביצועים שלה עדיפים על אלה של הקאיין?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 3 =