יום חמישי , 18 אפריל 2024
chevrolet colorado zr2 - טנדר שברולט קולוראדו עם 308 כ"ס וערכת מתלים מדהימה ישר מהבית. צילום: שברולט
chevrolet colorado zr2 - טנדר שברולט קולוראדו עם 308 כ"ס וערכת מתלים מדהימה ישר מהבית. צילום: שברולט

וידאו: שברולט קולוראדו ZR2

תומר הדר

תחשבו על הטנדר הכי אקסטרימי שניתן לרכוש בישראל. נגיד… טויוטה היילקס ויגו. יש לו נעילה אחורית מקורית מהחברה, וזה די מגניב, אך כדי להפוך את טויוטה היילקס ויגו למכונה רצינית יותר צריך לקחת אותו לסדנה. לברר בזהירות האם ההגבהה שהסדנה מציעה היא כזו שמאושרת על ידי משרד התחבורה (היא לא…הנוהל תקוע), לשלם על מיגונים ואז, אם ממש ממש רוצים להשתולל אז להוציא עוד כסף על נעילה קדמית, על מיגון ועל עוד כמה תופינים.

בארצות הברית כמובן שהמצב שונה. טויוטה, דודג' ועוד רבות וטובות מציעות ללקוחות לרכוש כבר מהמפעל טנדר בגרסה משופרת, כדי לחסוך ללקוח את כאב הראש הכרוך, חלילה, ברכישת שיפורים. כעת מגיע תורה של שברולט, שמציגה גרסה קרבית לקולוראדו, שעומד לשרת בקרוב גם בצה"ל (כמובן בגרסה אזרחית יחסית ולא בגרסה המשופרת).

chevrolet colorado zr2 - טנדר שברולט קולוראדו עם 308 כ"ס ועוד אבזור גם בפנים. צילום: שברולט
chevrolet colorado zr2 – טנדר שברולט קולוראדו עם 308 כ"ס ועוד אבזור גם בפנים. צילום: שברולט

הגרסה החדשה, של שברולט קולוראדו, נקראת ZR2 מצוידת פחות או יותר בכל מה שהינו מתקינים בטנדר שלנו לפני יציאה לשטח. כלומר, לסדנאות כמעט לא נותרה פרנסה: לדוגמה, שני הסרנים מגיעים נעולים כבר מהמפעל, יש הגבהה, יש בולמים מתכווננים ויש גם חבילת שטח שכוללת מיגונים.

chevrolet colorado zr2 - טנדר שברולט קולוראדו עם בולמי זעזועים אקטיביים רב שלביים ואינטרדיסציפלינאריים. צילום: שברולט
chevrolet colorado zr2 – טנדר שברולט קולוראדו עם בולמי זעזועים אקטיביים רב שלביים ואינטרדיסציפלינאריים. צילום: שברולט

וזה לא הכל: בשברולט הוחלט שהקולוראדו ZR2  לא יהיה "סתם" חבילת אבזור, אלא ממש יהיה שונה מהותית מקולוראדו רגיל. לכן, לדוגמה, מפתח הגלגלים שלו רחב יותר בכמעט עשרה סנטימטרים. בולמי הזעזועים – של MULTIMATIC כוללים מערכת שסתומים פנימית, כלומר בפועל יש להם מספר מאגרי שמן פנימיים לשיכוך יעיל יותר, החישוקים הם בקוטר 17 אינץ' והצמיגים במידה 31.

chevrolet colorado zr2 - טנדר שברולט קולוראדו עם 308 כ"ס וערכת מתלים מדהימה ישר מהבית. כאן הוא אדום ובבוץ. צילום: שברולט
chevrolet colorado zr2 – טנדר שברולט קולוראדו עם 308 כ"ס וערכת מתלים מדהימה ישר מהבית. כאן הוא אדום ובבוץ. צילום: שברולט

הגחון ממוגן בלוחית אלומיניום כמו גם הטרנספר וכפי שאמרנו – יש 2 נעילות. ועוד נקודה חשובה: המנוע. כנהוג בקולוראדו, יש V6 שמפיק 308 כוחות סוס, אך אותנו מעניינת דווקא גרסה נוספת שתוצע גם: טורבו דיזל שמפיק 181 כוחות סוס. למי שזוכר (לפי מקורות זרים), בערבות הנגב משוטטים כמה פורד ראפטור צבאיים שמשמשים בעיקר למטרת מרדפים אחרי מבריחים ומסתננים. כעת, לאור הגעת הקולוראדו לצה"ל, אולי נבקש שלצד הצוללות יזרקו בחבילת הסיוע גם כמה ZR2, שיהיה לנו מה לעשות במילואים.

Check Also

ללא הסוואה. כך נראה הטנדר של BYD

עם חתימת אור המזכירה את הטנדרים של פורד. הפיקאפ 4X4 החשמלי של BYD נתפס ללא הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − 5 =