תומר הדר
תחשבו על הטנדר הכי אקסטרימי שניתן לרכוש בישראל. נגיד… טויוטה היילקס ויגו. יש לו נעילה אחורית מקורית מהחברה, וזה די מגניב, אך כדי להפוך את טויוטה היילקס ויגו למכונה רצינית יותר צריך לקחת אותו לסדנה. לברר בזהירות האם ההגבהה שהסדנה מציעה היא כזו שמאושרת על ידי משרד התחבורה (היא לא…הנוהל תקוע), לשלם על מיגונים ואז, אם ממש ממש רוצים להשתולל אז להוציא עוד כסף על נעילה קדמית, על מיגון ועל עוד כמה תופינים.
בארצות הברית כמובן שהמצב שונה. טויוטה, דודג' ועוד רבות וטובות מציעות ללקוחות לרכוש כבר מהמפעל טנדר בגרסה משופרת, כדי לחסוך ללקוח את כאב הראש הכרוך, חלילה, ברכישת שיפורים. כעת מגיע תורה של שברולט, שמציגה גרסה קרבית לקולוראדו, שעומד לשרת בקרוב גם בצה"ל (כמובן בגרסה אזרחית יחסית ולא בגרסה המשופרת).
הגרסה החדשה, של שברולט קולוראדו, נקראת ZR2 מצוידת פחות או יותר בכל מה שהינו מתקינים בטנדר שלנו לפני יציאה לשטח. כלומר, לסדנאות כמעט לא נותרה פרנסה: לדוגמה, שני הסרנים מגיעים נעולים כבר מהמפעל, יש הגבהה, יש בולמים מתכווננים ויש גם חבילת שטח שכוללת מיגונים.
וזה לא הכל: בשברולט הוחלט שהקולוראדו ZR2 לא יהיה "סתם" חבילת אבזור, אלא ממש יהיה שונה מהותית מקולוראדו רגיל. לכן, לדוגמה, מפתח הגלגלים שלו רחב יותר בכמעט עשרה סנטימטרים. בולמי הזעזועים – של MULTIMATIC כוללים מערכת שסתומים פנימית, כלומר בפועל יש להם מספר מאגרי שמן פנימיים לשיכוך יעיל יותר, החישוקים הם בקוטר 17 אינץ' והצמיגים במידה 31.
הגחון ממוגן בלוחית אלומיניום כמו גם הטרנספר וכפי שאמרנו – יש 2 נעילות. ועוד נקודה חשובה: המנוע. כנהוג בקולוראדו, יש V6 שמפיק 308 כוחות סוס, אך אותנו מעניינת דווקא גרסה נוספת שתוצע גם: טורבו דיזל שמפיק 181 כוחות סוס. למי שזוכר (לפי מקורות זרים), בערבות הנגב משוטטים כמה פורד ראפטור צבאיים שמשמשים בעיקר למטרת מרדפים אחרי מבריחים ומסתננים. כעת, לאור הגעת הקולוראדו לצה"ל, אולי נבקש שלצד הצוללות יזרקו בחבילת הסיוע גם כמה ZR2, שיהיה לנו מה לעשות במילואים.