יום שישי , 29 מרץ 2024
קבסטן טריפל אקסיס טורביון. מהמם ככל שיהיה. עדיין שולי בחשיבותו. צילום: קבסטן
קבסטן טריפל אקסיס טורביון. מהמם ככל שיהיה. עדיין שולי בחשיבותו. צילום: קבסטן

צפו: חמשת השעונים החשובים של 2016

רוני נאק

מסורת וקדמה נפגשים באולמות של שענות העילית השווצרית. עם איום חדש בדמות ה"סמארטווטש'" מאפל, סמסונג ומותגי אלקטרוניקה אחרים – נראה שיוצרי השעונים הקלאסיים צריכים – שוב לחזור לשורשי ה-DNA שלהם כדי ליצור את הבידול אבל גם להתחדש ולהישאר עדכניים בקרב חובבי שענות העילית הצעירים. זה בא לידי ביטוי במידות של השעונים עצמם אשר גדלו לממדים שמעל 40 מ"מ, ממשיך בחומרי גלם חדשניים ומחקר אחרי סגסוגות חדשות, תהליכי יצור ממוחשבים אבל – וזה חשוב – שומרים על האומן, יוצר השעון, במרכז עם מרכיב מהותי של עבודה ידנית, חרשות ברזל "של פעם" וחתימה אישית.

  1. Breguet Tradition Répétition Minutes Tourbillon 7087

ברגה היא ממותגי השעונים הוותיקים והנחשבים ביותר. רבים מהמנגנונים המורכבים ביותר עדיין רשומים כפטנטים של המותג הזה אשר ללא ספק מקבל סטאטוס של אריסטוקרטיה בעולם שענות העילית. ולמרות זאת הם לא שוקדים על השמרים ומציגים שעון מצילה (המשתמש גם בחיווי צליל) אשר היה בפיתוח אקוסטי במשך 10 שנים במטרה להגיע לצליל ה"גונג" המושלם. בנוסף למנגנון המצילה המורכב יש גם טורביון אשר מפצה על כבידת כדור הארץ ומשפר את הדיוק. היצירה הזו בזהב ורוד 18 קראט ותיבה בקוטר 44 מ"מ תעלה כ-450,000 דולרים.

נורד זייטמאשין פריזדייל. להטוטנות מכאנית ממותחג צעיר וחתרני. צילום: נורד זייטמאשין
נורד זייטמאשין פריזדייל. להטוטנות מכאנית ממותחג צעיר וחתרני. צילום: נורד זייטמאשין
  1. Nord Zeitmaschine FREESDAIL

NORD Zeitmaschine – או בתרגום חופשי "מכונת הזמן של הצפון" – כאשר הכוונה היא צפון שוויץ – הם מותג צעיר – אפילו פעוט שנוסד ב-1998, בידי יזם צעיר רק בן 45 אבל עם ידע רב בהנדסה מכאנית. השעון הזה FREESDIAL – משלב הרבה מהידע והתפיסה הייחודית שלו לגבי חיווי זמן ובאמת שצריך לראות את הסרטון כדי להבין עד כמה מרשים הקליבר שיצר מבסיס ג'נרי-אך-חסון של ETA2824 המשמש כמנוע לתנועה הזו.

מדובר במהדורת יצור מוגבלת של 97 יחידות במחיר של כ-30,000 דולרים.

  1. A. Lange & Söhne Datograph Perpetual Tourbillon

היצירה הזו של לאנג ובניו מחברת שלוש קומפליקציות וחמש פונקציות משנה שלהן. זהו פריט ייחודי מבית היוצר של לאנג עם מהדורת יצור של 100 יחידות בפלטינה ומתבלט גם באופן הנהיר והנקי שבו המידע הרב מוצג על הלוח.

שעון עצר, תאריכון נצחי עד לשנת 2100 עם מולד ירח, טורביון אשר מפצה על כוח המשיכה של כדור הארץ ואותו אפשר לראות דרך גב מספיר קריסטל שקוף. לקליבר 729 חלקים, מנגנון מתיחה אוטומטי ורזרבה ל-50 שעות. התיבה והקליבר מעוטרים לפי הקודים הנוקשים של גילדת השענות ופעולת השעון מכויילת במדוייק בחמש פוזיציות שונות כדי להבטיח חיווי שעה מדויק. לתיבת הפלטינה קוטר של 41.5מ"מ והיא תיצמד לפרק היד שלך עם רצועת עור תנין שחורה.

המחיר כ-320 אלף דולרים

וואשרון קונסטנטין עם תאריכון נצחי בקליבר דק במיוחד. לא מובן מאליו לכזו קומפילקציה. צילום: וואשרון
וואשרון קונסטנטין עם תאריכון נצחי בקליבר דק במיוחד. לא מובן מאליו לכזו קומפילקציה. צילום: וואשרון
  1. Vacheron Constantin Patrimony Perpetual Calendar

מדובר כאן במהדורת יצור מוגבלת של 100 יחידות בפלטינה עם תיבה בקוטר 41 מ"מ ועובי של 8.9 מ"מ בלבד. הקליבר הוא אוטומטי מתוצרת וואשרון עם רזרבה של 40 שעות ומשקולת סובבת מגוש זהב בצורת לוגו הצלב המלטזי של המותג.

הקליבר אשר פותח על ידי וואשרון מציג לא רק שעות ודקות אלא גם מולד ירח, יום בשבוע, מונה שבועות, תאריך וגם לוקח בחשבון שנה מעוברת ואת חודש פברואר הקצר. הקליבר הזה מזוהה כאחד המובילים כתאריכון מכאני ואינו דורש שום כיול מיוחד עד לראשון למרץ בשנת 2,100. אז זו כבר תהיה בעיה של מישהו אחר.

המחיר כ-150 אלף דולרים

הובלו ביג באנג יוניקו סאפיר. ובמילים שלנו: אני גדול, יש לי מנגנון מיצור עצמי ואני שקוף כדי שתוכלו לראות את הבפנוכו. צילום: הובלו
הובלו ביג באנג יוניקו סאפיר. ובמילים שלנו: אני גדול, יש לי מנגנון מיצור עצמי ואני שקוף כדי שתוכלו לראות את הבפנוכו. צילום: הובלו
  1. Hublot Big Bang Unico Sapphire

הובלו ממשיכים להרחיב את הגבולות עם פרוייקט שאפתני למדי – שעון שכולו מספיר. על הגבול בין יצירתיות לשחצנות יוצאת דופן, התיבה השקופה חושפת את כל מה שיש לקליבר מבית – "UNICO" – להציג. חשוב לציין שזו לא הפעם הראשונה שיוצרים תיבת קריסטל – מותגי עילית כמו RICHARD MILLE    עשה זאת לפני יותר משנתיים.

מידות התיבה השקופה – באופן ראוי להובלו – נדיבות – 45 מ"מ. בורגי טיטאניום אוחזים ברצועה שקופה אשר מצידה נרכסת בתפס טיטאניום. הקליבר כאמור מבית HUBLOT. מדובר בכרונוגרף אוטומטי עם רזרבה של 72 שעות.

גם לוח השנתות שקוף ועליו מיספור אשר בחלקו מודבק כאשר חיווי השעות הם יחידות ספיר נפרדות שהודבקו ללוח – שקוף על שקוף. המחוגים השקופים מחזקים את המסר של מפגן מהמם חושים של יכולת, חדשנות ולא מעט העזה מצד הובלו.

מחיר כ- 58,000 דולרים

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eleven + 13 =