מאת: ניר בן זקן
בתערוכת פרנקפורט לפני יותר משנה חשפה לקסוס את ה-LF-NX קונספט שבזכות עיצוב מרהיב, ייחודי ומאוד לא אופייני למותג הפרימיום השמרני, גנב את ההצגה לשאר היצרנים האירופאים במגרש הביתי. גרסת הייצור שהוצגה כחצי שנה לאחר מכן בתערוכת בייג'ין הייתה דומה למדי לקונספט המעוצב וכעת ה-NX נוחת בישראל.
ה-NX מתבסס על פלטפורמת MC של טויוטה וחולק מכלולים עם טויוטה RAV4 אבל הקשר הוא בעיקר על הנייר. בחזית מוצעות שתי יחידות כוח; 2.0 ליטר טורבו החדש של טויוטה עם 238 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ב-NX200t או 2.5 ליטר היברידי עם 197 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה ב-NX300h. את צמד המנועים תוכלו לקבל עם הנעה קדמית או כפולה כשבגרסה ההיברידית ההנעה לגלגלים האחוריים מתבצעת באמצעות מנוע חשמלי עם 50 כ"ס, ללא חיבור ישיר של מנוע הבנזין. גרסה זו גם מתהדרת במקדם גרר הנמוך בסגמנט (0.32) שמאפשר צריכת דלק רשמית כמו של מכוניות מיני, 19.2 קמ"ל.

עיצוב הפנים פחות מרהיב מהמראה החיצוני וגם עשוי להיות מעט צפוף בשל בסיס גלגלים קצר (266 ס"מ) אך לפחות הרצפה השטוחה מאפשרת מרווח טוב יותר במושב האמצעי, המשען ניתנת לכוונון וגם תא המטען סביר בנפחו (500 ליטר ב-NX200t ו-475 ליטר ב-NX300h). רשימת האבזור לעומת זאת מרשימה וכוללת בגרסת "לקשרי" הבסיסית (296 אלף שקלים ל-NX200t, 306 אלף שקלים ל-NX300h) מערכת שליטה עם מסך 7", מצלמת רוורס, בלוטות, USB ושליטה מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים בריפוד דמוי עור עם חימום לאלה הקדמיים, חלון שמש פנוראמי חיישני גשם, תאורה (עוקבת פניה) וחניה (מלפנים ומאחור), בקרת שיוט, מפתח חכם, חישוקים קלים בקוטר 18" ולא פחות מ-8 כריות אוויר. גרסת "פרימיום" הבכירה מוסיפה בעבור 30 אלף שקלים הנעה כפולה, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת PCS(ר"ת Pre-Crash System) המותחת את חגורות הבטיחות ומגבירה את עוצמת הבלימה בזיהוי סכנה.

ה-NX מהווה חדירה חשובה עבור לקסוס לאחד מפלחי השוק הפופולאריים בשוק הפרימיום בו התקשתה החברה לבלוט עד כה עם ה-RX שהתאים יותר לשוק האמריקאי. ספי בר מנכ"ל לקסוס בישראל מסר כי "באירופה המכירות גבוהות ב-50 אחוז מעל הציפיות עם זמן המתנה של חמישה חודשים. גם בארץ אנו עדים לביקושים גבוהים מהציפיות ומקווים למכור כ-400 יחידות במהלך השנה הקרובה אם לא יהיו בעיות מלאי".