יום חמישי , 28 מרץ 2024
טויוטה היילקס החדש. 150 כ"ס, 7 כריות אוויר ו-256 אלפי שקלים לגרסה האוטומטית. צילום: טויוטה
טויוטה היילקס החדש. 150 כ"ס, 7 כריות אוויר ו-256 אלפי שקלים לגרסה האוטומטית. צילום: טויוטה

טויוטה היילקס נחת בישראל

ניר בן זקן

ארבעה חודשים בלבד לאחר שהושק הדור ה-8 של היילקס נוחת בארץ. ההגעה המהירה ארצה, 3 חודשים לפני התחלת השיווק באירופה התאפשרה תודות לעובדה שהיילקס מגיעה אלינו מהמפעל בתאילנד שהוא הראשון לייצר את הדגם בעוד הדגם האירופאי מיוצר במפעל בדרום אפריקה. עבור היבואנית ההגעה המוקדמת תאפשר לה להיכנס למכרז מנהל הרכב הממשלתי החשוב בסגמנט שרובו ככולו מורכב בלקוחות מוסדיים.

טויוטה היילקס החדש. הארגז גדל קצת - כשר הגרירה עלה ל-3.2 טונות.. צילום: טויוטה
טויוטה היילקס החדש. הארגז גדל קצת – כשר הגרירה עלה ל-3.2 טונות.. צילום: טויוטה

טויוטה היילקס מאמץ את שפת העיצוב המוכרת מהקורולה (שמקנה גם יעלות אווירודינמית גבוהה יותר) עם פנסים המשתלבים בגריל פסים גדול מלפנים בעוד בתי גלגלים מודגשים הינם חלק מהמרכב (כיסויי פלסטיק בדגם הקודם). הדגם החדש מתבסס כבעבר על שלדת סולם עם מתלים נפרדים וקפצי סליל מלפנים וסרן חי עם קפצי עלים מאחור ובעל בסיס גלגלים זהה של 308.5 ס"מ אבל בפועל מדובר בתכנון חדש לחלוטין ולא במתיחת פנים. המידות גדלו ב-7.5 ס"מ לאורך (233 ס"מ), 2 ס"מ לרוחב (185.5 ס"מ) מה שמקנה לטענת טויוטה מרווח גדול ב-3.5 ס"מ לרגלי הנוסעים מאחור. הגובה הצטמק ב-0.5 ס"מ (181.5 ס"מ). הארגז האחורי גדל ב-0.5 ס"מ לאורך (152.5 ס"מ) ו-2.5 ס"מ לרוחב (154 ס"מ) וכושר גרירה של 3.2 טון, הוא הגבוה ביותר בסגמנט ובדומה למיצובישי טריטון החדש יש לו מערכת בקרת יציבות לנסיעה עם נגרר.

תא נהג חדש ומסך מגע בהשראת טבלט - אפילו אצל טויוטה היילקס הקשוח. צילום: טויוטה
תא נהג חדש ומסך מגע בהשראת טבלט – אפילו אצל טויוטה היילקס הקשוח. צילום: טויוטה

תא הנוסעים מציג שיפור גדול באיכות החומרים, בעיצוב הפנים ובאבזור בגרסה האוטומטית שכוללת מסך מגע מעוצב כטאבלט בגודל 7" (6.1" בקודם) במרכז הקונסולה עם מצלמת רוורס מקורית, שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, חלונות אחוריים מושחרים, חישוקים קלים בקוטר 17". הגרסה הידנית כוללת רק קישורית בלוטות' ושליטה מההגה על מערכת השמע אבל שומרת על סטנדרט הבטיחות הגבוהה עם 7 כריות אוויר.

להורדת המפרט המלא של טויוטה היילקס!
יחידות הכוח של ההילקס חדשות לחלוטין וזו שתגיע לישראל היא דווקא החלשה יותר בנפח 2.4 ליטר המפיקה 150 כ"ס ב-3,400 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד ולא ה-2.8 ליטר הבכיר. בהמשך שרשרת ההנעה תיבות הילוכים חדשות אוטומטית וידנית עם 6 הילוכים בשני המקרים (5 בדגם היוצא) ותיבת העברה עם הילוך כוח. יחידת הכוח אומנם חזקה יותר בהשוואה לגרסת ה-2.5 ליטר של הדגם הידני הקודם (144 כ"ס ו-35 קג"מ) אבל בהשוואה למנוע 3.0 ליטר של הגרסה האוטומטית היוצאת הוא מפחית 21 סוסים אך מוסיף 4.1 קג"מ. באופן מפתיע בהתחשב ביחידת ההנעה המודרנית, רק נתוני צריכת הדלק של הגרסה האוטומטית השתפרו בהשוואה לדגם הקודם; 12 ק"מ לליטר לעומת 11.6. הגרסה הידנית תשתה כבעבר 13.7 ק"מ לליטר.

טויוטה היילקס החדש - יש גם בכתום! צילום: טויוטה
טויוטה היילקס החדש – יש גם בכתום! צילום: טויוטה

טויוטה היילקס ישווק בישראל בגרסאות 4X4 בלבד במחיר של 227 אלף שקלים עבור הגרסה הידנית ו-256 אלף שקלים עבור הגרסה האוטומטית המפוארת המבטאים עליה של בין אלף לאלפיים שקלים – זאת מבלי לקחת בחשבון את ההפחתה של המע"מ ל-17% באוקטובר. הפחתת האחוז היחיד מהמע"מ הייתה מוזילה את השורה התחתונה ב-2,300 עד 2,600 שקלים.

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten + eighteen =