18 שנים אחרי השקת הדור הראשון יוצא לאוויר העולם הדור הרביעי במורשת רכבי הפנאי העירוניים האופנתיים, טויוטה ראב 4. החידושים, היכולות, המנועים וגם מה שחסר לנו – המחיר
הוא לא המציא את קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים או הקרוסאוברים, אבל טויוטה ראב 4 הוא בהחלט אחד מוותיקי הקטגוריה הזו. 18 שנים אחרי השקתו של הדור הראשון, נחשף הדור הרביעי במשפחת ראב 4 וזה קורה בתערוכת לוס אנג'לס האמריקאית.
חובבי רכב הפנאי הקומפקטי מחפשים שילוב כזה או אחר בין עיצוב-דיזינגוף, צליחת טיול ביער בן-שמן ויכולת דחיסת אבא-אמא-ילדה-ילד וגלגל ים. בטויוטה בחרו לשדרג בדור החדש את היכולות המשפחתיות – כהמשך למגמת ההתרחקות מהשטח ביחס לדורות הראשונים. כך הוארך והורחב הראב 4, מרחב הפנים שופר וכך גם תא המטען שהוגדל. המתלים טופלו במטרה לשפר את נוחות הנסיעה וגם הנמכה קלה של המרכב אמורה לסייע בנוחות היומיומית, בייצוב והפחתת רעשים.
בצד המנועים בטויוטה לא מבשרים בשורות גדולות. בעידן של מנועים קטנים, חזקים וחסכוניים בוחרים בטויוטה להשתמש במנועי בנזין ודיזל בנפח 2.0 ל', שמייצרים בין 122 ל-149 כ"ס. צריכת הדלק, כך טויוטה מבשרת לנו, השתפרה ביחס לדור הקודם. מנוע הבנזין מוצמד לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה; הדיזלים מוצעים עם תיבות הילוכים ידנית או אוטומטית, בנות שישה הילוכים. את טויוטה ראב 4 החדש אפשר לקבל עם הנעה קדמית או כפולה.
הפיצוי על מערך המנועים נמצא במערכת בקרת יציבות והתנהגות חדשה. בגרסאות ההנעה הכפולה מנצלת המערכת את האפשרות להעביר כוח בין צירי הגלגלים בתנועה מפותלת ומהירה על הכביש. בכל הגרסאות היא מצוידת בטכנולוגיה של סנכרון בין מערכות השליטה על המנוע, הבלמים וגם ההיגוי. הוליסטיות בין-מערכתית הנהוגה בשנים האחרונות ברכבי שטח רבים.
מיבואן טויוטה, יוניון מוטורס, נמסר כי הראב 4 החדש יגיע אל חופינו ברבעון הראשון של 2013, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית. יוניון מוטורס – יבואנית טויוטה – לא פרסמה מחיר רשמי ל-ראב4 החדש (אפילו שהוא כבר מתנודד על האוניה בדרך לישראל) להערכת מערכת אתר "שטח", כדי שהטויוטה ראב 4 החדש יהיה תחרותי מול שחקנים כמו יונדאי IX35, מאזדה CX5, קיה ספורטאז' ורבים אחרים, על טווח המחיר לנוע בין 170 ל-220 אלפי שקלים – וזה כולל את ה"פרמיה" שמביא עימה מותג טויוטה.