תחילת היצור של דגם הפנאי/שטח מיצרנית הרכב החשמלי – טסלה – מתעכבת בשל בעיות הנדסיות שנוצרות בעקבות ההתעקשות של היצרן על השימוש בדלתות "שחף" הנפתחות כלפי מעלה.
"יהיה עלינו למצא כמה פתרונות יצירתיים" אמר מסק בכנס משקיעים בעקבות פרסום רווחי החברה. מסק אומר שסטלה מבקשת לוודא כי לדלתות השחף יתרון שימושי אמיתי ולא מדובר רק בגימיק. מסק תמיד ידע להתבטא כאיש מכירות משופשף וגם הפעם הוא אמר למשקיעיו "אנחנו מנסים ליצור מכונית שהיא באמת מדהימה. מכונית שתהיה יותר טובה ומרשימה ממכונית התצוגה".
עיקר הבעיה של דלתות השחף היא אטימה טובה. זאת, כדי למנוע חדירת מי גשם, לצמצם רעשי רוח ודרך ולוודא שהמנגנון המורכב של הדלת יהיה עמיד בשנים רבות של מחזור חיי הרכב. טסלה השקיעה 82 מיליון דולרים על פיתוח רק ברבעון הראשון של השנה.
ואנחנו מספרים לכם את כל זה מכיוון שמערכת ההנעה החשמלית אשר עתידה להניע את טסלה מודל X משמשת את הטויוטה ראב-4 החשמלית אשר משווקת – לא בהצלחה מרובה יש לציין – בקליפורניה.