כתב: ניר בן זקן
עד לפני כמה שנים, רכבי פנאי שטח של יגואר ובנטלי היו נראים הגיוניים בערך כמו מלכת אנגליה בריקוד סטרפטיז נועז, אבל היום כל יצרן רכב רוצה נתח בקטגוריה הפופולארית והרווחית ביותר בתעשייה – הקרוסאוברים. גם יגואר ובנטלי האריסטוקרטיות נדרשות ללכלך את רגלייהן באבק, חול ובוץ וגרסאות הייצור של צמד הקרוסאוברים הראשונים בתולדותיהן יוצגו בתערוכת פרקנקפורט שתיפתח את שעריה באמצע ספטמבר.
• מה לוקח? ריינג' רובר ספורט או פורשה קאיין?
בנטלי חשפה את תכניותיה לקרוסאובר כבר לפני שלוש וחצי שנים בתערוכת ג'נבה עם ה-EXP 9, ורק בחודש הבא היא תציג את גרסת הייצור. בכל זאת דרוש זמן רב לתכנון וניסויים כשהמטרה היא כדי להדיח את ריינג' רובר מהתואר רכב השטח היוקרתי הטוב בעולם ב-45 השנים האחרונות.
[pro_ad_display_adzone id="63"]הבנטיאגה יתבסס על פלטפורמת MLB המשותפת לאודי Q7 החדש ולפולקסוואגן טוארג ופורשה קאיין העתידיים ויוצע עם מנועי V8, W12 ופלאג אין הייבריד שתוכל לנסוע 48 ק"מ ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית. מתמונות תא הנוסעים שנחשפו נראה כי מד המהירות בלוח השעונים מסתיים במספר 320 ואם אכן ישיג אותה, הוא יזכה לתואר הקרוסאובר המהיר ביותר, 36 קמ"ש יותר מפורשה קאיין טורבו S. בסרטון ששחררה היצרנית נראה הבנטיאגה מפגין את יכולות השטח שלו בנהיגה טכנית בשבילים ההרריים וזרועי האבנים של צפון ספרד. למרות תג מחיר משוער של כ-770 אלף שקלים לפני מיסים (הדומה לגרסאות הקצה של הריינג' רובר) היצרנית מדווחת על כ-4,000 הזמנות לרכב הפנאי החדש וזה עוד לפני שנחשף במלואו.