יום שישי , 19 אפריל 2024
יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. תחילת השיווק באירופה, רבעון שלישי של 2015. צילום: יונדאי
יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. תחילת השיווק באירופה, רבעון שלישי של 2015. צילום: יונדאי

יונדאי טוסון החדש נחשף

כתב: ניר בן זקן

קצת פחות משש שנים לאחר שהחליף ה-ix35 את הטוסון (בצפון אמריקה הוא המשיך להיקרא על שם העיר השניה בגודלה באריזונה), יונדאי חוזרת לשם המקורי של הקרוסאובר הקומפקטי שלה במטרה להפוך אותו לדגם גלובאלי. אבל לא רק השם חדש, יצרן הרכב הגדול בקוריאה חושף כעת תמונות ופרטים מלאים על מי שהיה בעבר להיט מכירות בישראל והתחיל את מהפכת הקרוסאוברים לפני יותר מעשור בישראל וכעת התחדש מסוליית הצמיג עד הגג.

יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. תחילת השיווק באירופה, רבעון שלישי של 2015. צילום: יונדאי
יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. תחילת השיווק באירופה, רבעון שלישי של 2015. צילום: יונדאי

במקביל לשינוי שעבר הסטנה פה גם הטוסון זוכה לחזית עם גריל משושה גדול ובולט, יחידות תאורה חדות ומשוכות אחורנית, פסי לד כצו האופנה, בפרופיל בתי הגלגלים מודגשים עם מגני סף מפלסטיק שחור כדי להעצים את תחושת הגובה המתבקשת ברכב פנאי (או אולי כדי לחפות על הקיטון במימד זה), חישוקי גלגל בצביעה דו גוונית ואנטנת "זנב כריש" בקצה הגג.

הטוסון מתבסס על פלטרפורמה חדשה שתהיה משותפת לספורטאז' הבא שצפוי להיות מוצג בהמשך השנה. עם א/ר/ג של 164.5/185/447.5 ס"מ הוא ארוך ב-6.5 ס"מ, רחב ב-3 ס"מ ונמוך ב-1 ס"מ בעוד בסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ ומהווה גידול של 3 ס"מ (אך עדיין קטן ב-3 ס"מ ממאזדה CX5). הגידול במימדים אמור לשפר את המרווח לנוסעים, בעיקר ליושבים מאחור. תא המטען לעומת זאת התכווץ ב-78 ליטר לכדי 513 ליטר. יונדאי מדווח על שיפור באיכות החומרים, עיצוב הפנים נראה בוגר ופחות מצועצע מבעבר והאבזור שופר עם מסך מגע גדול במרכז הקונסולה, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים ופתיחה חשמלית של דלת תא המטען באמצעות חיישן קרבה המזהה את המפתח החכם. ציוד בטיחות מתקדם כמו חניה אוטומטית, התראה על עצמים בשטחים המתים כולל תנועת צולבת ביציאה מחניה, בקרת התנגשות עירונית ומערכת לשמירה על נתיב יוצעו כאופציה.

יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. האם צפויה לנו גרסת בסיס זולה במיוחד? צילום: יונדאי
יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. האם צפויה לנו גרסת בסיס זולה במיוחד? צילום: יונדאי

לכל טיולי השטח עם יונדאי IX35

מבחן רכב יונדאי סנטה פה

בהיצע יחידות הכוח ניתן למנות כבעבר צמד מנועי דיזל בנפח 1.7 ליטר עם 115 כ"ס ו-2.0 ליטר בשתי רמות הספק 136 או 184 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם 6 יחסים או אופציה לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים בצמד הגרסאות הבכיר. בקרב לוגמי הבנזין הרלוונטיים יותר לשוק המקומי נמצא 1.6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה (GDI) בהספק 135 כ"ס (גרסה שלא שווקה בישראל) או 176 כ"ס בגרסת הטורבו שאמורה להחליף את מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר הוותיק והיא היחידה מבין השניים שתוצע גם עם תיבת הילוכים אוטומטית, מסוג כפולת מצמד עם 7 יחסים. על ההנעה יהיו מופקדים הגלגלים הקדמיים אם כי לא נמסר באילו מנועים תהיה אופציה גם להנעה כפולה קבועה.

יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. המראה המותגי החדש - ממנו נראה דגמים רבים. צילום: יונדאי
יונדאי טוסון. מנועי טורבו חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב רענן מן הפנים ומן החוץ. המראה המותגי החדש – ממנו נראה דגמים רבים. צילום: יונדאי

הטוסון החדש ישווק באירופה החל מהסתיו הקרוב ולמרות שטרם נמסר מחיר רשמי ביבשת הישנה הוא צפוי להתייקר בהשוואה לקודמו. בהתחשב במגמת ההוזלות בשוק הרכב בכלל ובסגמנט הקרוסאוברים בפרט (ספורטאז' הוזל לאחרונה ל-135 אלף שקלים), על היבואנית יהיה להציג תג מחיר אטרקטיבי במיוחד כדי לחזור להובלת הסגמנט ממנו נעדר הטוסון בשנים האחרונות.

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 4 =