יום חמישי , 25 אפריל 2024

יצרני הרכב הסינים בתערוכת שנגחאי

מאת: ניר בן זקן צילומים: יצרנים
בימר מקומית – בריליאנס V3
בריליאנס (Brilliance) הסינית מייצרת ברישיון ב.מ.וו את סדרה 3, 5 ו-X1. ה-V3, הקרוסאובר הקומפקטי החדש פרי פיתוחה אינו נושא את סמל הפלופלור כחול לבן, אך נראה דומה למדי לתוצרת בוואריה המוכרת. יחידות התאורה, פתחי האוורור בפגוש הקדמי, מגני הפלסטיק סביב בתי הגלגל ומסגרות החלונות, ידיות הדלתות הקדמיות (האחוריות מוסלקות במסגרת השמשה), הפגוש האחורי ודלת תא המטען נראים כהעתקה של דגמי הפנאי שטח של ב.מ.וו. חבל ששילובם נראה כמו שעטנז לא ממש מוצלח. בתא הנוסעים האזכור הגרמני בא לידי ביטוי רק בגלגל ההגה ובכפתור ההתנעה, שאר איכות הפלסטיק מסגירה את מוצאה המקומי.
ל-V3 מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר טורבו המפיק 150 כ"ס ו-22.4 קג"מ. הוא משודך לתיבה ידנית עם 5 יחסים כשבעתיד תוצע גם תיבה אוטומטית.

Hongqi-LS5-1

גאוות הדגל אדום – הונגקי LS5
הונגקי (Hongqi – דגל אדום בסינית) היא מהיצרניות הוותיקות בסין המתמחה ברכבי יוקרה מזה 57 שנים שיועדו לאליתה הסינית, הרבה לפני שמותגי יוקרה זרים חדרו את חומות הסוציאליזם. לכבוד תערוכת שנחאי ונוכח החיבה של הקהל המקומי לקרוסאוברים היא חושפת את ה-LS5, התשובה שלה לרכב השטח היוקרתי הראשון בעולם שזוכה לאחרונה לביקושים גבוהים בסין – הריינג' רובר. לא בכדי הוא מעוצב בהשראתו, שכן התרבות המקומית דוגלת בכך שאם מעתיקים משהו, סימן שהוא טוב. חבל שלא העתיקו גם את אחד הרכיבים המשמעותיים ביותר בגרסת המקור – דלת אחורית מפוצלת.
עם 519.8 ס"מ בין הפגושים, 209.8 ס"מ בין המראות וגובה של 189 ס"מ הוא ארוך ב-19.9 ס"מ, רחב ב-11.5 ס"מ וגבוהה ב-5.5 ס"מ בעוד בסיס הגלגלים 306 ס"מ גדול ב-13.8 ס"מ. בשונה מהריינג' רובר שמבוסס על מרכב אלומיניום, ה-LS5 שאינו עושה שימוש במתכת התעופתית מציב את מחט המאזניים על 2,850 ק"ג, כחצי טון יותר. יחידת הכוח מודרנית ביחס לציפיות; V8 שבסיוע צמד מגדשי טורבו מפיק 381 כ"ס ו-54 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים והנעה כפולה קבועה. זו מאפשרת מהירות מרבית של 220 קמ"ש וסיום המירוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות, 0.2 שניות יותר ממה שייקח לריינג' הבסיסי ביותר עם מנוע V6 טורבו דיזל.

BAIC-BJ80C-6

איך אומרים G בסינית? – באייק BJ80C
באייק (BAIC) מהבירה בייג'ין, מייצרת ברישיון מרצדס את ה-C קלאס וה-E קלאס אבל כעת נראה שהחברה עשויה להכעיס מעט את דיימלר שרק בחודש שעבר דווח על הרחבת השותפות איתה. זאת בגלל חשיפתה ה-BJ80C שנראה בעל דמיון לא מבוטל למרצדס G. צורת המרכב הכללית מזכירה מאוד את אייקון השטח הגרמני בעיקר בפרופיל ובמכסה המנוע אולם החרטום נראה כשעטנז בין גריל פסים גדול ומסיבי של ג'יפ (אם כי חמישה ולא שבעה) לבין פנסים עגולים בקצות בדומה לדיפנדר.
ה-BJ80C מוצע רק בגרסת 5 דלתות ובעל בסיס גלגלים של 280 ס"מ (5 ס"מ פחות מה-G, 14.7 ס"מ פחות מרנגלר אנלימיטד). בהיצע המנועים צמד לוגמי בנזין; 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר ו-6 צילינדרים בנפח 4.0 ליטר בעוד תיבת העברה פשוטה מאפשרת הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.

Venucia

קופה שטח ברוטב סויה – וניוז'ה VOW
וניוז'ה (Venucia) שהוקמה על ידי ניסאן ב-2010 במטרה לייצר מכוניות לשוק הסיני, חשפה בתערוכה את ה-VOW (ר"ת Venucia Over Wonder), פנאי-שטח-קופה עשוי להעמיד בצל את ב.מ.וו X4 (שהוצג בשנחאי לפני שנתיים) או את מרצדס GLC קופה שהוצג לצידו השנה. בשונה מהצמד הגרמני, המראה המרהיב והייחודי התאפשר בשל היעדר הכבלים המחייבים היצמדות לשפת העיצוב המשפחתית.
מוניוז'ה נמסר שמדובר רק בדגם תצוגה שמדגים את קו העיצוב העתידני של דגמי החברה ועל כן אין כל פרטים טכניים. יו"ר החברה זאו ז'יאפג ציין כי "אנו פונים לקהל צעיר וקשובים למה שיש להם לומר על עתידם, תקוותיהם ומה מעורר אותם. אנו נחושים להביא קדימה מותג רענן שממשיך לקרוא תיגר על הסטאטוס קוו". ללא ספק עם ה-VOW יגיע לפס הייצור הוא עשוי לקרוא תיגר על הסטאטוס קוו של תעשיית הרכב גם מחוץ לגבולות סין.

Haval R

בשם העיצוב – האבל קונספט R
לחטיבת רכבי הפנאי שטח של קונצרן גרייט וול, האבל (Haval) יש כבר 4 דגמים; מקרוסאובר קומפקטי (H2) ועד לרכב שטח אמיתי בגדול מלא (H9). כעת היא מציגה את הקונספט R כחלק מאסטרטגיה לאתגר את דגמי הפרימיום הספורטיביים של מיטב תוצרת אירופה.
על עיצוב הקונספט המרהיב אחראי פייר לקלרק שערק לתפקיד ראש מחלקת העיצוב של החברה מב.מ.וו (אחראי בין היתר על ה-X6 ועל ה-M3/4 החדשות), במהלך דומה לזה שקיה עשתה עם פיטר שרייר, ושעשוי לסייע לסינים להשיג את המיצוב הגבוה אליו הם שואפים. זה גם מסביר מדוע הסמל בחזית ה-R הוא הדבר היחיד שמסגיר את מוצאו.
יחידות תאורה מלוכסנות (המזכירות את אלה של אודי), גריל רשת ענק ופגושים עם פתחי אוורור גדולים בעוד הפרופיל עם קו חלונות גבוהה בתי גלגלים נפוחים המכילים חישוקים גדולים ובתוכם בלמי דיסק מחוררים וקורה C המשתפלת בחדות לאחור (מזכירה את פורשה מקאן) יוצרים הופעה מרשימה מאוד, במיוחד בצבע האדום לוהט של רכב התצוגה. הקונספט R ללא ספק מייצר סקרנות גדולה בנוגע לגרסת הייצור שעשויה להיות אחד מרכבי הפנאי הנאים והמרשימים ביותר שיצאו לאור לאחרונה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 + five =