תומר הדר
קוראים יקרים: בשם הנהלת "שטח", אנו מתנצלים מעומק לבנו על שלפני כשלושה שבועות פרסמנו ידיעה על קיומו של טנדר של איסוזו בגרסה מיוחדת שפותחה בשיתוף עם ARCTIC TRUCKS האיסלנדית – וזאת מבלי לפרסם את מפרט הרכב. יתכן שישבתם מול המחשב וניסיתם להבין אילו קפיצים הותקנו כדי לאכלס את צמיגי ה-35, אילו בולמים ומה יחסי ההעברה. ואנחנו לא סיפרנו לכם. זה לא שלא רצינו, איסוזו לא פרסמה את הנתונים ולכן גם אנחנו ישבנו מול המחשב וניסינו להבין מה קרה כאן.
אז כעת יש תשובות: איסוזו מפרסמת את המפרט הטכני המפורט של הדי מקס AT35 שפותח במיוחד לתנאים קשים, לא שיש כאלה בבריטניה, שם הוא משווק, אבל ניחא. אז ראשית, הטנדר מתחיל את דרכו בחיים כאיסוזו די מקס תמים למראה בעל מנוע טורבו דיזל בנפח 2.5 ליטרים. הבולמים הסטנדרטיים מושלכים כמובן לפח האשפה ומוחלפים בסט בולמי FOX בעלי מאגר חיצוני.
• טנדר איסוזו דימקס מול מיצובישי טרייטון מול טויוטה היילקס
הקפיצים, עלים מאחור וסלילים מקדימה מוחלפים לקפיצים של arctic trucks – בשילוב עם יתר רכיבי המתלה הקדמי, כולל זרועות עליונות ותחתונות. השלדה עצמה זוכה לשדרוג- חיזוק רוחבי נוסף על אלה של המפעל, מתחת לקבינה, כדי למנוע עיוותים בגלל הצלבות קיצוניות.בנוסף, הכנפיים הקדמיות והאחוריות מוחלפות בכנפיים רחבות יותר, כולל ניפוחי פלסטיק, כדי לאכלס את צמיגי ה-35 אינץ'. הצמיגים עצמם, במפתיע, אינם צמיגי MT – אלא צמיגי AT צנועים מתוצרת NOKIAN היושבים על חישוקי 17 אינץ' ברוחב 10 אינץ'. הסיבה לבחירה של צמיגים שאינם מיועדים לעבודת שטח רצינית מוסברת על ידי איסוזו בעובדה שה-AT35 מצויד במערכת להורדת לחץ, שנשלטת מתוך תא הנהג. וכשיש מערכת להורדת לחץ, טוענת איסוזו, לא צריך צמיגי שטח מלא. נגיד.
הנה קצת אווירה איסלנדית