יום רביעי , 24 אפריל 2024
קבוצת PSA חושפת את נתוני האמת של צריכת הדלק בדגמים של פיז'ו, סיטרואן ו-DS. בצילום, פיז'ו 308 בבחינה. צילום: PSA
קבוצת PSA חושפת את נתוני האמת של צריכת הדלק בדגמים של פיז'ו, סיטרואן ו-DS. בצילום, פיז'ו 308 בבחינה. צילום: PSA

כמה דלק באמת צורכת סיטרואן קקטוס?

תומר הדר

קונצרן PSA – חברת האם של פיז'ו וסיטרואן מודיע היום הודעה בעלת השלכות שיורגשו לא רק בקרב צמד היצרניות הצרפתיות – אלא בתעשיית הרכב האירופית כולה. על פי הודעת הקונצרן – מפרסמות פיז'ו, סיטרואן וגם DS  את צריכת הדלק האמיתית של 30 דגמים שונים של החברות.

קבוצת PSA חושפת את נתוני האמת של צריכת הדלק בדגמים של פיז'ו, סיטרואן ו-DS. בצילום, סיטרואן קטוס דיזל - לא 27 ק"מ/ל' אלא 19... צילום: PSA
קבוצת PSA חושפת את נתוני האמת של צריכת הדלק בדגמים של פיז'ו, סיטרואן ו-DS. בצילום, סיטרואן קטוס דיזל – לא 27 ק"מ/ל' אלא 19… צילום: PSA

כידוע, בסוף השנה שעברה נחשפה באירופה פרשה קטנה בה הייתה מעורבת יצרנית רכב גרמנית גדולה – משהו עם מכוניות דיזל של פולקסווגן. כתוצאה מהפרשה ההיא מיהר האיחוד האירופי להכריז כי ינהיג מבחני צריכת דלק אמיתיים למכוניות, שיכנסו לתוקף בספטמבר 2017. בשונה ממבחני צריכת הדלק הסטריליים שמתבצעים כיום, מבחני צריכת הדלק האמיתיים מחמירים מאוד וכוללים גם נסיעה מחוץ למעבדה – ואפילו בכביש מהיר. יצרניות הרכב האירופיות, שהבינו היטב שהפעם לא יהיה ניתן למכור לאיחוד האירופי מעשיות, מיהרו לשפר את המכוניות – וגם להכות על חטא : ולציין שהן, בחלקן, יהיו נושאות הדגל של המהפכה: הן יפרסמו נתוני צריכת דלק אמיתיים עוד לפני שהדבר יידרש לפי חוק. הראשונה שעושה זאת היא PSA. לפי הודעת PSA, המדידות שביצעו פיז'ו וסיטרואן מבוססות על מבחני צריכת הדלק העתידיים של ה-RDE שיכנסו לתוקף בשנה הבאה וכוללות נסיעה של 25 קילומטר בכביש ציבורי עירוני (ולא במעבדה), 39 קילומטרים בכבישים פתוחים הרריים ו-31 קילומטרים בכביש מהיר.

קבוצת PSA חושפת את נתוני האמת של צריכת הדלק בדגמים של פיז'ו, סיטרואן ו-DS. בצילום, פיז'ו 3008 פער גדול עם התקן החדש. צילום: PSA
קבוצת PSA חושפת את נתוני האמת של צריכת הדלק בדגמים של פיז'ו, סיטרואן ו-DS. בצילום, פיז'ו 3008 פער גדול עם התקן החדש. צילום: PSA

מבחן רכב סיטרואן קקטוס

בייקמוביל פיז'ו 308 SW

הפערים בדגמי הכביש שטח של היצרניות, חלקם משווקים בישראל, מרשימים, אך לא ממש מפתיעים. לדוגמה, הסיטרואן קקטוס דיזל, המשווק בישראל צורך לפי נתוני היצרן הישנים 27.7 ק"מ לליטר. לפי תקן המדידה החדש – מדובר בצריכה גבוהה יותר – של 19.6 ק"מ לליטר. פיז'ו 3008 דיזל צורך לפי היצרן 24.3 ק"מ לליטר. לפי תקן המדידה החדש הוא צורך מהיום 20.4 ק"מ לליטר. לצד רכבי הכביש שטח פורסמו גם מספר דגמים אחרים – וגם שם הפערים ניכרים. לפי נתוני פיז'ו ה-108 הקטנה המשווקת בישראל צורכת לפי נתוני היצרן 23.2 ק"מ לליטר. במבחן האמיתי צורכת הפיז'ו 108 16.3 ק"מ לליטר. פיז'ו 308 המשפחתית המשווקת בישראל צורכת לפי נתוני היצרן הישנים 21.7 ק"מ לליטר, אך כעת מתברר שהיא צורכת 15.1 ק"מ לליטר.

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + fifteen =