יום שישי , 29 מרץ 2024

כרונולוג: ראלי יוון 2014

האמת, ת'רגשתי. אפילו עיתונאי ציני ושבע קילומטרים ואבק שכמותי חנקתי דמעה כשהצוותי הישראלים עלו על הפודיום שהוקם על החוץ סמוך לנמל נאפקטוס העתיק. הנפת גביע ישראלית על שפת ים הפלופונז – וזה לא היה קל בכלל. אולי זו נפילת המתח אחרי שבוע מירוץ אינטנסיבי ומלא דרמה אשר סחטה את רוחי.

צוות אראן

יום 1

היום הראשון של הראלי נפתח רע לארבעת צוותי המכוניות הישראליים. קטע הדירוג בן 67 קילומטרים. מורכב רובו ככולו משבילי הרים מסולעים וצרים למעבר. אם בין קיר לתהום ואם בתוך סבך עבות המזכיר את נוף המירון. קטע דירוג קצר אבל כל המתחרים המרכזיים שמים כוונות על רז והלל – צוות פוינטר – המזנקים ראשונים. הקצב מהיר והם מצליחים לשמור על יתרון עד לבירבור כ-4 קילומטרים מהסיום. הם מאבדים זמן יקר (והלל הסובל מקלקול קיבה). ומסיימים את היום הראשון במקום החמישי 16 דקות מהמוביל.

אביב קדשאי ויזהר ערמוני מסיימים יום כמעט נטול תקלות בדזרט וויריור שלהם. משאבת ההגה מקרטעת אבל זה לא מה שיאט את אביב. בירבורים גוזלים זמן יקר והצוות מסיים מעודד אחרי יום נהיגה מאד אינטנסיבי. מקום שביעי. הם חולפים במקום בו עמדתי ואחרי כחמש שניות מגיע רצף חבטות עמום. אנו רצים למקום ומגלים טנדר איסוזו של צוות איטלקי אשר פגע בגדם עץ, המפגש תלש את המתלה הקדמי ואחרי סדרת טלטלות ופגיעה בעצים נוספים, ירד ללא שליטה מהשביל לטרסה סמוכה. הצוות יורד מזועזע מה-דימקס החבוט ומבקש עזרה מרכבי מירוץ חולפים. חלקם מאיטים, אחדים עוצרים ולבסוף שולפים את הטנדר אשר בהמשך מחולץ ומתוקן במהלך הלילה.

ניצן שקל ודובי נוימן – צוות טלפארמה – יעדיפו לשכוח את היום הזה. מוט מגבים שנשבר מקשה על ניצן לראות דרך נתזי בוץ. הוא פוגע בנוף וקורע צמיג. מקום 14 רועי שפירא ואיתי מולדבסקי – צוות אראן ווידיסקו – מגלים ששכח את המגבהה אצל צוות טלפארמה רק כשהם קורעים צמיג. ממשיכים בלית ברירה על החישוק עד להחלפה – ומאבדים זמן. מקום 12

בקרב האופנועים התחילה הדרמה ערב לפני הזינוק כשמארגני הראלי החליטו להזכיר את דורון ווינטר כאחד מכוכבי הראלי לצד קיניגרדנר, פרטין ואחרים. בינינו הישראלים זה מייד הפך את דורון למטרה לבדיחות ועקיצות ידידותיות אבל דורון נלחץ מזה. יהיה עליו לעמוד בהרבה הבטחות שפיזר טרם הראלי.

בקטע הדירוג הוא עמד בהבטחה וסיים במקום העשירי כ-6 דקות לפני פרטין. ברק דודאי – טירון בראלי אבל רוכב וותיק מאד – סיים מקום 26 ונדב לוגסי בוגר הדקאר במקום 30. אחרון הישראלים, צליל ונדרהורן מסיים במקום 67 כמעט 40 דקות אחרי המוביל.

אווירה

יום 2

לוח הזמנים ומניין הקילומטרים של היום השני כאילו לקוח מראלי דקאר. אופנוען ראשון מזנק בשעה 04:30 – כן זה ארבע וחצי בבוקר! – סך הקילומטרים של היום עומד על 452 מהם 252 קילומטרים בשלושה קטעי דירוג מדודים.

ראשונים יוצאים לדרך האופנועים אשר כמו דורון סובלים מקור עז בקטע הקישור של יותר מ-60 קילומטרים עד לזינוק לספיישל סטייג' הראשון. ידיים קופאות, ברוח הקרה עננות כבדה וגשם מדי פעם רק מחזקים את הקדרות שלפני הזריחה. היום המירוץ נכנס עמוק לתוך רכסי ההרים שמצפון לפלופונז והצירים תלולים מאד, הניווט קשה וטעויות לא נסלחות. ובכל זאת האופנוענים קובעים קצב טוב. דורון סובל מתקלה במד המרחק שמקשה עליו להעריך את הקטעים, הוא גם מאבד זמן בנפילה במעבר נהר עמוק וגועש, נפילה אשר במזל רק מרטיבה חלק מספר הדרך ומים לא חודרים למנוע. הוא יורד למקום 15 בדירוג.

נדב לוגסי מגביר מאד את הקצב ביחס לאתמול, הקצב המהיר מאפשר לו להדביק את הזמנים של חבורת החוד ובוגר הדקאר מסיים את היום המתיש במקום עשירי כללי. זאת, אחרי שהוא עוצר לעזור לדורון ששכב שרוע על סף אפיסת כוחות בתוך זרם המים הצוננים.

ברק דודאי רכב בתחילת היום צמוד לנדב לוגסי, אולם השניים נפרדו במהלך היום. בכל זאת, ברק – שהיום חוגג יום הולדת 48 – מתגבר על תקלה במנגנון הגולל את ספר הדרך ומטפס למקום ה-20 בדירוג הכללי.הישג מצויין לרוכב בהופעת הבכורה שלו בראלי בנילאומי.

המשימה של רז והלל היום היא לסגור את הפער של היום הראשון – והם עושים זאת בשילוב של נהיגה מהירה וניווט מדוייק. הם מגיעים ראשונים לסיום קטע הדירוג הראשון שלישי את קטע הדירוג השני ושניים באחרון. הצוללת הצהובה מטפסת למקום השני בדירוג ויש עוד פער של 14 דקות לסגור כדי להגיע לראש הטבלה.

אביב קדשאי לא חש בטוח וכך גם לא הדזרט ווריור שלו. זה מתחיל מסטרטר סרבן שלא מתוקן עד לנקודת השירות השניה של הראלי וממשיך מתקלת מתלה – קפיץ שנופל בשל גובל מהלך שנקרע – והדזרט הירוק נכנס מדדה לתיקון שדה לפני קטע הדירוג השלישי. הוא מסיים לפני אחרון את הקטע השלישי ויורד למקום השישי בדירוג .

ניצן שקל ודובי נוימן – צוות טלפארמה –ממשיכים לסבול מקושי לראות דרך הבוץ של השמשה. התיקון המאולתר של אמש לא מחזיק מעמד, והם ונאלצים להשאיל חולצה מצוות העיתונות ולבקש מקהל מזדמן לנקות עבורם את החלון. זה בא לידי ביטוי בתוצאות: עשירי, שביעי ותשיעי מה ששם את הצוות במקום ה-10 והלפני אחרון בראלי.

רועי שפירא ואיתי מולדבסקי חווים מפגש עם ענף אשר ניפץ את שימשת הפאג'רו. נהיגה חזקה גורמת להחלשות של הבלמים האחוריים לקראת סוף קטע הדירוג השני. אבל בסוף היום הם מובילים את הדירוג בקטגוריה שלהם וממוקמים חמישי בדירוג הכללי. מרשים מאד.

הרוכבים

יום 3

היום השלישי נפתח ממש בפאתי העייריה נאפקטוס – הטבור של האירוע הזה. היום הזה מזמן למתחרים שני קטעים מדודים כל אחד באורך של כ-70 קילומטרים העוברים בתוואי שטח טכני, קשה לניווט ועתיר פניות.

זה יומם של האופנוענים אשר נהנים מקלות התמרון בשבילי ההר הצרים. נדב לוגסי ממשיך להתקדם בעקביות בדירוג אחרי קטע דירוג ראשון בו הוא סבל מבירבור, את ארבע הדקות שאיבד הוא מצליח לצמצם בקטע השני ומסיים את היום במקום השמיני.

דורון ממשיך לתקוף למרות שבשלב מסויים הוא מתייבש ומתקשה לשמור על ריכוז – מתחיל לדבר יותר שטויות מהרגיל. אנחנו מתעלמים והוא ממשיך לרכוב למקום ה-17 בדירוג הכללי.

ברק דודאי נהנה מהיום הזה. הוא רוכב עם דורון בחלק מהקטע הראשון אבל ממשיך לבד את הקטע השני, מתברבר ונעזר ברוכב אחר כדי למצא יחד את הציר הנכון. אחרי יום שני נוראי לצליל ונדרהורן, הוא חוזר למירוץ בכוחות מחודשים. צליל מצליח ליהנות מהרכיבה ומסיים את היום הקצר במקום 35 אבל מחוץ לדירוג הכללי בשל הפרישה אתמול.

בקרב המכוניות יש דרמה גדולה. ניצן שקל ודובי נוימן נופלים מהשביל כ-400 מטרים מהזינוק לקטע הראשון. חולפות שעתיים עד שהם מחולצים וחוזרים להתחרות אבל בשלב הזה הצוות כבר מתוסכל ולא בעניינים. הם מנסים לחזור לקצב אבל טעות רודפת טעות ואחרי בירבור ממש רציני הם מבינים שאין ברירה והם פורשים בסיום הקטע הראשון בשעת ערב.

גם על אביב קדשאי עובר יום קשה. הוא דווקא מתחיל חזק מאד ומסיים את קטע הדירוג הראשון והטכני במקום השני. הקצב הגבוה כנראה גובה את המחיר שלו וכשל מכאני תוקע את הדזרט הירוק כמעט 20 קילומטרים מקו הסיום של הקטע השני. בשעת התדריך היומי – 21:00 – הצוות עדיין בשטח מנסה לתקן את הרכב.

על רז והלל עובר יום מעורב. הם מתחילים חזק כדי לסגור את הפער לטויוטה המובילה אבל אלי המירוצים לא מחייכים אליהם היום. תפוח נשבר במתלה של מכונית המירוץ הצהובה, אחריו מופיעה תקלה במחשב ניהול המנוע אשר מונעת מהמנוע מלהפיק את מלא הכוח (בהמשך מגלה שהסיבה היא מסנן סופר סתום…תיקון פשוט וזול), אוויר בורח מאחד הצמיגים ללא סיבה הנראית לעין ועל זה יש להוסיף גם בירבור קטן. בסוף היום המוביל פתח עליהם פער קטן, מי שאחריהם מעט צמצם את יתרון הזמן והם מצליחים לשמור על המיקום השני. לא יום מוצלח.

רועי ואיתי מרוצים מהיום הזה. איתי סובל מכאבים קשים בשל שעות ארוכות של טלטלות קשות, אבל הפאג'רו מחזיק מעמד טוב ממנו, הניווט מדוייק ורועי נוהג בשילוב בוגר של מהירות וזהירות. הם מסיימים במקום תשיעי את הקטע הראשון אבל מצמצים את הפער ומסיימים במקום רביעי את קטע הדירוג השני. הם שישי בדירוג הכללי, שניים בקטגוריה עם פער של כ-10 דקות.

צוות CRV

יום 4

היום הרביעי של הראלי נחתם בחדשה המעציבה על הפציעה של צליל. זה קרה ברגע של חוסר תשומת לב, אולי ירידת מתח, בסיום קטע הדירוג השני והאחרון של היום. צליל נפל ושבר את רגלו (מפונה לבית החולים ולמחרת מוטס ארצה לניתוח – החלמה מהירה!).

נדב לוגסי שומר על מיקומו בדירוג הכללי אחרי יום רצוף תקלות. בקטע הדירוג הראשון מד המרחק ICO הקריטי לניווט, שובק. בהמשך הבלם האחורי מפסיק לתפקד כלל ונדב נלחם כדי לרכב רק עם בלם קדמי. הקצב מהיר והוא מסיים את היום מעודד לקראת מחר – שמיני בדירוג הכללי ועם כוונה לתקוף את הרוכבים שלפניו.

גם דורון שומר על המיקום הכללי כשהוא מחליט להוריד קצב ולהתמקד יותר בניווט. זה מתגלה כהחלטה נכונה והוא עובר כמעט 200 קילומטרים של קטעי דירוג ללא טעויות קריטיות בניווט.

במכוניות יש דרמה אמיתית. רז והלל מזנקים לקטע הראשון וכארבעה קילומטרים לתוכו הם מוצאים ערימה של מכוניות. תאונה חזיתי בין הטויוטה המובילה לבין טויוטה נוספת שמזנבת בהם. המפגש הזה מנטרל למעשה את מי שמהווה איום משמעותי עליהם ומצמצם מאד את הפער לטויוטה המובילה אשר ממשיכה לנסוע.

בנקודת השירות מטפל הצוות ברצועת אלטרנטור רפויה, צמיג TOYO אחד מוחלף ואחרי כריך והרבה מיץ תפוזים, הם יוצאים להסתערות שמביאה להם את הניצחון בקטע הדירוג השני ואת המקום השלישי הכללי רק 3 דקות מהמוביל.

אביב ויזהר סופסוף נכנסים לקצב רציני והם קובעים זמנים מהירים מאד בשני קטעי הדירוג. הוא מגיע שני בשניהם ומטפס למקום שישי כללי. הצוות הטכני נכנס לעבודה מאומצת ומחליף באופן יזום את הדיפרנציאל האחורי – לקראת מחר.

רועי שפירא ואיתי מולדבסקי ממשיכים לראות את התחרות שלהם מתפוגגת. כשהם חולפים על פני הטויוטה פראדו שהובילה עליהם אשר התהפכה והעניקה להם את ההובלה עם פער של כשלוש שעות. הם מבינים שעתה יש להאט את הקצב ולשמור את הרכב תקין ושלם עד לסיום.

אחרי החוויות של אתמול לוקח מעט זמן לצוות טלפארמה לחזור לקצב של המירוץ. הם מזנקים לפני אחרונים, נוסעים בקצב מדוד יחסית ומסיימים את היום כשהם מדורגים במקום ה-10.

בתדריך מודיע מילאטיס – מארגן הראלי – על קיצור היום החמישי ו-וויתור על קטע הדירוג השלישי של היום במטרה להחזיר את כל המתחרים לחניון בשעות האור. החלטה נבונה לטעמי לאור מספר התאונות הרב שהיה היום, עדות לתשישות שמתחילה לתת אותותיה במתחרים.

צוות טלפארמה

יום 5

היום החמישי נפתח באופטימיות רבה. רק שלוש דקות מפרידות בין מוביל המירוץ לרז והלל. אביב ורז ועוד שלושה מתחרים מזנקים לפני הטויוטה המובילה ובראש של כולם כבר רצות הטקטיקות הנדרשות כדי "לבזבז" לנהג הצרפתי את דקות היתרון המעטות שיש לו ולאפשר לצוות פוינטר לעבור ולהוביל את המירוץ. אבל האלים באולימפוס עשו תכניות אחרות. אביב נתקע באמצע קטע הדירוג עם תקלת חשמל אשר השביתה את המנוע בדזרט שלו – וזאת אחרי שאתמול הוא הראה את כוחו עם זמנים מהירים מאד. האלטרנאטור שבק באמצע קטע הדירוג ועבר זמן רב עד שהצוות חולץ בידי ניצן ודובי אשר תיפקדו רוב היום גם כ"מטאט" של הראלי וסייעו לרוכבי אופנועים רבים אשר הגיעו לאפיסת כוחות.

גם רז והלל ספגו את הברקים הזועמים של זאוס ושברו זרוע מתלה קדמית. הלל אילתר "סד" למתלה מרצועת גובל המהלך והם התקדמו בקצב איטי כשהם עוצרים ומותחים את הרצועה מדי פעם, עד לנקודת השירות בכפר ציורי בלב ההרים. זה המקום לתת קרדיט לעבודה הקשה של צוות הסיוע אותו מוביל וויקו אסולין מאוטווויק, מתחרה ותיק ומיומן בזכות עצמו. הזרוע הוחלפה בזמן קצר. אבל זה לא הכל. תקלת ניהול מנוע אשר הטרידה את מנוע הדיזל חזרה הפעם ביתר שאת (מסנן סולר כן?!). ללא יכולת לאפס את המחשב הוגבל הסל"ד בין 3000 ל-2000 סיבובים בלבד. ובכל זאת, רז והלל קבעו את הזמן המהיר ביותר בקטע הדירוג השני של היום. אחרי הרפתקאות היום הם עדיין במיקום השלישי אבל עתה עם פער של יותר משעתיים על המקום הראשון כשהם סופגים זמן עונשין נוסף על איחור לזינוק של קטע 2 – בגלל עדר כבשים שחסם את השביל…

ניצן שקל ודובי נוימן כבר מזמן לא מתמודדים על מקום בפודיום והיום הם תיפקדו כצוות החילוץ של אביב קדשאי. הם גררו אותו מחוץ לנקודה הבעייתית בה הוא נתקע עד למפגש עם צוות הסיוע  אבל לא מצליח להמשיך היום בראלי.

דרמה לא פסחה גם על רוכבי האופנועים. נדב לוגסי שהיה בעמדה מצוינת כדי לתקוף את החמישייה המובילה נתקע בקטע הדירוג הראשון עם דלק מזוהם במיכל של ההוסברג 350 שלו. הוא איבד זמן רב עד שאיתר את מקור הבעיה ובשלב הזה כבר הדביקו אותו דורון וברק. השלושה המשיכו יחד כשהם חולקים ביניהם את הדלק – נדב מקריב את הקאמלבק שלו ומוצץ דלק מהמיכלים עם צינורית השתיה. ואז בקטע מוזר לגמרי, דורון יורד מהשביל וצונח מטראסה גבוהה. למזלו הוא לא נפצע אבל החילוץ של האופנוע קשה ועוברים 40 דקות והרבה משיכות בחבל עד שהק.ט.מ חוזר לשביל. השלושה מגיעים מותשים לנקודת השירות אחרי שחלק מהדרך עשו עם מנועים מדוממים כדי לחסוך בדלק.

נדב לוחץ חזק ומסיים את קטע הדירוג השני במקום העשירי אבל למרות זאת ובגלל הזמן הרב שאיבד בחלק הראשון של היום הוא יורד בדירוג הכללי למקום ה-15. דורון וברק ממשיכים יחד ולחוד לסירוגין השניים מסיימים ללא תקלות את קטע הדירוג השני וניצבים במקומות 19 ו-27 לקראת היום האחרון של ראלי יוון.

צוות פוינטר

יום אחרון

ביום האחרון של ראלי יוון היה על המתחרים לעבור בקטע דירוג יחיד באורך של כ-60 קילומטרים. אופי השטח לא היה שונה מהותית ממה שפגשו המתחרים בקטעי הדירוג האחרים אבל הפעם – אולי מתוך רחמים – השבילים היו מהירים וזורמים יותר והרבה יותר סלחניים כלפי הכלים והרוכבים.

נדב לוגסי פותח חזק ואגרסיבי אבל מסיים את הקטע במקום ה-27 וחותם את הראלי במקום ה-15 כללי. הישראלי הממוקם הגבוה ביותר.

דורון ווינטר ממשיך לשמור על קצב נאה ואחיד – הפעם ללא הפתעות מיוחדות – ומסיים את ראלי יוון במקום ה-18. דורון קיווה לתוצאה טובה מזה והוא חוזר הביתה מאוכזב כשהוא חושב שיכול היה להיות אגרסיבי יותר.

ברק דודאי שמגיע בפעם הראשונה לראלי בינלאומי ולניווט עם ספר דרך, מוצא את הקצב שלו והוא הרוכב הישראלי המהיר ביותר ביום האחרון של הראלי הוא מסיים 16 בדירוג היומי ו-24 בדירוג הכללי של המירוץ. בהחלט תוצאה מרשימה לראלי ראשון. הוא עולה על המטוס בתקווה שלוגסי לא יציע לו להצטרף לראלי נוסף – לא בקרוב בכל מקרה.

בקרב המכוניות החדשות הגדולות הן הסיום על הפודיום ובמקום השלישי הכללי של צוות פוינטר, רז והלל. השניים לא מרפים אפילו ביום האחרון ומנצחים בקטע הדירוג. ניצחון שני ברציפות אחרי קטע הדירוג השני אתמול.

אביב קדשאי ויזהר ערמוני מסיימים את היום במקום העשירי ואת הראלי רצוף התקלות שלהם במקום התשיעי כללי. הם כבר לוקחים את העניין באיזי ועוזרים להפוך חזרה על הגלגלים מתחרה אחר שהתהפך.

עוד על הפודיום מטפסים רועי שפירא ואיתי מולדבסקי אשר מנצחים בקטגוריה 2T ובמקום הרביעי הכללי. השניים ניהלו מירוץ מאד מחושב אחרי שקיבלו את ההובלה בעקבות התהפכות של צוות יווני אשר הוביל את הקטגוריה.

הצרות לא פסחו גם הפעם על צוות טלפארמה, אחרי שריקה ארוכה שהתחלפה בקולות גריסה וענני שמן שרוף – הודיע מגדש הטורבו של מנוע המיצובישי שלהם כי נמאף לו ונאסף אל אבותיו. זה קורה – איך לא – קילומטרים בתוך השטח. כשהם לא מסיימים את קטע הדירוג האחרון של ראלי יוון

 

החלמה מהירה לצליל ונדרהורן (משמאל) אשר פונה בהיטס חזרה לישראל. לידו עומדים שגיא היימן וברק דודאי מימין. צילום: רוני נאק
החלמה מהירה לצליל ונדרהורן (משמאל) אשר פונה בהיטס חזרה לישראל. לידו עומדים שגיא היימן וברק דודאי מימין. צילום: רוני נאק

סיכום

דרמה רבה, עליות ומורדות והרבה ציניות לצד יהירות וקארמה. בראלי הזה היה לנו מהכל. שטח קשה ולא סלחני, נוף מדהים של קניונים עמוקים, נהרות זורמים וחורש עבות. יחד עם זאת היו טענות רבות של נהגי המכוניות שהדרכים צרות מדי לרכבי המירוץ. כמעט מחצית מרוכבי האופנועים שזינקו לא הגיעו לסיום ובהם גם צליל ונדרהורן אשר הוטס בחזרה לישראל עם שבר בירך.

רז והלל התמודדות מול צוותים מקצועיים מאד אשר שמו אותם "בין כוונות", וכשכבר נדמה היה שהנה נותר רק עוד מהלך אחד ואפשר לנצח במירוץ, התערבו אלי הספורט המוטורי וזרוע מתלה עייפה וחבוטה, החליטה שהגיעה זמנה ונשברה. פער של 3 דקות הפך לפער של יותר משעה.

רועי שפירא ואיתי מולדבסקי הראו שהם מסוגלים לנהוג בקצב תחרותי, ואחרי שהניצחון ניתן להם בזכות פרישות מרובות, הם נכנסו למשחק בונקר, ושמרו על קצב מדוד כדי להבטיח את הגעתם לפודיום.

קדשאי וערמוני, לשניהם ניסיון בדקאר, הוכיחו שהם מסוגלים להיות מאד תחרותיים בסביבה הזו, אבל הדזרט ווייור הוכיח שוב שהוא דיווה של ממש ודרש תחזוקה רבה והתקלקל בתיזמון הרע ביותר.

צוות טלפארמה החל עם אופטימיות רבה, אבל רצף של מזל רע, ותקלות הפכו אותו ללא תחרותי וגזלו כל סיכוי למקום על הפודיום. מצד שני לצוות מגיעה מדליה על הרוח הספורטיבית שהפגינו. במידה רבה היו לצוות החילוץ הקדמי של הראלי כשהם עוזרים לא רק לצוותים מישראל אלא גם לרוכבי אופנועים ומכוניות של מתחרים אחרים. על כך – שאפו!

ברק ונדב החלו כצמד, אבל הם התפרקו מהר מאד. נדב גילה את המהירות שלו והחל להגביר קצב כשבשלב מסויים הוא אף דורג 8 כללי ועם כוונה לאיים על החמישיה המוביליה. אולם גם הפעם התערבו אלי המירוצים וכשדלק מזוהם נכנס למיכל של ההוסברג שלו – יחד עמו התמוגגו החלומות של הפודיום.

ברק המשיך לבדו כשהוא לומד תוך כדי תנועה את רזי הניווט. הוא הגביר מהירות מדי יום כשהיום האחרון והקטע הלפני האחרון היו הטובים ביותר מבחינתו.

דורון וינטר היה הבטחה גדולה, והיו לו כוונות טמירות למדי. הוא עשה את כל מה שיכל מול שדה של רוכבים מאד מיומנים ומהירים אבל גם הוא נכווה ממזל רע ומטעויות. עבר תהפוכות פיזיות ורגשיות וסיים במקום מכובד מאד אבל שאף ליותר.

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × four =