תומר הדר
לנד רובר דיסקאברי הפך, עם השנים, לאחד האייקונים הבריטיים המזוהים ביותר עם לנד רובר. בשנות ה-80 הדיסקו החל את דרכו כגרסה עממית של הריינג' רובר, אך במהרה חלף על פניו בסערה בטבלאות המכירות – והתחרה ראש בראש נגד מיצובישי פאג'רו, איסוזו טרופר וגם מול טויטה לנדקרוזר.
• מבחן דרכים לנד רובר דיסקברי 4
• מבחן דרכים לנד רובר דיסקברי TD5 משופר
עם השנים הרבה דברים השתנו: שלדת הסולם ננטשה, הסרנים החיים הושלכו לפח האשפה של ההיסטוריה ואת מקומו של הילוך הכוח (עדיין יש, לא לדאוג) תפסה גם בקרת נסיעת שטח סופר משוכללת בעלת מצבי נהיגה. ועם זאת, הדיסקו עדיין המשיך לתת בראש בשטח – אפילו יותר מבעבר כשהוא פותח פער גדול מאד של איכות וביצועים מול מתחרי העבר.
הנה רמז ליכולת הדינאמית והתנהגות הכביש של לנד רובר דיסקברי החדש:
כעת מגיע תורו של הדור החמישי של לנד רובר דיסקאברי, שיוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב שתתקיים בפריז בסוף החודש. לנד רובר עצמה מסתפקת לעת עתה בחשיפת צמד תמונות רשמיות ראשונות של הדיסקאברי החדש, שהולך, כך ניכר, והופך דומה לריינג' רובר. המפרט הטכני טרם נחשף במלואו, אך כנהוג בלנד רובר, מנועי הבנזין והדיזל יהיו ככל הנראה משותפים גם לריינג' רובר. לדברי ג'רי מקגוברן, מעצב הבית של לנד רובר:" הדיסקאברי החדש מגדיר מחדש מהו רכב שטח גדול. צוותי ההנדסה והפיתוח של לנד רובר יצרו מהפכה ב DNA של הדיסקאברי כדי ליצור רכב נחשק, ורסטילי וגם בעל יכולת".