יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר

וידאו: מבחן אופניים 2017 TREK FUEL EX8 29

רוני נאק

את המבחן הזה הייתי יכול לסכם ברגע שהנפתי את האופניים לגגון הפורסטר שלי בחמש הדקות הראשונות שלהם אצלי. סוג של אהבה במבט ראשון – סיפור סינדרלה כזה מהאגדות – כי מהרגע שראיתי את האופניים האלו – ידעתי שאוהב אותם. למה? המשיכו קרא!

זה הראש

בסלון שלי יש שני זוגות אופניים. סוג של הגשמת חלום אם תרצו. האחד אופני קרבון מרתון קלילים ומהירים כברק, השני מכונת סינגלים שמנמנה ואגרסיבית עם מהלך ומתלים – סוכר! עכשיו באים TREK ואומרים: "חביבי! הנה זוג אופניים אחד שיודע לעשות ההככוולל". על פניו זה נשמע סבבה אבל אנו מכירים היטב ניסיונות מעולם האופנועים והרכב שבהם דגמים שיודעים "לעשות הכל" בסופו של דבר לא מצטיינים בשום דבר. למשל? אופנוע דו"ש או קרוסאובר/פנאי שטח/שטח ספורטיבי או כל שילוב מבלבל ועמום אחר. אקיצר – טרק טוענים שהם המציאו את האולר השווצרי של אופני ההרים – כזה שיתאים למגוון משימות במנעד שבין XC ארוך טווח לבין AM וורטיקאלי.

מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר

והם עשו זאת – באופן אמיץ מאד לטעמי – דווקא במותניים הרחבים של קו הדגמים שלהם – משפחת FUEL  העניפה – שעברה חידוש שורשי ועמוק. וזה כולל: שלדה חדשה עם גיאומטריה מודרנית צינור תחתון מקוצר. MINO  לינק שהכרנו בעבר – לשינוי הגיאומטריה – עתה משפיע מעט יותר, יש צירי BOOST בשני הגלגלים, ומגביל היגוי המונע פגיעה בשלדה של הכידון (תיקון אלגנטי לאילוץ הנדסי בו משולש המזלג לא עובר תחת השלדה), תמצאו גם חיווט וניתוב חדשים דרך השלדה וגם את מתלה ABP שאנו אוהבים בעיקר בשל האקטיביות שלו תחת בלימה.

מזלג חדש של פוקס עם 130 מ"מ של מהלך ופעולה מאד דומה למה שהורגלנו אליו מרוקשוקס. צילום: תומר פדר
מזלג חדש של פוקס עם 130 מ"מ של מהלך ופעולה מאד דומה למה שהורגלנו אליו מרוקשוקס. צילום: תומר פדר

בתחום קיט האביזרים החידוש המשמעותי ביותר הוא מזלג FOX RHYTHM. פוקס בשנים האחרונות מקבלת בראש מרוקשוקס – בעיקר בתחום המתלים הקדמיים. והפעם – כחלק מהתגובה ורענון המוצרים – הם יצרו מזלג שיתחרה ברוקשוקס YARI שמאד אהבנו. והאמת היא שאם הייתם קושרים לנו את העיניים היינו בטוחים כי מדובר במזלג של רוקשוקס ולא פוקס. המהלך עומד על 130 מ"מ יש אופסט של גיאומטריית G2 של טרק וברז מהיר להצבת רמות שיכוך. מאחור תמצאו את מה שלדעתי הוא אחד מהבולמים האחוריים הטובים ביותר שיש בשוק. גם הוא מיוצר על ידי פוקס במיוחד לטרק ועם טכנולוגיית RE:AKTIV השאולה מעולם מירוצי המכוניות. מבלי להכנס יותר מדי לבילבול ביצים, הבולם הזה בתוך הקינמטיקה של המתלה של טרק (על שלל הפיצ'רים שלו…) יוצרים את השילוב הטוב ביותר באופניים מהסוג הזה וברמת המחיר הזו.

העברת ההילוכים היא סט של שימאנו XT עם סידור של 2X11 הילוכים. חסכנו עלינו עם המעצורים ואלו ד'אור בסיסיים למדי. תמצאו מוט מושב הידראולי של KS וכל יתר האיבזור ההיקפי מגיע מ-BONTRAGER שהוא מותג האביזרים של טרק. זה כולל את סט הגלגלים כמובן ואפילו הצמיגים ברוחב 2.4 שמנמנים.

המחיר עומד על 15,500 שקלים והמשקל כ-14 ק"ג

 

רכיבה

שלושה סשנים משמעותיים של רכיבה עברו בסינגלים של עין השופט, בית קשת וגם שני חיבורים של סינגלים פיראטיים בממלכת בן שמן. סינגל עין השופט (כחול+ירוק) למי שלא מכיר הוא מהיר וזורם, לא מאד טכני ומשלב יפה שינויי כיוון וגובה מצטבר של כ-650 מטרים. ה-סטאפ של הטרק היו לרכיבת שבילים קלה ודיווש חזק – לכן העדפתי להישאר עם הגיאומטריה במצב התלול יותר עם 67.7 מעלות (שזה לאופני 29 מאד "לא תלול" והם לרוב באיזור ה-70 מעלות). הרכב נשאר בחניה של דליה, והאצבעות התרוממו מהבלמים לזרימה לתוך הערוץ. וראבק! הם היו מהירים! מיד קל מאד לחוש את השלדה החדשה והמוצקה – האופניים מרגישים אחודים ומהודקים ובעיקר מדוייקים מאד. מיד בהתחלה אהבתי את המזלג החדש של פוקס – וגם קלעתי בול עם הסט אפ שלו והאיזון ביחס למתלה מאחור. ואם צריך לשים את האצבע על דבר אחד שבלט במיוחד הוא האופן שבו האופניים האלו מסתירים את העובדה שהם 29. אולי הפעם סופסוף TREK הביאה לשלמות הוליסטית את גיאומטריית השלדה – יחד עם G2 והאיזון הכולל של המתלים – כי אין לאופניים הללו שום שמץ של החלק ה"רע" של אופני 29 – וואהו!

האחיזה בפניות מהירות, עם מעט דרדרת, דילוגי אבנים, ומדרגות קטנות והאיזון הכולל – מרשים מאד. אהבתי גם שלא וויתרו על המושב ההידאולי אשר לטעמי מרחיב את מעטפת השימוש ומועיל מאד בקטעים טכניים ומורדות – מחיר בק"ג וכסף שאני מוכן לשלם בכל יום. ביקורת לגבי הסינגלים המהירים? הבלמים…אלו ממש לא עומדים בקו אחד עם המהירות שהפלטפורמה הזו מסוגלת להפיק ואני הרגשתי שחסכו עליי כאן. ומצד שני המשקל – בכ"ז 14 ק"ג המורגשים בטיפוסים.

מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר

בית קשת מביאה שילוב של סלעים, דרדרת וזרימה מהירה – כאן מצאתי עצמי בקצב מהיר למדי – ביחס לעצמי – פוגש מכשולים ואבנים הרבה יותר אגרסיבי מאי פעם ובמהירות. אהבתי בעבר את המתלה האחורי של טרק אותו RE:active שפותח עם ידע ממירוצי פורמולה – והפעם הוא פשוט היה מדהים! אין לי מילה אחרת לתאר. כרוכב אתה מרגיש את המתלה עובד תחתיך, נכנס עמוק למהלך אבל עדיין חי ונותר אקטיבי לבלימה ולקשר עם הקרקע אשר מבטיח אחיזה. פעם אחרי פעם הוא יצר חיוכים והשתאות באופן שהמתלה הזכיר לי את אופנוע האנדורו שהיה לי פעם (בכי בכי בכי…תמרורים).

ניווט פריסטייל בבן שמן. פלאח MINO עובר לזווית השטוחה יותר – 66.6 מעלות וזה מוריד את ה-BB (קראנק) בכ-10 מ"מ נוספים. תאמרו בטח "פחחח…שינוי קטן ולא מורגש" אבל צריך לשים חיתול על מושב כדי להבין עד כמה גדול ההבדל. היציבות משתפרת מאד במורדות ומעברים טכניים, מרכז הכובד מעט יותר – וכן גם מרווח הגחון יורד עימו – אבל לעבודת "אלמנטים" טכניים על הבולדרים זה פשוט נהדר. לא השתגענו? נכון, המעצורים לא מספקים, ולמי שחי הרבה על הסלעים ופחות בשבילים הייתי ממליץ על מעבר לגלגל שיניים קדמי יחיד – וקטן יותר – כדי ליהנות ממרווח גחון ויחס העברה יותר קצר לטיפוס.

מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר
מבחן אופניים טרק פיול EX8 מודל 2017. יכולת רב-גונית וזינוק מהותי קדימה ביחס לדור היוצא. צילום: תומר פדר

סיכום

אם לבחון דרך הגדרת היצרן של "אופניים אחד שעושים הכל" – טרק הצליחה. וכבר הגרסה הזו 8 – שהיא באמצע הדרך בהיצע היא לטעמי מספיק טובה כדי להחליף את שני זוגות האופניים שבסלון שלי. הפלטפורמה החדשה נהדרת, מרגישה אחודה ומדוייקת בזכות המון פיצ'רים חדשים ואיכות כללית מצוינת. חבילת האיבזור – למעט הבלמים – טובה מאד ויעילה. וגם המחיר 15,500 שקלים הוא במחוזות הסביר בסגמנט הזה ולמותג הזה. ובשורה התחתונה? אלו ה-29 שיכוך מלא הכי טובים בשוק.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − twelve =