רוני נאק
ק.ט.מ הפתיעה עם ה-PROWLER שהופיע – אחרי פיתוח מזורז למדי – בקו הדגמים של יצרנית האופניים מאוסטריה. והיא הפתיעה מכיוון שהתצורה של האופניים האלה רחוקה למדי מהקו המסורתי של כפי שהוכתב על ידי דורות של LYCAN במגוון גרסאות וטעמים שרכבנו עליהם לאורך השנים – והפתיעה מכיוון שהיא קולעת בדיוק למרכז הטרנד כפי שמוכתב בעיקר על ידי יצרני האופניים האמריקאים וזה אומר גלגלי 29 אינצ', מתלים עם מהלך ארוך של 130 מ"מ ויותר ושלדה עם גיאומטריה אגרסיבית עם אופי אנדוריסטי. הנה האינטרפרטציה (נסו אתם לכתוב את המילה הזו אחרי שתי בירות) של ק.ט.מ לז'אנר – ונקדים את המאוחר: אהבנו.
PROWLER
משחר לטרף – אם בדיוק ברחתם לים בשיעור אנגלית. הם לפי הגדרת ק.ט.מ "אופני הרפתקאות". לא בהכרח מעלית אנדורו שיודעת רק לרדת – אלא גם בעלי כושר טיפוס טוב ויכולת בריאה לכסות מרחקים מבלי לקרוע את הרוכב עם משקל יתר או התנגדות מוגזמת לגילגול. הבסיס הוא שלדת קרבון – בה גם הזרוע האחורית היא מקרבון. מתלה נדנדה יוצר לחץ לינארי על בולם הזעזועים האחורי. זווית הגיאומטריה מספרות את עיקר הסיפור: זווית היגוי של 66.5 מעלות, זווית מושב של 76.5 מעלות, תמוכות שרשרת של 436 מ"מ ודרופ די גדול של ה-BB בשיעור של 30 מ"מ ובסיס גלגלים ארוך (מידה M) של 1209 מ"מ.
איכות הגימור הכללית ברמה גבוהה מאד, יש ניתוב פנימי לכבלים והכל סגור ברמה הראויה למותג פרימיום. מהלך המתלים – בשתי הקצוות עומד על 150 מ"מ מכובדים- על כל המילימטרים הנ"ל פוקדים מתלים של FOX קאשימה DPS עם 3 מצבים וצירי בוסט לפנים ומאחור. אם אתם חובבי קאשימה תמצאו אותה גם במוט המושב של FOX. עוד ברשימת איבזור החלומות תמצאו מעצורי MAGURA MT עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ בכל צד – וקליפר קדמי מקסים למראה עם ארבע בוכנות זעירות – חמוד ביותר. על העברת הכוח יש סט מלא של SRAM XX1 עם קסטת 12 הילוכים 10-50 וגלגל"ש קדמי של 34 (אנחנו רכבנו על 30 באופני הבחינה). עוד אציין את סט הגלגלים הנאה של DT שלא רק התגלגל נהדר הוא גם קל מאד. ולבסוף צמיגי אלברט השמן של שוואלבה אגרסיביים ברוחב 2.4.
כל הכבודה הזו שוקלת רק 12.5 ק"ג והמחיר (קחו אוויר): 32,500 שקלים
רכיבה על הפראולר
ההרפתקה לקחה אותנו לסינגל המכרות החדש בתמנע – שביל שהמילה "מקסים" אפילו לא מתחילה לתאר את מה שהולך שם ובהחלט צריך להיות מוקד עליה לרגל לכל מי שרוכב בשטח. על פני 35 קילומטרים תתפנקו עם שווצ'בקים מהודקים, עליות ארוכות, קטעים המשלבים חול רך וסלעים קשים, לא מעט אבנים משוננות (במגוון צבעים יש לציין), מעלות חדים, מורדות מרחיבי ריאה והכל רחוק מהציביליזציה ככל האפשר בישראל.
המתלים בגרסה הזו של ק.ט.מ פראולר הם בהחלט סוג של כרית מרשימה למדי. בעיקר הפוקס 36 שבחזית שלפעמים מרגיש כאילו אין לו תחתית למהלך. המזלג מטפל היטב בדברים הקטנים בכל טווחי המהירות ומגהץ את השביל באופן מרשים ביותר ומשאיר הרבה כוח לדווש. מאחור המתלה חש מהודק יותר ויותר מתקמצן לשחרר את המהלך שבו. כך שלשם האיזון מצאתי עצמי לבסוף רוכב עם בולם אחורי משוחרר והקדמי על מצב הביניים. במהירות גבוהה, וקפיצות מזדמנות הפראולר יציבים מאוד ונוטעי בטחון גם בקטעים המשובשים ביותר – דוחפים לתקוף בקצב מהיר.
לזווית המושב הזקופה יש תרומה רבה ליכולת טיפוס מצויינת. לזה עוזרים לא מעט משקל עצמי נמוך, 12 הילוכים נהדרים וצמיגים אגרסיביים אשר התאימו בול לשטח של תמנע. העדפתי להשאיר את הבולם משוחרר כאמור כדי שימשיך לטפל בפני השביל גם בטיפוס – וזה פינק אותי בחזרה עם עקיבה מצויינת ויכולת גיהוץ מרשימה – מעט בובינג היה מחיר שלא איכפת לי לשלם במקרה זה.
לקח לי מעט זמן להתרגל למעצורים של MAGURA – כבר פגשתי בעבר את המערכות של היצרן הזה אבל זה היה המפגש הראשון שלי עם הדגם בעל 4 הבוכנות. עוצמת הבלימה טובה – אבל נחותה רק ביחס ליכולת המינון המדוייקת ולעמידות בפני דעיכה במורדות ארוכים. מאחור הייתה חסרה לי קצת יותר נחישות ובעיקר נשיכה ראשונית יותר חדה.
למרות תמוכות השרשרת הקצרות וזווית היגוי שמרנית – הפראולר מעדיפים קווים ישרים. הם דורשים הרבה שפת גוף כדי להשכיב אותם לתוך פניות ופחות ששים לזגזג בחדות. יחד עם זאת הם נטועים מאד תוך כדי פניה, וקל מאד להגיע לקצב מאד מהיר על השביל אם רק תרצו בכך.
מתקפלים לרכב
גם אם ק.ט.מ לא מגדירה את הפראולר כאופני אנדורו – יש בהם לא מעט מזה. והם מקריבים קצת בצד האנדורו כדי לתת הרבה יותר בצד של העליות ויכולת הטיפוס הטובה. ככאלה הם יתנו לרוכב כלי רב-יכולת שלא יעניש במרחקים הארוכים אבל גם ייצר חיוכים בקטעים טכניים ומורדות מהירים. קשה להתעלם מתג המחיר הזה 31 וחצי אלפי שקלים זה סכום מרשים – אבל מקבלים כאן הרבה מאד – וגם, אחרי שהדרתי ישבני מאופני קצה במשך זמן רב, מרגישים בהחלט לאן הכסף הלך. האם זה שווה לכם?