יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן רכב הונדה CRV. עידכון קוסמטי קל בחזית, תוספת איבזור בטיחות מבורך ויש מולטימדיה מקומית מצויינת. החל מ-190 אלפי שקלים. צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב הונדה CRV. עידכון קוסמטי קל בחזית, תוספת איבזור בטיחות מבורך ויש מולטימדיה מקומית מצויינת. החל מ-190 אלפי שקלים. צילום: ניר בן זקן

מבחן רכב הונדה CRV

ניר בן זקן

מתיחת פנים לדור רביעי

2.0ל' 155 כ"ס

החל מ-190 אלפי שקלים

מולטימידה מקומית עם WAZE

מרווח גחון 16.5 ס"מ

הונדה CRV היה ממייסדי קטגוריית הקרוסאוברים. עוד באמצע שנות התשעים הבינו במטה החברה בטוקיו, את מה שכל יצרן רכב יודע היום; הרוב המכריע של הלקוחות חושק רק בהופעה חיצונית מסוקסת וקרבית של רכב שטח ללא היכולת האמיתית. למעשה יכולת השטח הייתה חיסרון בעבור הרוב, שכן המכלולים החסונים גבו תשלום בנימוסי הכביש ובצריכת הדלק.
כבר לפני שני עשורים הגתה הונדה את המתכון הפופולארי ביותר כיום בתעשיית הרכב; התבססות על מרכב מכונית הכביש של החברה (סיוויק) עם הגבהת מרכב, מראה קשוח ותנוחת ישיבה מורמת מעם. למרות שטויוטה הקדימה את הונדה בשנה, ה-CRV הפך פופולארי יותר כשמאז הושק לראשונה לפני שני עשורים כ-7 מיליון CRV נמכרו ברחבי העולם וכבר שלוש שנים ברציפות שהוא הקרוסאובר הנמכר ביותר בארה"ב ונמצא ברשימת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר מכל הקטגוריות בשוק האמריקאי.

מבחן רכב הונדה CRV. הצלחה היסטורית מדודה בישראל, הצלחה היסטרית באירופה. החל מ-190 אלפי שקלים. צילום: הונדה
מבחן רכב הונדה CRV. הצלחה היסטורית מדודה בישראל, הצלחה היסטרית באירופה. החל מ-190 אלפי שקלים. צילום: הונדה

בארץ הוא קצת פחות הצליח, בעיקר בגלל מחיר גבוה ביחס למתחרים וגם הדור הרביעי שנחת כאן בתחילת 2013 התקשה להיות אטרקטיבי ולא רק בהשוואה למאזדה CX5, קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר. גם ראב4, שכמו ה-CRV מוצע רק עם הנעה כפולה שמייקרת את המחיר בהשוואה לקרוסאוברים בעלי הנעה קדמית, נמכר במספרים גדולים יותר, כמעט פי 2 מתחילת השנה. כעת עבר ה-CRV מתיחת פנים קלה שאמורה לטפל בחלק מנקודות התורפה.

על הנייר
בניגוד לרוח הנושבת בסגמנט ומקדשת את העיצוב הדינמי, ה-CRV נראה מגושם גם לאחר מתיחת הפנים שנבדלת בגריל מודגש בצורת רשת, תוספת ניקל בחזית ותאורת לד שכעת מקיפה את צמד יחידות התאורה מלפנים. הונדה מייעדת את ה-CRV בעיקר לשוק האמריקאי וכנראה שבארץ המקדונלדס וה-KFC אוהבים את זה שמן ומגושם.

מבחן רכב הונדה CRV. למרות בסיס גלגלים קצר, תא המטען עצום, תפעול המושבים מבריק וצריכת הדלק טובה. צילום: הונדה
מבחן רכב הונדה CRV. למרות בסיס גלגלים קצר, תא המטען עצום, תפעול המושבים מבריק וצריכת הדלק טובה. צילום: הונדה

למרות שבסיס הגלגלים קטן יחסית (263 ס"מ) תא הנוסעים מרווח למדי ושופע בתאי אכסון פרקטיים. עם 589 ליטר תא המטען מציע את הנפח הגדול בסגמנט (אבל מכיל גלגל רזרבי קטן) וגדל ל-1,669 ליטר על ידי קיפול נוח למושבים (באמצעות צמד ידיות בתא המטען) שיוצרים רצפת הטענה שטוחה. המושבים עצמם נוחים למדי, גם אחרי כמה מאות קילומטרים של נהיגה רצופה, אבל נעדרי תמיכה ומיקום ההגה רחוק מידיי הנהג, משאיר מקום לכרס בריאה של באדווייזר. עיצוב הקונסולה המרכזית פרוס לרוחב ואיכות החומרים טובה בסך הכל אבל מרגישה מעט קודרת בשל שימוש בצבע שחור בעיקר. שטחי חלונות גדולים ומכסה מנוע המשתפל מטה יוצרים תחושה אוורירית של ישיבה על הגובה.

מבחן רכב הונדה CRV. איכות תא הנהג וסביבת הנוסעים עדיין בראש הסגמנט. מולטימדיה מקומית מצויינת ומכ"מ לבלימה אוטונומית מוספים לבידור ולבטיחות בהתאמה. צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב הונדה CRV. איכות תא הנהג וסביבת הנוסעים עדיין בראש הסגמנט. מולטימדיה מקומית מצויינת ומכ"מ לבלימה אוטונומית מוספים לבידור ולבטיחות בהתאמה. צילום: ניר בן זקן

החידוש העיקרי במתיחת הפנים הוא הוספת מערכת מולטימדיה מקורית "הונדה קונקט" עם מסך מגע בגודל 7" חיבור מירור לינק תואם אנדרואיד הכוללת את תפקודי הצביטה, גרירה והקשה המוכרים, אפליקציות כמו WAZE, תפריט מלא והעתקת ספר טלפונים בעברית, מצלמת רוורס, חיבור HDMI וצמד שקעי USB, אך היא אינה מוצעת בגרסת "קומפורט" הבסיסית ובכל מקרה מסורבלת לתפעול. בסעיף הבטיחות מוצעת בכל רמת האבזור מערכת CTBA (ר"ת City-Brake Active) המבוססת על רדאר ומסייעת במניעת או הפחתת תאונות דרכים בנסיעה עירונית (בתווך המהירות של בין 5-30 קמ"ש) על ידי הפעלה אוטומטית של הבלמים בזיהוי התנגשות.

[pro_ad_display_adzone id="91"] השאר נותר כשהיה, גרסת קומפורט הבסיסית (ב-190 אלף שקלים) דלה באבזור המסתכם בשליטה על מערכת השמע מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, משוטים להחלפת הילוכים מההגה, חישוקים קלים בקוטר 17" ו-6 כריות אוויר. רכב המבחן ברמת האבזור האמצעית "אלגנס" (ב-213 אלף שקלים) מוסיף כאמור את מערכת המולטימדיה וגם חיישני גשם, תאורה וחניה מלפנים ומאחור, מראות מתקפלות חשמלית, פתחי מיזוג ליושבים מאחור וחימום למושבים הקדמיים. גרסת "אקזקיוטיב" הבכירה בהיצע מוסיפה גג שמש פנורמי (שאינו נפתח), פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מושבי עור, מושב נהג מתכוון חשמלית, פנסי קסנון דינמיים, מפתח חכם וחישוקים בקוטר 18" בעבור רבע מיליון שקלים.

מכאניקה
יחידת ההנעה לא שונתה; מנוע 2.0 ליטר המפיק 155 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-19.57 קג"מ ב-4,300 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 5 יחסים. זמינות הכוח מתקבלת רק בסל"ד גבוהה, יחסי העברה ארוכים בתיבת ההילוכים (הילוך 2 מגיעה ל-120 קמ"ש) ומשקל עצמי של 1.6 טון ה-CRV מרגיש עצל ודורש לחץ כבד על הדוושה כדי לזרום עם קצב התנועה, בעיקר בכביש הררי. הכפתור הירוק עם הכיתוב ECON וסמל "העלים" הופך את העצלות לבלתי נסבלת והוא מכובה 2 דקות אחרי היציאה מחניון החברה. חבל שהונדה לא מייבאת את מנוע הטורבו דיזל החדש (1.6 ליטר, 160 כ"ס, 35.7 קג"מ ותיבה אוטומטית עם 9 יחסים) שזוכה לתשבוחות רבות והיה יכול לייצר ל-CRV יתרון מול מתחריו.

מבחן רכב הונדה CRV. המתלים יוצרים נוחות נסיעה טובה מאד, שדה הראיה מצויין, זוויות המרכב ומרווח הגחון מגבילים מאד בשטח. צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב הונדה CRV. המתלים יוצרים נוחות נסיעה טובה מאד, שדה הראיה מצויין, זוויות המרכב ומרווח הגחון מגבילים מאד בשטח. צילום: ניר בן זקן

טיול שטח רטוב וצונן

מבחן רכב סובארו אאוטבק

נוחות הנסיעה ב-CRV טובה למדי, כיול המיתלים החדש מבודד טוב מבעבר שיבושים בכביש עירוני ומשפר את ריסון התנודות במהירות גבוהה. בידוד הרעשים טוב, המנוע שקט (2,100 סל"ד ב-110 קמ"ש) ורק מעט רעשי רוח חודרים בשל המראות הגדולות. גם התנהגות הכביש שופרה, בעיקר כיול החדש להגה שמרגיש מדויק יותר (בשונה מחופש מובנה במרכז בדגם הקודם) והרחבת מפסק הגלגלים בציר האחורי הוגדל ב-1.5 ס"מ שמשפרת את היציבות הכיוונית ואחיזת הכביש.

מבחן רכב הונדה CRV. המתלים יוצרים נוחות נסיעה טובה מאד, שדה הראיה מצויין, זוויות המרכב ומרווח הגחון מגבילים מאד בשטח. צילום: ניר בן זקן
מבחן רכב הונדה CRV. המתלים יוצרים נוחות נסיעה טובה מאד, שדה הראיה מצויין, זוויות המרכב ומרווח הגחון מגבילים מאד בשטח. צילום: ניר בן זקן

CRV מעולם לא היה חיית שטח ועם מרווח גחון צנום (16.5 ס"מ) פגושים ומפלט אחורי פגיעים (זוויות גישה/נטישה 21/28 מעלות) גם הדגם הנוכחי לא מתיימר לאתגר אפילו את סובארו פורסטר. עם זאת הדור הנוכחי בעל הנעה כפולה מסוג מצמד רב דיסקיות עם בקרה אלקטרונית (מכאנית בעבר) מסוגלת להגיע לחלוקת כוח של 40/60 קד'/אח' (לעומת 30/70 בדור הקודם) וזו ברירת המחדל בתחילת נסיעה כך שהעברת הכוח אחורנית מהירה ונטולת סחרור גלגלים קדמיים שאפיינו את הדגם הקודם. חבל שבקרת המשיכה מתקשה לרסן אובדני אחיזה בהצלבת צירים מזדמנת ואינה ניתנת לניתוק מלא כך שהיא מפריעה בנסיעה חולית, אם תרצו להוריד את אופנוע הים לחוף.

מבחן רכב הונדה CRV. למרות השינויים, אנחנו מרגישים כי ה-CRV קשישא יתקשה לפנות לקהל חדש מחוץ למעגל מעריצי הונדה. צילום: הונדה
מבחן רכב הונדה CRV. למרות השינויים, אנחנו מרגישים כי ה-CRV קשישא יתקשה לפנות לקהל חדש מחוץ למעגל מעריצי הונדה. צילום: הונדה

סיכום
לדור הרביעי של ה-CRV תא נוסעים מרווח יותר ממתחריו ונוחות נסיעה עדיפה שמקנים לו יתרון בפרמטרים החשובים ביותר עבור כלי שמיועד בראש ובראשונה לשימוש משפחתי. הוא גם חסכוני יחסית בצריכת הדלק עם 10.2 ק"מ לליטר בממוצע המבחן ו-11.5 ק"מ לליטר בשיוט.
במתיחת הפנים המראה החיצוני שופר מעט והתווסף אבזור בטיחותי ומערכת מולטימדיה מקורית, אך היא לא מוצעת בגרסת הבסיס. המגרעות הבולטות לא טופלו; המחיר של גרסת הבסיס גבוה (190 אלף שקלים, 20 אלף שקלים יותר ממתחרה הוותיק – טויוטה ראב 4) ואינה מציעה אבזור רב בתמורה, ובעיקר זו יחידת הכוח העצלה שבעלת ביצועים נחותה מהמתחרים, משהו שמנוע הדיזל (שמהווה את הסיבה העיקרית למתיחת הפנים) היה פותר ובמחיר הנכון היה עשוי ליצור יתרון תחרותי אמיתי.
ל-CRV יש מוניטין טובים בשוק הישראלי, וגם אם הוא לא יכול להיות בראשות טבלת המכירות, הוא ימשיך להימכר עבור לקוחות המותג הוותיקים. ליבואן המקומי זה כנראה מספיק טוב.

מבחן רכב הונדה CRV. למרות השינויים, אנחנו מרגישים כי ה-CRV וגם לפרנ'צסקה נותר מקום לשבת אחרי שהכנסו את הרוקי מאונטיין לתוך הבאגאז'. צילום: הונדה
מבחן רכב הונדה CRV. למרות השינויים, גם לפרנ'צסקה נותר מקום לשבת אחרי שהכנסו את הרוקי מאונטיין לתוך הבאגאז'. צילום: הונדה

Check Also

טויוטה ממריאה – טסלה מקרטעת

ממשל ביידן לוקח צעד אחורה בחישמול הרכב הפרטי ונותן את המסלול המהיר לטויוטה שתמשיך לעשות קופה. בינתיים טסלה ו-BYD הסינית מתמודדות מול ביקוש יורד לרכב חשמלי

One comment

  1. אבי נאור - סין

    רק בישראל מחירים מטורפים , בסין קניתי את הרכב הזה עם מנוע 2.4 וריפודי עור וכו' …….. ב – 50,000 $ כ- 190,000 שח . בארץ עולה מעל 250,000 משוגעים . בסין זה הרכב הכי נמכר בקטגוריה הזאת .
    חברת "מאיר " היבואנים ידועים בתאוות הבצע שלהם , גם באופנועים הסיפור דומה .
    חבל ……. הונדה מותג נהדר אך היבואן בארץ בולם .

להגיב על אבי נאור - סין לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 4 =