יום שישי , 19 אפריל 2024
אופני BH דגם LYNX בבארי, קרדיט צילום - לה מדווש בארי
אופני BH דגם LYNX בבארי, קרדיט צילום - לה מדווש בארי

מותג האופניים BH מגיע לישראל


רוני נאק

"וכיתתו חרבותם לשלדות" – לתוך שוק האופניים עמוס המותגים מצטרף עתה מותג אירופאי חזק ומבוסס BH אבל אנונימי אצלנו. מדובר במותג אופניים ספרדי אשר החל פעילות כיוזמה של שני אחים לייצור נשק. זה קרה בתחילת המאה שעברה. רק אחרי עשור של יצור אקדחים ורובים, ב-1919 האחים הרחיבו את הפעילות עם אופניים. כיום מדובר במערך תעשייתי גדול, המייצר לא רק תחת מותג BH אלא גם את האופניים הממותגים של BMW וגם אופניים לענקית הסקי rossignol אשר סובלת מהמחסור בשלג באלפים בשל שינוי האקלים.

בתחילת 2016 החלה בישראל הפעילות של BH דרך חברת STRUM. מדובר במי שהם גם היצרנים והמפיצים של אופניים חשמליים "קונינג".

 

בשורה של 2017

ל-BH קו מוצרים מאד רחב. רק הליין החשמלי שלו, אשר יגיע בעתיד לישראל, מונה כ-70 דגמים וגרסאות שונות. בהיצע החשמלי אגב, אופני כביש ספורטיביים וגם אופני הרים עם שיכוך מלא ויחידת הנעה של ימהה. כרגע מגיעות לישראל שתי משפחות מוצרים: כביש ושטח.

BH BIKES G6 PRO
BH BIKES G6 PRO

על הכביש

בצד הכביש יש 5 דגמים שונים כאשר הבשורה העיקרית לרוכבים היא "קרבון בזול". כאשר לבשורה הזו מצורפות בשורות קטנות יותר כמו מעבר למעצורי דיסק הידראוליים, ניתוב פנימי מלא של כל הכבלים, התקנה פנימית של סוללת המעבירים החשמליים משימאנו ובעיקר פיתוח – IN HOUSE  – של שלדות קרבון מאד חכמות. רק כדי לקבל מושג – הגרסה הגבוהה ביותר של אופני המירוץ ישקלו רק 5.6 ק"ג (יעלו כ-50K שקלים) מוכנים לתחרות.

אבל הבשורה מגיעה דווקא מדגם פיוז'ן והקוורץ. הראשון לשימוש לחובבים ולגראבל, השני לרוכבי כביש מתקדמים יותר. מדובר בשלדות פול קרבון (קוורץ) עם כל הטכנולוגיות העדכניות של המותג במחיר של 10,000 שקלים. הפיוז'ן אשר יגיע בהמשך השנה הוא גרסה נגישה יותר אשר משלבת BB מאלומיניום, תושבת אלומיניום למעביר קדמי והתאמה לצירי 9 מ"מ של הגלגלים הזולים יותר. אלו צפויים לעלות כ-8,000 שקלים.

 

BH BIKES LYNX 4.8 CARBON 27
BH BIKES LYNX 4.8 CARBON 27

עולים לשטח

בצד השטח יש שלדות זנב קשיח ושיכוך מלא עם גיאומטריה חדשה ומתלה אחורי שפותח בייעוץ "הגורו" של מתלי האופניים דייב וויגל. מדובר במתלה אשר משתמש בכוח הדיווש כדי ליצור פתיחה ולחיצה של הגלגל לקרקע, מפריד את ההקפצה מכוחות הבלימה ומאפשר ניצול מלא של כל 125 או 150 המ"מ של מהלך הגלגל במורד – בזכות  בולם אחורי (משתנה לפי חבילות האיבזור) בעל לחץ פנימי נמוך מאד.

אופני ההרים מגיעים עם גלגלי 27.5 או 29 אשר הליין הגבוה יותר יהיה עם 29 אינץ' וחומרי השלדה שניתן לצפות להם הם אלומיניום או קרבון.

משפחת ההרים כוללת שלוש משפחות: אנדורו, שבילים ו-קרוסקאנטרי. בכל אחד מאלו תמצאו כמה וכמה גרסאות משנה עם חבילות איבזור שונות, קטרי גלגלים משתנים וכמובן שלדות אלומיניום או קרבון.

נציגי_BH_העולמית_יחד_עם_שגריר_ספרד_בישראל_ועם_יבואן_BH_-_הראל_שקד
נציגי BH העולמית יחד עם שגריר ספרד_בישראל ועם יבואן BH – הראל שקד צילום: דימה קרמינסקי

אופני BH מגיעים אלינו בתקופה לא הכי טובה בשוק האופניים. עם האטה מורגשת במכירות של המתניים הרחבים של השוק (בין 5 ל-17 אלף שקלים), ולשוק רווי במותגים ונתון לטרנדים משתנים.

Check Also

קדימון לקסוס GX כל חדש

האם העיצוב הזוויתי של לקסוס GX החדש מרמז על המראה של טויוטה לנדקרוזר הבא? אחרי טויוטה טאקומה וה-GX של לקסוס, רק הפראדו נותר האחרון להתחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × one =