יום חמישי , 18 אפריל 2024
לאדה ווסטה קרוס. קרוסאובר רוסי מודרני שיכול מאד להיות שניתן לבליעה גם במערב. צילום: לאדה
לאדה ווסטה קרוס. קרוסאובר רוסי מודרני שיכול מאד להיות שניתן לבליעה גם במערב. צילום: לאדה

מרוסיה באהבה: קרוסאובר מודרני

ניר בן זקן

יצרנית הרכב הרוסית AvtoVAZ המוכרת בעיקר בזכות רכב השטח המפורסם ביותר ברוסיה הלאדה ניבה (ששווק גם בישראל באמצע שנות התשעים) מציגה בתערוכת רכבי השטח במוסקבה את הלאדה ווסטה קרוס, התשובה הרוסית לסוזוקי קרוסאובר.

הקרוס מתבססת על גרסת הסדאן, שדומה בממדיה למכונית משפחתית ובעלת בסיס גלגלים של 262 ס"מ. למעשה מדובר בפלטפורמה B של קונצרן רנו וניסאן (משותפת למיקרה ולג'וק) שמחזיק ב-51 אחוזים ממניות החברה ושחלק מדגמיו הישנים (כמו האלמרה) מיוצרים ברישיון על ידי AvtoVAZ לשוק המקומי.

לאדה ווסטה קרוס. תא הנוסעים נראה קוריאני/יפני למדי. אין לנו מושג לגבי האיכויות...צילום: לאדה
לאדה ווסטה קרוס. תא הנוסעים נראה קוריאני/יפני למדי. אין לנו מושג לגבי האיכויות…צילום: לאדה

בשונה מהנהוג בתוצרת הרוסית העיצוב של הווסטה קרוס משוקע למדי. גריל בולט בצבע שחור המתחבר ליחידות תאורה גדולות המתוחות אחורנית ומשלובות לד, צמד צורות ראש חץ בפרופיל מדגישים את הדינמיות ופסי הגנה מודגשים מפלסטיק שחור העוטפים את המרכב יוצרים אשליית גובה וניחוחות מחייבים של רכב פנאי. גם תא הנוסעים נראה איכותי מהזכור בתוצרת החברה; לוח שעונים ספורטיבי בצורת מנהרות, מסך מגע גדול במרכז, גימור דמוי מתכת בצבע המרכב החיצוני וריפודי מושבים בשלושה צבעים שנראה יוקרתי ומוסיף שאר רוח.

לאדה ווסטה קרוס. נראה לא רע! מעוצב כזה. צילום: לאדה
לאדה ווסטה קרוס. נראה לא רע! מעוצב כזה. צילום: לאדה

על ההנעה יופקד מנוע בנזין 1.6 ליטר בהספק שינעו בין 87 כ"ס ל-114 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים או אוטומטית רציפה. טרם נמסר מועד התחלת הייצור הסדרתי, אם כי נראה שעם הווסטה קרוס לאדה לא צריכה יותר להתבייש מול מיטב תוצרת יפן ואירופה.

Check Also

BYD טאנג מוסיף 25% לסוללה

הסוללה צומחת ב-25%, המשקל עולה, מהירות הטעינה משתפרת וגם הטווח עולה ל-530 ק"מ. BYD TANG מתעדכן באמצע השנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 + ten =