יום חמישי , 28 מרץ 2024

מרוץ ראלי רייד טל שחר

מאת: כפרה (עדי שפרן)

צילומים: כפרה (עדי שפרן), רן סיטון

חודשים ארוכים והכנות רבות של הצוותים אשר ציפוי ליום הזה שבו יוזנקו שוב למרוץ ראלי רייד. אני מלווה את המרוצים האלו תקופה ארוכה, ובכל זאת ישנה התרגשות בכל פעם מחדש כשביומן שלי מופיע מועד למרוץ (כל סוג של מרוץ). עצם קיום התחרות במועד המתוכנן הוא בסימן שאלה. לאורך כל זמן ההכנות של המארגנים ושל הצוותים שמשתתפים כולם פועלים בחוסר וודאות. זה תמיד מרשים אותי לראות איך יש להם את האנרגיות והנכונות לקחת חלק (לא תמיד התקציב נמצא בכיסם) בתחרויות האלה. כל צוות מכין, משדרג, משפץ את כלי המירוצים שלו. זה הזוי שאין היכן להתאמן וכל אירוע משמש גם כאימון לנהגים ולצוותי התמיכה. כולם לומדים את תורת המירוצים "תחת אש" בזמן התחרות – אז אתם מבינים מדוע ישנה ההתרגשות כשמניעים את הרכב ונוסעים ליעד האירוע?

44 צוותים (כמות יפה, מכובדת ומגוונת בקטגוריות) התייצבו בבוקר יום שישי בטל שחר, המרוץ שמתקיים ביום שישי נותן מקום גם לצוותים שומרי השבת להגיע ולסיים בלי לחץ את המרוץ.

בדרכי לנקודת האירוע נוסעת לצד הצוותים שמגיעים ומובילים את כלי הרכב שלהם, חלקם עם רכבים חדשים שרק עתה סיימו לבנות ולרכוש וחלקם עם כלי הרכב המוכרים והישנים.

"רק 44 צוותים"?! זאת כמות יפה טובה וחשובה לקיום האירוע, ישנם עוד צוותים שאני בטוחה שאם יכלו להגיע ולהשתתף היו עושים זאת בכייף, שלושה מהם בדרכם למרוץ ביוון ונאחל להם בהצלחה – גל שחם וקיד, דדי שפרונץ, שי שמעוני ודובי מלר, ישנם צוותים שחזרו ממרוץ קודם ביוון אך טרם הספיקו להשמיש את כלי הרכב למרוץ הקרוב רז היימן שנמצא כרגע במרוץ אופנועים בהארצברג שבאוסטריה והלל סגל, רועי שפירא ואיתי מולדבסקי, רועי הגיע כצופה ומעודד בטל שחר, ניצן שקל הפעם נשאר בצד הטכני והמסייע למרוץ ופינה את ההגה לבנו עידו.

 החזאים הבטיחו יום חם ושרבי אבל זה לא מנע מאותם צוותים להגיע ולהניע מנועים.

המרוץ התקיים בסגנון הקפות, 4 הקפות של 19 ק"מ כל אחת, היה אפשר לתת בגז והחברה הגיעו למהירויות – בדיוק כמו שהם אוהבים ואין כמו שילוב בין אהבה לגז….

לא כל הצוותים סיימו את המרוץ – תקלות הן חלק מהמשחק, שוברים משהו (ציריות בעיקר), והיו תקלות מכאניות ברכבים. אך למרות הכל המשיכו לחייך ולעודד את שאר הצוותים שהמשיכו לתת בגז בשטח.

 האופנועים מוזנקים ראשונים, מעט צוותים השתתפו למרות שרב סרן שמועתי שידר על יותר צוותים.

בקטגורייה המקצועית, ערן וולנברג זוכה במקום הראשון, בקטגוריית אופנועים כללי ליאור שוורץ במקום הראשון ואיתמר מלכה במקום השני, בקטגוריית אופנועים – עד 250 נתן ויינברגר זוכה במקום הראשון, בקטגוריית הסניורים – שהם בעצם הצעירים לנצח דורון וינטר במקום הראשון, לאחר שהתאמן לפני כשבועיים במרוץ ביוון ובמקום השני שותפו לאנרגיית האוכמניות עומר שושני.

הטרקטורונים מוזנקים מיד לאחר האופנועים, קטגורייה שהרבה זמן לא נראתה בין ענני האבק, צוותים חדשים שהגיעו להתחרות מול נועם דהן וותיק הקטגורייה ובמקצועיות האופיינית לו יחד עם פנצ'ר אכזרי בהקפה האחרונה נמצא במקום הראשון, נועם היחידי שעשה 4 הקפות כשהאחרים ביצעו רק 2 הקפות, במקום השני נצח לוי ובמקום השלישי שחר יוגב.

לאחר הפסקה בין מרוץ האופנועים והטרקטורונים, מוזנקים הרכבים.

קטגורייה T-3 כפי שרובכם מכירים – רכבי שטח קלים / SBS, צוותים וותיקים עם כלים חדשים וישנים, פיט'ס לצד פיט'ס עזרה וחברות ובמסלול רואים את הפודיום באופק.

קטגוריית מרובת משתתפים, אך לא כולם מסיימים את כל ההקפות או על הפודיום.

יובל שרון מגיע עם כלי רכב חדש מאווריק 1000 מבית קאן אם אך אינו מסיים את המרוץ ובזמן ההקפה השלישית, צירייה שבורה מחזירה אותו לפיט'ס, אך הדבר אינו שובר אותו והוא עולה שוב על המסלול כנווט של אייל לביא בקטגוריית ה TT.

ההובלה במהלך המרוץ בכל הקפה שינתה פנים וצוותים ואין מה לעשות ישנם תקלות במהלך המרוץ שגוזלות שניות יקרות כדי להיות על הפודיום.

דני פרל מראה לכולם שהגיל זה רק מספר בתעודת הזהות ואהבת הנהיגה היא הדרייב שלו, מנצח בקטגורייה ומגיע במקום הראשון, שגיא בורשטיין מגיע במקום השני ותום בריל מגיע במקום השלישי לאחר שקיבל 5 דקות עונשין.

קטגוריית RZR-CUP – כשאומרים לפעמים שניה ומתכוונים בעצם לאיזה זמן בלתי מוגבל רק בשביל להרוויח עוד זמן, בקטגורייה הזאת השניה היתה ההבדל בין המקום השני לשלישי, כן רק שניה אחת!!!

אדר מלמד מגיע במקום הראשון, גדי ביתן מגיע במקום השני בהפרש של שניה אחת לפני אלעד לביא שמגיע למקום השלישי.

קטגוריית T-1 2X4 – הבאגי הכתומה של אילן פטורי נותנת בראש לאורך כל המרוץ ואילן והנווט שלו שלמה עיני מגיעים למקום הראשון, במקום השני מגיע גולן דני ובמקום השלישי מגיע צביקה גז.

קטגוריית T-1 4X4  – רק שני צוותים בקטגורייה.

אם האבא לא משתתף היום אז למה שהבן לא ייצא לדרך? ניצן שקל שחזר מהמרוץ ביוון ונותן את זמנו לארגון המרוץ בטל שחר, מפנה את המושב לעידו שקל כשלצידו גיא גוטליב והצוות מגיע למקום הראשון ובמקום השני יורם אברמוב שהצליח לתקן תקלה שהתגלתה ברכב עוד לפני תחילת המרוץ ודובי מלר שהגיע לנווט כהכנה למרוץ ביוון.

קטגוריית T-1-3 – צוות אחד משתתף בקטגורייה ארז אברמוב והנווט גדעון בן שמואל, הרכב מרחף בשבילים, מושקע ויפיפה וכשאין מתחרים נוספים לצידו עולה ומקבל את הגביע על המקום הראשון.

קטגוריית T-2ניסים באבא חוזר שוב לכסא הנהג ולצידו מנווט בועז מאירי שעזר לניסים להפיק את הדרך לפודיום למקום הראשון.

קטגוריית TT  – טרופי טראק –  מפלצות יפות וססגוניות ניצבות על קו הזינוק בקטגורייה, רעש המנועים נותן את הטון בשטח.

ירון כהן ויואב שיטאי מגיעים למקום הראשון כשהם מבצעים את ההקפה המהירה ביותר במרוץ בזמן של 51:47.716 דקות, מהירים יותר משאר הצוותים שהשתתפו במרוץ כולו.

טל וינברג עם הרכב החדש שבנייתו רק הסתיימה לאחרונה ולאחר תקלה שתוקנה שניה לפני הזינוק מגיע למקום השני.

אייל לביא עם הליידי שלו מוזנק ראשון כשלצידו יושב בכסא הנווט יובל שרון, שניהם שועטים עם הגברת אך לא מספיק מהירים ומגיעים למקום השלישי.

והנה הסתיים לו מרוץ חם ולוהט מכל הבחינות, זר לא יבין את ההרגשה והתחושה שיש ביום שכזה.

ההתרגשות של העליה עם כלי רכב חדש למסלול, ריח הדלק, רעש המנועים, המפגש עם הצוותים, החלפת חוויות, העזרה ההדדית בפיט'ס גם אם הצוותים "מתחרים" אחד בשני.

תודות לצוותים שהיגעו, לנותני החסות, למארגני האירוע, נפגש במרוצים הבאים (הבטיחו עוד שני מרוצים באזור הדרום) – ושנהפוך דלק לרעש!!!

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

One comment

  1. רחל רמליו

    כפרה אחלה תמונות,יפות מאות ויופי שלכתבה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 − 10 =