תומר הדר
שאלה: "מה יש לבעלי מרצדס G קלאס – והרבה?" תשובה: "כוחות סוס!!! ומומנט!!!". שאלה: "מה צריכים בעלי מרצדס G קלאס?". תשובה: "עוד כוחות סוס ועוד מומנט!!!". אז מזל שיש את סדנת G POWER שמשחררת השבוע מודול חדש, שבחברה מכנים BI TRONIK – שמיועד לגרסאות AMG של מרצדס G קלאס.
המודול מתחבר ישירות למחשב הרכב, בלי שום צורך לפתוח את הראש, לשנות את המגדשים או לפתוח אפילו את קופסת מסנן האוויר – ומחלץ מן המנוע בעדינות עוד 74 כוחות סוס, שמתווספים כמובן ל-571 כוחות הסוס הקיימים שמפיק מנוע ה-V8 המפלצתי של מרצדס G קלאס AMG. נתוני התאוצה הרשמיים, לפי G POWER הם 5.3 שניות מאפס ל-100- והמהירות הסופית, מוגבלת אלקטרונית, היא 250 קמ"ש.
בנוסף, למי שכבר לא מעוניין ב-G קלאס חמקן, אלא G קלאס צעקן, G POWER מציעה גם חבילה שכוללת סט חישוקי 23 אינץ' שעונדים צמיגי 305/35. לשטח, כנראה הדבר הזה כבר לא ירד. המחיר לשדרוג המנוע לא יקר, הגיוני בהתחשב בעובדה שמדובר רק במודול, שאינו דורש אפילו פתיחה של מכסה המנוע: 6900 יורו. הגלגלים, לעומת זאת, עולים 10,045 יורו, למי שמעוניין.
אצלנו נמכרת מרצדס G קלאס החל מ-950 אלפי שקלים לגרסת 350 דיזל.