תומר הדר
ניסאן פאת'פיינדר נחשב בישראל לסוג של עוף מוזר. דגם שמיועד לשוק הרכב האמריקאי, ששווק בישראל עם מנועי טורבו דיזל, עם יכולת שטח מסוימת, אך ללא סרנים חיים. העיקר, LOW היה לו. אלא ששיווק הפאת'פיינדר בישראל הופסק לפני מספר שנים וכעת אין לניסאן בהיצע הישראלי פאת'פיינדר אחר.
בארה"ב, לעומת זאת שיווק הפאת'פיינדר ממשיך במרץ , וניסאן מציגה כבת מתיחת פנים מקיפה שמיועדת להצעיר את הפאתפיינדר, וגם להפוך אותו למעט פחות שטח ומעט יותר כביש. מתיחת הפנים של הפאת'פיינדר כוללת הוספת פגושים חדשים ויחידות תאורה קדמיות שעיצובן לקוח מניסאן רוג, או אקס טרייל כפי שאנו מכירים בישראל. לפי ניסאן, 56% מחלקי המנוע בפאתפיינדר המחודש לא הופיעו בדגם הקודם. לדוגמה, הבוכנות במנוע ה-3.5 ליטרים, תאי השריפה, סעפת היניקה ועוד חלקים המסייעים למנוע להפיק 284 כוחות סוס.
בתא הנוסעים מתווסף לפאתפיינדר מסך בקוטר 8 אינץ' עליו מוצגות הפונקציות השונות, כמו גם מערכות לסיוע בנהיגה, כגון מערכת התראה מפני עצמים בשטח מת. הסיכוי של הפאתפיינדר המחודש להגיע לישראל אינו גבוה, אך עם זאת, יש גם קרן אור: במהלך החודשים הקרובים יחל בישראל יבוא מקביל של רכבים. אולי אחד היזמים יהיה מעוניין לייבא ניסאן פאתפיינדר.