יום שישי , 19 אפריל 2024
ניסאן אקסטרייל. דיזל, 7 מושבים החל מ-185 אלפי שקלים. צילום: ניסאן
ניסאן אקסטרייל. דיזל, 7 מושבים החל מ-185 אלפי שקלים. צילום: ניסאן

ניסאן X-TRAIL מגיע לישראל

רוני נאק

דובר חברת קרסו, יבואנית ניסאן, הודיע הבוקר על תחילת השיווק בישראל של דגם X-TRAIL. בניסאן ישראל בחרו לשווק את הדגם רק עם מנוע דיזל 1.6ל' אשר מפיק 130 כ"ס וקרוב ל-33 קג"מ. המנוע מניע רק את הגלגלים הקדמיים (אין אפשרות להנעה כפולה) דרך תיבת הילוכים רציפה.

610X141

דגם שהוא בעיקרון גרסה ארוכה יותר של ניסאן קשקאי החדש, יתרונו היחסי בהימצאותם של 7 מושבים. יתרון אשר הוכיח עצמו בעבר עם מיצובישי אאוטלנדר שהיה רב מכר גם בזכות יתרון המושבים.

להורדת מפרט טכני של ניסאן אקסטרייל 2016

בהיצע שתי רמות איבזור: ACENTA שמחירה מתחיל מ-185 אלפי שקלים ו-TEKNA שמתחילה מ-200 אלף שקלים.

"שטח" כבר נהג בניסאן X-TRAIL בהשקה העולמית ואלו רשמינו.

ניסאן אקסטרייל 2016. 7 מושבים + מנוע דיזל הנגיש בקבוצה. צילום: ניסאן
ניסאן אקסטרייל 2016. 7 מושבים + מנוע דיזל הנגיש בקבוצה. צילום: ניסאן

להודעת דובר ניסאן

 

X-TRAIL החדש : 7 מקומות דיזל – הזול ביותר בקטגוריה

  • X-TRAIL החדש בעל מנוע עוצמתי 1.6 ליטר טורבו דיזל.
  • מנוע הדיזל חסכוני ביותר, בעל ביצועים מעולים ועם זאת נוח ושקט. עם מחיר מחירון של החל מ- 185,000 ₪ זהו הרכב הזול ביותר בקטגוריה.
  • X-TRAIL החדש צריכת הדלק הנמוכה בקטגוריה וציון ירוק משופר בנסיעה משולבת – 5.3 ל' ל 100 ק"מ.
  • ה- X-TRAIL  החדש בעל שבעה מקומות ישיבה, גג שמש פנוראמי ואזור מטען גמיש.
  • ל- X-TRAIL החדש מערכת Nissan Safety Shield – מערכות טכנולוגיה ובטיחות מהמתקדמות ביותר בענף הרכב
  • ל- X-TRAIL החדש מראה מסוגנן, עיצוב יוקרתי, איכות תא נוסעים ורמת אבזור יוקרתית.

רקע

ניסאן X-TRAIL  החדש – שרירי, מודרני ומצויד בשלל טכנולוגיות מתקדמות – מיוצר על בסיס המורשת המכובדת של ניסאן בתחום של ה- SUV. בתוספת ידע מוביל בעולם בתחום של רכבי קרוסאובר, מגדיר X-TRAIL החדש פעם נוספת את פלח השוק של רכבי ה-SUV.

כמוצר בעל צמיחה עולמית בהיקף נרחב, אשר מבוסס על ארכיטקטורת הפלטפורמה Common Module Family (CMF) שפותחה במשותף על ידי ניסאן ורנו, עתיד הרכב להימכר ב-190 מדינות ברחבי העולם.

תוך שהוא מבסס עוד יותר את המוניטין שצבר דגם ה- X-TRAIL  הקודם כרכב לכל תנאי השטח, שואב X-Trail החדש השראה מרכבי הקרוסאובר המובילים של ניסאן – קשקאי, ג'וק ומוראנו – על מנת ליצור רכב משפחתי מודרני, אולטימטיבי ועתיר יכולת, לכל תנאי מזג האוויר.

הX-TRAIL החדש קשוח ורב יכולת לא פחות מהדגם מהדור הקודם, אך נוספו לו סגנון ויעילות של רכב קרוסאובר, עיצוב מלהיב, טכנולוגיות חדשניות ונוחות יוצאת דופן, על מנת להציב אמת מידה חדשה בשוק של רכבי קרוסאובר-SUV, בו מתנהלת תחרות עזה.

הדגם הקודם של ה – X-TRAIL הפך לאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר של ניסאן ברחבי העולם, והגרסה החדשה אמורה לתרום תרומה משמעותית למכירות של ניסאן בארץ ובעולם.

עיצוב

המעצבים של X-TRAIL החדש התבקשו לשלב בין קווים חלקים ומסוגננים של רכב קרוסאובר מודרני לבין מראה קשוח של רכב SUV טיפוסי. במקום הקווים הקשוחים והרבועים של הדור הקודם, מתאפיין X-TRAIL החדש במראה יוקרתי ודינמי.

קווים שריריים ומפוסלים יוצרים צללית ייחודית שממוסגרת בקימורים אלגנטיים ובקשתות גלגלים גבוהות, וכוללת כמה סימני היכר אופייניים של ניסאן דוגמת הפנסים האחוריים דמויי הבומרנג, הפנסים הראשיים המובנים שכוללים תאורת יום מסוג LED וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ' (ברמת הגימור Tekna) המעניקים ל-X-Trail החדש מראה מרשים.

ה- X-TRAIL החדש מגיע לישראל בתצורת שבעה מקומות ישיבה. תא הנוסעים מרווח, וכולל מאפיינים יוקרתיים כגון עיטורי כרום מתכתיים בצורות גיאומטריות, חיפויי Piano black, ריפוד בד איכותי או ריפוד עור מלא עם תפרים בגוון מנוגד.

הפרטים השימושיים כוללים דלתות צד אחוריות שנפתחות בזווית של כמעט 80 מעלות – זווית רחבה בהרבה מהמקובל – על מנת להקל על הכניסה, וגם על ההתקנה וההסרה של מושבי בטיחות לילדים. הנוחות בשורת המושבים המרכזית שופרה הודות להגדלת המרווח לרגליים, שהתאפשרה בזכות ההגדלה של רוחק הסרנים והשינויים במבנה הגב של המושבים הקדמיים, ובזכות האפשרות להטות ולהזיז את מושבי השורה המרכזית.

בנוסף כולל הציוד השימושי תא אחסון גדול בקונסולה שבין המושבים. בתא עצמו אפשר לאחסן מחשב iPad או טאבלט אחר בגודל של 10 אינץ'.

האופי הרב-שימושי החלוצי שהפגין הדגם הקודם בא לביטוי מרשים עוד יותר ב- X-TRAIL החדש, הודות לרצפה הכפולה, החכמה והחדשנית של אזור המטען, אשר מספקת אפשרויות אחסון גמישות. את אזור המטען אפשר לפצל לחלק עליון וחלק תחתון, בתנועה פשוטה וביד אחת. במצב העליון אפשר להניח על הלוח מטען במשקל של עד 10 ק"ג, ובמצב התחתון עד 75 ק"ג. באזור המטען המפוצל אפשר לאחסן, למשל, עגלת ילדים ופריטים גדולים בחלק התחתון, תוך יצירת משטח עליון שימושי לפריטים קטנים וקלים יותר.

בנוסף, כדי להקל ככל האפשר על הגישה לאזור המטען, ברמת הגימור הגבוהה אפשר להפעיל את הדלת האחורית המתרוממת החשמלית באמצעות שלט-רחוק.

התוצאה: שילוב דינמי בין עיצוב חיצוני מתקדם לבין תא נוסעים מרווח, תכליתי ואיכותי ביותר.

טכנולוגיה

ה- X-TRAIL החדש מהווה אחד מכלי הרכב המתקדמים ביותר על הכביש.

ה-  X-TRAIL מצוייד ברמת אבזור גבוהה ביותר, המאפשרת פונקציונליות ונוחות נהיגה מרבית, כפי המצופה מניסאן. הוא מגיע בשתי רמות איבזור – Acenta  ו- Tekna. שתי רמות כוללות: מערכת מולטימדיה הכוללת, מסך מגע צבעוני, הזרמת שמע בתקשורת Bluetooth ושילוב של טלפון סלולרי, כמו גם שקע עזר (Aux-in) ושקע USB, מערכת STOP&START, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור לנוסע ספסל שני, חיישני תאורה וגשם

שמשות אחוריות כהות, מראות צד מתקפלות חשמלית, גג זכוכית כפול – חלק קדמי נפתח חשמלי עם סוכך שמש חשמלי ובלם חנייה חשמלי.

רמת ה- Tekna כוללת בנוסף 4 מצלמות לראייה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם, כפתור להנעה,

תא מטען נפתח חשמלית, ריפודי עור מלאים, חימום מושבים קדמיים, מושב נהג עם כיוונון גב תחתון, כוונון חשמלי למושבים קדמיים, פנסי חזית LED, חישוקי סגסוגת מהודרים 19" ומסילות גגון.

מלבד האבזור הפונקציונאלי והשימושי, הנהגים ייהנו גם מערך מקיף של מערכות בטיחות הכוללת תפקודי עזר שנכללים במערכת Nissan Safety Shield של X-TRAIL.

Nissan Safety Shield מעניקה יתרונות תפקודיים משמעותיים, מקלה על החיים של הנהג והנוסעים, ומסייעת בבטיחות הנהיגה. הטכנולוגיה כוללת, בשתי רמות הגימור, את המאפיינים הבאים: אורות גבוהים ונמוכים אדפטיביים,  מערכת לניטור מרחק מהרכב לפנים, מערכת בלימת חירום אוטונומית לעצירת חירום,  מערכת זיהוי תמרורי תנועה, מערכת בטיחות בקרת סטייה מנתיב. ברמת ה-Tekna  קיימת גם מערכת עזר לחנייה אוטומטית במקביל ובמאונך, מערכת התראה על עייפות, מערכת בטיחות לזיהוי בשטח "מת", ומערכת בטיחות לזיהוי הולכי רגל 360°.

בנוסף, נהג ה- X-TRAIL נהנה גם מאחת מתצוגות המחוונים המתקדמות ביותר עד כה, עם צג TFT צבעוני בגודל של 5 אינץ', הכולל לא פחות מ-12 תצוגות גרפיות שמופיעות בסבב ומספקות מידע והתראות דוגמת מהירות ממוצעת ומהירות נוכחית, תכני שמע, זיהוי תמרורי תנועה, המלצות לנהיגה חסכונית.

שלדה

כדי להתעלות על הציפיות של הנהגים של רכבי SUV, תוכננו ארבע מערכות אלקטרוניות שהופכות את החיים ב- X-TRAILלנוחים ובטוחים יותר: שתיים מבין מערכות אלה הן חידושים עולמיים, בעוד שהשלישית הוצגה כבר במכונית היוקרה אינפיניטי M.

שני החידושים העולמיים הם מערכות Active Ride Control ו-Active Engine Brake. מערכת Active Ride Control מנטרת את פני הדרך ומזהה גליות העלולה לשבש את שמירת תנוחת המרכב ומשנה בהתאם את תפקוד המשככים כדי לפצות על כך. מערכת Active Engine Brake רותמת את הכוח והבקרה של תיבת ההילוכים Xtronic על מנת להוסיף בלימת מנוע בעצמה מסוימת בפניות או בהאטה עד למצב נייח. היתרונות כוללים בלימת מנוע יעילה יותר ותחושה משופרת, תוך הפחתת כוח הלחיצה על דוושת הבלם.

המערכת השלישית, שהוצגה לראשונה בפלח השוק של מכוניות היוקרה, היא Active Trace Control. על סמך נתונים שמתקבלים מהחיישנים המובנים ברכב לניטור של מהירות הנסיעה, זווית ההיגוי, הלחיצה על דוושת ההאצה ומאמץ הבלימה, בולמת מערכת Active Trace Control את הגלגלים בנפרד, לפי הצורך, על מנת לצמצם מצבים של תת היגוי ולסייע לנהג לשמור על מסלול נסיעה בטוח בפניות: המערכת מסייעת במיוחד בכביש רטוב ובדרכים חלקלקות.

כמו כן, מצויד X-TRAIL החדש במערכת סיוע לתחילת נסיעה בעלייה ובמערכת מתקדמת לבקרת נסיעה במורד (HDC).

מערכת הינע

היעדים שהוצבו למפתחים של X-TRAIL החדש היו להשיג את הרמות הטובות בקבוצה של עידון, ידידותיות לסביבה וחיסכון.

ה- X-TRAIL החדש מצויד במנוע טורבו דיזל חסכוני –  מנוע dCi 1.6 בעל 130 כ"ס ומומנט של 32.63 קג"מ ב- 1,750 סל". זהו אחד ממנועי הדיזל המתקדמים בפלח השוק שלו, עם כמה חידושים טכנולוגיים המתוכננים לשפר ככל האפשר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים.

המנוע הוא קל-משקל, קומפקטי, ומעניק איזון מושלם בין ביצועים חזקים לבין חיסכון יוצא מן הכלל בדלק. המנוע בעל צריכת דלק של 5.1 ליטר/100 ק"מ ברמת גימור Acenta  ו-5.3 ליטר/100 ק"מ ברמת Tekna

בנוסף, בוצעה הפחתת משקל ניכרת, וזאת למרות ששטח הפנים של X-TRAIL החדש גדול מזה של הדגם הקודם, כך לדוגמה הדלת האחורית המתרוממת מיוצרת, למשל, בחלקה הגדול מפלסטיק, מה שהביא לחיסכון של שבעה קילוגרמים נוספים.

תשומת לב רבה הוקדשה לאווירודינמיות של הרכב, והוא צויד במראות חיצוניות שעוצבו בקפידה וכן במסיט רוח (ספוילר) אחורי.

ה- X-TRAIL החדש מצויד בתיבת הילוכים Xtronic חדשה ומתקדמת מאוד, המבוססת על העיקרון של תיבת הילוכים רציפה, אך מתוכננת כך שהיא מעניקה חוויית נהיגה חלקה וטבעית יותר. שלא כמו תיבות הילוכים רציפות רגילות, תיבת ההילוכים Xtronic של ה X-TRAIL, מחקה את ההתנהגות של תיבת הילוכים מסורתית מרובת הילוכים בעת האצה מהירה, עם החלפות הילוכים מדורגות. בנהיגה רגועה יותר, ההילוכים מותאמים בעדינות כדי להעניק פעולה חלקה להפליא. המשמעות היא שתיבת ההילוכים Xtronic מציעה לנהג את הטוב משני העולמות, עם אספקת כוח חלקה להפליא, בעומס נמוך וביצועים ישירים בעת האצה חזקה.

באופן זה, היעדים שהוצבו למפתחים של X-TRAIL החדש הושגו בכל החזיתות.

מחירון:

 

מנוע dCi 1.6 טורבו Acenta – 7 מקומות החל מ- 185,000 ₪
מנוע dCi 1.6 טורבו Tekna – 7 מקומות החל מ- 200,000 ₪

 

Check Also

ניסאן והונדה שוקלים להכנס יחד תחת שמיכה חשמלית

תחרות יוצרת מצוינות. הלחץ שענקיות סין מפעילה על שוקי אסיה מדרבן את ניסאן והונדה לשתף פעולה כדי להוזיל את עלויות הפיתוח של רכב חשמלי ולחזור להיות תחרותיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 2 =