יום שני , 27 מאי 2019
ראשי » חדשות » סגל והימן יוצאים לדקאר!
יוצאים לדקאר 2012. הלל סגל (מימין) מנווט ורז הימן נוהג - משרד הספורט מסייע במימון צילום: טל זהר

סגל והימן יוצאים לדקאר!

ראלי דקאר הוא ללא ספק אחד האירועים החשובים בלוח השנה של הספורט המוטורי העולמי. מבחן אמיתי לכל כלי רכב, ואתגר יוצא דופן לצוותים המשתתפים במירוץ שלא עוצר במשך 15 ימים ו-9,000 קילומטרים בערבות והמדבריות של דרום אמריקה. הראלי ייצא לדרך – כמדי שנה – בראשון לינואר, והוא צפוי להציב מספר שיא של משתתפים – כמעט 500 רוכבי אופנועים, מכוניות ומשאיות.

יוצאים לדקאר 2012. הלל סגל (מימין) מנווט ורז הימן נוהג - משרד הספורט מסייע במימון צילום: טל זהר

רז הימן (נהג) והלל סגל (נווט) מרכיבים את הלב של "צוות פוינטר" – צוות מירוצים אשר שולט בזירת המירוצים הישראלית מזה כמה שנים ואף השתתף במירוצים בינלאומיים בהם השיג תוצאות מרשימות מאד. בין רז להלל, מדובר בסך אירועים של 26 מירוצים בינלאומיים מדרך המשי, הבאחה 1000 במקסיקו ודקאר. הצוות נהנה מתמיכה של חברת איתור הרכבים –  "פוינטר"- אשר מלווה אותו מזה שש שנים.

פותח בעמק יזרעאל, ניצח בחולות צאלים האם יסיים את הדקאר? צוות פוינטר יוצא לדרום אמריקה צילום: טל זהר

רכב המירוץ יתחרה בקטגוריית האב-טיפוס אשר מיועדת לכלי-רכב מבניה עצמית (בניגוד למכוניות מבניה סדרתית כמו מיצובישי פאג'רו למשל). הרכב תוכנן ויוצר בסדנה של הלל סגל בעפולה והוא בתהליך מתמשך של פיתוח ושיפור – בעיקר בזירת המירוצים המקומית – מזה כמה שנים.

צוות פוינטר יוצא לדקאר. הלל סגל ורז הימן יוצאים להתמודד בשטח הדרום אמריקאי בעזרת משרד הספורט צילום: טל זהר

סיוע המימון של משרד הספורט התאפשר בזכות "חוק הספורט המוטורי" אשר מקצה תקציב שנתי לתמיכה פעילה בספורט מוטורי ישראלי (כרגע התקציב עומד על כ-2.5 מיליון שקלים) – זו הפעם הראשונה שהתקציב אכן מנוצל ליצוג צוות ישראלי בחו"ל – זאת למרות שבכל ההזדמנויות הקודמות הונף דגל ישראל בגאון אפילו שהממסד אז התעלם. התקציב ניתן במסגרת "קול קורא" שפרסם ביוני 2011  משרד הספורט במטרה לעודד צוותים ישראליים להתחרות בחו"ל – ובכך להגביר את המודעות הציבורית לנהיגה ספורטיבית – לטובת זאת מקצה המשרד עד חצי מיליון שקלים למי שיעמוד בקריטריונים.

צפו גם בזה

סקודה סופרב סקאוט החדשה. רכב חדש בקו הדגמי העדכני של סקודה. צילום: סקודה

סקודה סופרב עולה לשטח

לאחר חשיפת תמונות הטיזר, סקודה חושפת את גרסת השטח של הסופרב, שנקראת "סקאוט" כמיטב המסורת הצ'כית. כצפוי, יש תוספת מרווח גחון והיצע המנועים מוכר היטב מהדגמים הרגילים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − 3 =