האם הטורבו חוזרת ובגדול? סובארו חשפה את אימפרזה WRX החדשה אשר מתבססת על הדור החדש של המשפחתית שכבר משווקת אצלנו. לדברי סובארו מסמלת ה-WRX החדשה צעד התפתחותי משמעותי מאד במשפחה של רפליקות ראלי אשר זכו למעמד תרבותי בעולם הרכב.

• אם הייתה לך סובארו WRX לאן היית נוסע?
השלדה החדשה בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר מקודמתה – 265 ס"מ – והיא גם רחבה מעט יותר. השלדה מקבלת חיזוק בצורת מערכת הנעה המשנה את זרימת מומנט הכוח כדי לחדד את ההתנהגות – בדומה לנהוג במשפחת "איבו" של מיצובישי.
על הפקת הכוח אחראי מנוע טורבו 2.0 ל' החדש. המנוע משתמש בזרקת דלק ישירה, תזמון שסתומים משתנה וטורבו עם נחיר משתנה כדי להפיק 268 כ"ס ו-36 קג"מ מ-2000 סל"ד. המנוע הוא אותו מנוע המשמש גם את סובארו פורסטר טורבו אשר נבחן אצלנו כשתוספת התפוקה מגיעה מגלי-זיזים חמים יותר, קפיצי שסתומים מחוזקים וכמובן מפת ניהול מנוע אחרת.

הורדת הכוח מתבצעת דרך תיבת הילוכים ידנית חדשה בת שישה הילוכים ועם משרעת יחסי העברה רחבה יותר מזו של תיבת ההילוכים הידנית של הדגם היוצא. כדי לעמוד בפרץ הכוח של המנוע החדש מחוזקים גלגלי השיניים של התיבת ומשולבים סינכרואים מקרבון להילוכים ראשון ושני.
אבל החדשות הגדולות הן אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית/רציפה. לפי סובארו התיבה משלבת א נוחות השימוש והחסכון בדלק של CVT עם אפשרות לתפעול אגרסיבי באופן ידני וחלוקה לשמונה או שישה"יחסי העברה" תלוי בבחירה מפת הניהול על ידי הנהג. גרסאות אשר יצויידו ב-CVT יגיעו עם מערכת ניהול הביצועים של סובארו המאפשר לבחור בין שלושה מצבי נהיגה.

מערכות ההנעה תהיינה שונות בין הגרסאות הידניות לאוטומטית. הידנית מקבלת דיפ' מרכזי עם נעילה ויסקוזית וחלוקת מומנט שווה. בקרת המשיכה היא אלקטרונית כמו גם בקרת היציבות. הגרסה האוטומטית מצויידת במערכת הנעה מתקדמת יותר עם נעילה מבוקרת מחשב של הדיפרנציאל המרכזי. כך מתחשבת המערכת בכיוון סיבוב ההגה, כוחות G, ומצב מצערת כדי להפיק את המיטב מהאחיזה שיש בקרקע/כביש.

לצד כל זה ה-WRX תהיה מצויידת ומאובזרת יותר. פנסי LED, חישוקי 17 אינץ' חדשים, נגיעות של עור היכן שחשוב וחומרים רכים בממשקי הנהג והנוסעים. לא נפקד מקומה של מערכת מולטימדיה, לוח המחוונים הוא LCD המשתנה ומציג מידע מגוון כמו למשל לחץ גדישת הטורבו או מתי יש להסויף נוזל למגבים.
נצפה לראות את ה-WRX החדשה אצלנו במהלך 2014.