כתב: ניר בן זקן
למרות גרסאות פנאי לאלתיאה (Freetrack מ-2007) וללאון (X-Perience שהוצגה בשנה שעברה) סיאט נעדרה עד כה מקטגוריית הקרוסאוברים, שהפכה בשנים האחרונות לפרה החולבת של תעשיית הרכב ושמהווה את אחד ממנועי הצמיחה הגדולים עבור היצרנים. לאחר טיזרים רבים היא חושפת כעת בתערוכת ג'נבה את ה-20V20 שיתבסס על פלטפורמת MQB המודולארית של פולקסוואגן ומהווה דריסת רגל חשובה ליצרנית בסגמנט הרווחי.
שם הקונספט 20V20 נבחר מכיוון שהוא מהווה הצצה לקו העיצוב העתידני של סיאט ובעל מראה שמזכיר את הלקסוס NX בזכות זוויות חדות בחרטום עם יחידות תאורה משולשות, פגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים בצורת רשת, ואחוריים המשתפלים בזווית חדה ויוצרים מראה דמוי קופה. "אשליית הגובה" הנדרשת ברכב פנאי מושגת באמצעות מרווח גחון נדיב של 22.8 ס"מ, פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב, בתי גלגל מודגשים המכילים חישוקי 20" ענקיים וצמד פסי גגון.
גם תא הנוסעים מעוצב ברוח העתיד ובדומה למוכר בעולם התעופה, מחליף את המתגים בקונסולה המרכזית ואת לוח השעונים האנלוגי בשלושה מסכים גדולים הפרוסים לרוחב הדשבורד. מלבד עיצוב הפנים המרהיב, בסיס גלגלים 279 ס"מ (גדול ב-9 ס"מ ממאזדה CX5) ואורך של 466 ס"מ (קצר ב-3 ס"מ מיונדאי סנטה פה) אמורים לתרום לתא נוסעים מרווח למדי. תא המטען מכיל 600 ליטרים של נפח, וציוד אינטגרלי כמו פנס, צמד מזוודות טרולי המתחברות לתחתית הרצפה ואפילו קורקינט חשמלי שיחסוך לכם את ההליכה מהחניה ועד מחוז חפצכם הסופי.
סיאט לא חשפה את היצע יחידות ההינע; אבל הצהירה כי הם יכללו מנועי בנזין, דיזל וגם פלאג-אין הייבריד. ה-20V20 ייוצר במפעל של סקודה בצ'כיה, לצד הדור הבא של היטי שצפוי להיחשף בקרוב, ויגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה.