יום רביעי , 19 יוני 2019
ראשי » חדשות » סקודה אוקטביה יורדת לשטח
סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. גרסה מוקשחת ומוגבההת לשטח של אוקטביה קומבי. צילום: SKODA
סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. גרסה מוקשחת ומוגבההת לשטח של אוקטביה קומבי. צילום: SKODA

סקודה אוקטביה יורדת לשטח

לפי סקודה יכולה האוקטביה סקאוט לגרור עד 2,000 ק"ג. זו עליה של 25% בכושר הגרירה ביחס לאוקטביה קומבי הרגילה. הרמת מרווח הגחון ל-17.1 ס"מ, משפרת גם את זוויות הגישה והנטישה. אלו עומדות על 16.7 מעלות בחזית ו-13.8 מעלות מאחור. לא משהו שיירגש בעלים של לנדקרוזר אבל בהחלט שמעלה את הדופק בסגמנט הזה.

סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. הנעה כפולה קבועה על בסיס האלקדס 5 - קיט פגושים, מגיני סף ומגיני גחון מקוריים ויש גם מסילות גג.  צילום: SKODA
סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. הנעה כפולה קבועה על בסיס האלקדס 5 – קיט פגושים, מגיני סף ומגיני גחון מקוריים ויש גם מסילות גג. צילום: SKODA

מבחן רכב סקודה ייטי

מבחן רכב סובארו אאוטבק

הלב של הסקאוט הוא הדור האחרון של מערכת ההנעה הכפולה המתבססת על הדור החמישי של מצמדי HALDEX. המערכת מפצלת את כוח המנוע בהתאם לתנאי הדרך בין כל ארבעת הגלגלים כל הזמן – בכביש או בשטח. בעת גרירה או בבלימה, מועברת גם בלימת המנוע לגלגלים הקדמיים כדי לסייע להאטה, וכשצריך להאיץ וליצור תנע, יגוייסו הגלגלים האחוריים למאמץ. רוב הזמן תנועו בהנעה קדמית – כדי לחסוך דלק ובשבריר שניה ישולבו הגלגלים האחוריים כדי לסייע באחיזה.

סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. מנועי דיזל ובנזין עם 180 כ"ס ותיבה רובוטית DSG 6 הילוכים, נעילות דיפרנציאל אלקטרוניות וכמובן בקרת משיכה ויציבות. מרווח גחון של 17 ס"מ וגלגלי 17 גדולים מקנים יכול טובה בשבילים. צילום: SKODA
סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. מנועי דיזל ובנזין עם 180 כ"ס ותיבה רובוטית DSG 6 הילוכים, נעילות דיפרנציאל אלקטרוניות וכמובן בקרת משיכה ויציבות. מרווח גחון של 17 ס"מ וגלגלי 17 גדולים מקנים יכול טובה בשבילים. צילום: SKODA

מבחן רכב וולוו V40CC

כמו אצל אודי ואפילו סובארו – ממציאת הסטיישן לשטח – גם הסקאוט נהנית מחבילת "קשיחות" הכוללת מגיני גחון, הגנה נוספת על צנרת הדלק והמפלט, פגושים מוקשחים, מגיני אבנים פלסטיים לדפנות, מסילות גג חיוניות למראה ולהתקנים כמו מנשאי אופניים ויש גם אלמנטים בתוך הרכב שיזכירו לכם שאינכם נוסעים ב"סתם" אוקטביה.

סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. תא הנהג וחלל הנוסעים מקבל נגיעות רק כדי להזכיר כי מדובר בגרסה מיוחדת של אוקטביה קומבי. צילום: SKODA
סקודה מציגה אוקטביה סקאוט. תא הנהג וחלל הנוסעים מקבל נגיעות רק כדי להזכיר כי מדובר בגרסה מיוחדת של אוקטביה קומבי. צילום: SKODA

היצע המנועים כולל שני מנועי דיזל 184 כ"ס עם DSG 6 הילוכים או 150 כ"ס עם תיבה ידנית עם 6 הילוכים. ומנוע בנזין TSI 1.8ל' המפיק 180 כ"ס וגם הוא עם DSG 6 הילוכים.

סקודה מייצרת את גרסת "סקאוט" של אוקטביה משנת הדגם 2007 – לפי סקודה משנת 2007 ועד 2013 נמכרו בעולם 53,600 יחידות מהדגם הזה כ-8% מסך כל הסטיישנים (קומבי) של דגם אוקטביה.

עמי קרסו, דובר קבוצת צ'מפיון יבואנית סקודה, מסר כי ייבוא סקודה אוקטביה סקאוט נבחנת בימים אלה וכי טרם התקבלה החלטה לגבי ייבוא הגרסה הזו לישראל.

צפו גם בזה

קיה סורנטו GT ליין - גרסת האיבזור הבכירה מגיעה לישראל החל ב-239,900 שקלים. צילום: KIA

קיה סורנטו GT Line

חברת טלקאר, יבואנית רכבי קיה לישראל מודיעה על תחילת שיווק קיה סורנטו ברמת אבזור GT-Line

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − 14 =