תומר הדר
פולקסווגן אמארוק, המתחרה הגרמני לטויוטה היילקס ואיסוזו D MAX זוכה לשדרוג, הן מבפנים והן מבחוץ. כפי שפרסמנו, פולקסווגן מעוניינת למצב מחדש את האמארוק, לא בהכרח כמתחרה ישיר להיילקס ודומיו, אלא דווקא כטנדר יוקרתי.
השלב הראשון (והמשמעותי ביותר) בבידול האמארוק מעל למתחרים הוא יחידת הכוח, או כפי שפולקסווגן מגדירה זאת: "לב גדול יותר". במסגרת זאת תציע פולקסווגן את האמארוק עם מנוע (EU-6) דיזל בנפח 3.0 ליטרים בעל שש בוכנות, אשר מפיק 224 כוחות סוס. שיא המומנט, 56 קג"מ מופק כבר ב-1,500 סל"ד והמנוע, בדומה לקודמיו, ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית הידראולית בעלת שמונה מהירויות. זו גרסה של הדיזל 6V אשר אנו מכירים מפולקסווגן טוארג וגם משרת אודי A6 ו-A7 (עם הספקים עד 272 כ"ס בהקשר של אודי – ופוטנציאל שיפורים מרתק).
צריכת הדלק הרשמית, לפי פולקסווגן היא 13.1 קילומטר לליטר אחד של סולר ושיעור פליטת המזהמים של הפולקסווגן, שלמדה לאחרונה דבר או שניים על ענייני זיהום אוויר ודיזלים, הוא 199 גרם של CO2 לקילומטר.
המנוע החדש יוצע במספר קונפיגורציות הנעה: הנעה אחורית בלבד, הנעה כפולה-קבועה בעלת דיפרנציאל טורסן – וגם גרסה בעלת מערכת 4MOTION של פולקסווגן. לצד שדרוג יחידת הכוח מציע האמארוק גם שדרוג למראה החיצוני שכולל עיצוב מחדש לחרטום ותוספת של מושבים קדמיים ארגונומיים שאמורים, לפי פולקסווגן, להיות יותר נוחים ותומכים.
עדכונים נוספים כוללים שידרוג כשר הגרירה ל-3.5 טונות, מעבר למערכת היגוי חשמלית מלאה, מערכת בלמים מחוזקת עם דיסקים בקטרים גדולים יותר בגרסה הבכירה אשר גם תהנה מפנסי LED, מראה מעודכן לחרטום ואפילו אופציה לחישוקי 20 אינטש'.