יום חמישי , 28 מרץ 2024
פורשה קאיין GTS. קלה, מחודדת וזולה יותר מהטורבו האימתנית, יש ל-GTS סקס אפיל מסוג אחר. צילום:פורשה

פורשה קאיין GTS- ביבוא סדיר לישראל

 

צריך רוח ספורטיבית כדי להוציא 945 אלף שקלים על רכב פנאי. זה המחיר שפרסמה אתמול יבואנית פורשה . ומה יש בפורשה קאיין GTS שעולה כל כך הרבה?

 

פורשה קאיין GTS. קלה, מחודדת וזולה יותר מהטורבו האימתנית, יש ל-GTS סקס אפיל מסוג אחר. צילום:פורשה

אם דגמי הבסיס ה"צנועים", פורשה קאיין וקאיין S, פשוט לא מספיקים לכם, הרי שב-945 אלף שקלים תוכלו מעתה לרכוש את גרסת הכמו-טורבו של רכב הפנאי הגרמני, זו המסומנת "GTS".

אז מה שווה הפורשה קאיין מול ריינג' רובר ספורט?

במובנים רבים ה-GTS הוא האח הקטן של הטורבו, לפחות בכל הקשור באופי שלו. הוא לא חזק ומהיר כמו ההוא שעולה כ-1.3 מיליון שקלים, אבל הוא מצויד בקישוטים ספורטיביים מבחוץ ומבפנים: גלגלי 20 אינץ', קפיצי פלדה, גימור חיצוני שונה וגם מושבים ואווירה ספורטיבית יותר מבפנים.

פורשה קאיןן GTS. עיצוב המרכב שונה עם חבילה אירודינאמית, חישוקים יעודיים לגרסה, מפלט מכוייל טון, וצבע...מזעזע. צילום: פורשה

עוד באווירה הספורטיבית – מערכת המתלים ששודרגה כדי לאפשר נסיעה מהירה וחדה יותר וגם מערכת פליטה שעברה טיפול וואקלי שמספק צלילים מושכים יותר כשלוחצים על דוושת הגז. ויש בהחלט למה ללחוץ: בחזה של רכב הפנאי הגדול פועם מנוע V8, אשר למרות שהוא איננו מוגדש-טורבו, מפיק 420 כ"ס ב-6500 סל"ד ו-52 קג"מ ב-3500 סיבובים. די בנ"ל ללמדך כי זה 8V חובב סל"ד ודורש רגל משמעותית על המצערת כדי לגרום לו לזמר. יחד עם הורדת המשקל (2085 ק"ג משקל עצמי) והגברת הקשיחות המבנית של הדור החדש של קאיין, מתקבלים ביצועים נאים מאד ל-SUV  וביצועים לא "ג'יפאיים" בעליל: 5.7 שניות למאה קמ"ש, 3.8 שניות מ-80 ל-120 ומהירות מרבית של 261 קמ"ש. בהתאם לרוח הזמן, צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת נשמעת טוב מאוד: 9.3 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 251 גק"מ.

פורשה קאיין GTS. מנוע V8 אטומוספרי תאב-סל"ד וביצועים נאים על הנייר. האם הקונספט של SUV ספורטיבי עדיין רלוונטי בעולם משברי? צילום: פורשה

אם אתם במקרה בשוק ל-SUV ספורטיבי (מושג בעייתי לכשעצמו) הרי שההיצע התרחב מעט השבוע. תוכלו לראות את הפורשה קאיין GTS במו עיניכם בימי ההשקה (ובתרגום = מחירים מיוחדים) ב-15 וה-16 לנובמבר באולם התצוגה של פורשה בהרצליה פיתוח. זולת ה-GTS תמצאו שם גם גרסאות קאיין אחרות וכן דגמי פורשה שפופי מרווח גחון אך מרשימים הרבה יותר לפחות בתחום הספורטיבי.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 − 3 =