ניר בן זקן
סוס העבודה של פיאט, הדוקאטו, נחשק פחות ממתחריו לבית פולקסוואגן, מרצדס ופורד, אבל גרסת קונספט שהציגה חטיבת המסחריות של היצרן האיטלקי היא ככל הנראה הוואן הנחשק ביותר עבור חובבי טיולים.
גרסת "אקספדישן 4X4" מתבססת על מרכב הדוקאטו בעל בסיס גלגלים ארוך וגג גבוהה שעבר תהליך השבחה מסיבי. חלקו האחורי עבר הסבה על ידי חברת Tecnoform האיטלקית למוטרהום יוקרתי הכולל מטבח מאובזר עם כיריים, כיור וארון עם מגירות, מיטה זוגית, מסך טלוויזיה, מקלחת, ושולחן אוכל לארבעה סועדים בחלקו הקדמי כשמושב הנהג והנוסע לצידו יכולים להסתובב ב-180 מעלות.

את כל אלה תוכלו למצוא גם בגרסת המוטורהום הנפוצה של הדוקאטו באירופה. מה שמייחד את האקספדישן היא ההסבה להנעה כפולה שנעשתה על ידי חברת Dangel הצרפתית המתמחה גם בהסבת דגמי המסחריות של סיטרואן ופיג'ו להנעה כפולה.
שדרוגים נוספים לשיפור העבירות כוללים נעילת דיפרנציאל אחורית, הגבהת מרכב קלה, צמיגי שטח MT רחבים יותר של BFG, כננת, צמד אוזני גרירה מסיביות בפגוש הקדמי ומיגון תחתון מלא. גגון מסיבי נושא מכילי דלק, צמד גלגלים רזרביים, שפלות ואת חפירה.

בשונה מגרסאות המוטורהום של המתחרים; פולקסוואגן טרנספורטר קליפורניה או מרצדס V קלאס מרקו פולו הדוקאטו אקספדישן 4X4 לא יגיע לפס הייצור. חבל, כי קשה לחשוב על כלי רכב שעושה יותר חשק לצאת לגלות את המקומות המבודדים בעולם ממנו.