ניר בן זקן
לינקולן נוויגיטור היה רכב השטח בגודל מלא היוקרתי האמריקאי הראשון. הדור הראשון שלו הושק ב-1997 (על בסיס פורד אקספדישן), שנה לפני קאדילק אסקלייד שהפך ליריב הגדול שלו וזכה לפופולאריות גבוהה הרבה יותר. זאת בין היתר משום שהציע עיצוב מוחצן וייחודי שהיה חביב הרבה יותר על הקהל המקומי. כעת מציגה חטיבת היוקרה של פורד קונספט לדור הבא של הנוויגיטור בתקווה להשיב מלחמה.
העיצוב החיצוני מתנער מהמגושמות של הדור הקודם לטובת מראה מודרני ובולט בזכות סבכה קדמית מניקל בצורת רשת, פנסי לד גדולים ומשוכים לאחור, חישוקי גלגל ענקיים ויחידות תאורה אחוריות הנמתחות לרוחב הדלת האחורית. לרכב התצוגה צמד דלתות "כנפי שחף" עם מדרגות הנפתחות חשמלית, אבל קלושים הסיכויים של אלה להגיע לגרסת הייצור הסדרתי.
גם תא הנוסעים ייחודי בעיצובו, עם מסך תצוגה דיגיטאלי המחליף את לוח השעונים, מסך מגע ענק במרכז הקונסולה המאפשר מיעוט מתגים, גלגל הגה קלאסי בצורת שתי צלעות ושילובי עור ועץ יוקרתיים. שורת המושבים השנייה והשלישית מציעות כל אחת מושבי "קפטן" עם מסכי מגע ומגשים נשלפים בגב המושבים שלפניהם בעוד בתא המטען ארון עם תאים ייעודיים לז'קט, נעליים, משקפת ועוד.
לינקולן לא פרסמה פרטים טכניים פרט לעובדה שהנוויגייטור מתבסס על שלדה חדשה לחלוטין וניתן לשער כי בהתחשב בשימוש שעושה בעלת הבית פורד באלומיניום בטנדרים שלה, גם הנוויגיטור יעשה שימוש במתכת התעופתית בכדי להיות קל מ-2.7 טון ששוקל הדור הנוכחי. עוד נמסר כי כמו הדגם הנוכחי גם בזה החדש לא יהיה מנוע V8 בהיצע, רק V6 כפול מגדשי טורבו בהספק של יותר מ-400 כ"ס.