יום שישי , 29 מרץ 2024
לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ומיליון שקלים. צילום:JE
לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ומיליון שקלים. צילום:JE

צפו: לנדרובר עם סוסים

ניר בן זקן
2015 תיזכר כשנתו האחרונה של אחד הרכבים האייקונים ביותר שיוצרו בממלכה המאוחדת. כפועל יוצא היא לוותה באינסוף גרסאות חלקן מקוריות מהיצרן, אחרות מחליפות את יחידת ההנעה בבריאה יותר, משדרגות את תא הנוסעים לרמה שתבייש ריינג' רובר ויש אפילו גרסת 6X6 קיצונית במיוחד.

לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ומיליון שקלים. צילום:JE
לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ומיליון שקלים. צילום:JE

בפתיחת השנה הראשונה בה רכב השטח המיתולוגי יעדר בפעם הראשונה בהיסטוריה מאולמות התצוגה של היצרנית, חושפת סדנת JE MotorWorks הבריטית המתמחה בשיפור דגמי לנד רובר, את ה-Zulu² גרסה אקזוטית במיוחד לדיפנדר. עיקר השינוי נוגע ליחידת ההנעה תרומת יגואר; V8 סופר צ'ארגר (מגדש העל) בנפח מוגדל של 4.7 ליטר (4.2 במקור) שמפיק 475 כ"ס ו-66.3 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים. זאת בניגוד להסבות דומות שנעשו עד כה בעיקר על ידי סדנת Wildcat המתמחה בהשתלת מנועי V8 של GM (עם 430 כ"ס "בלבד") בכרכרה הבריטית.

כדי לתמוך בתוספת הכוח הוחלפו קפיצי סליל לקשיחים יותר המנמיכים את המרכב, בולמי זעזועים של FOX רייסינג ומוטות מייצבים מעובים מלפנים ומאחור מצמצמים את זוויות הגלגול הידועות לשמצה בגרסת המקור, צמיגי כביש ספורטיביים של Toyo במידה 285/60R18 מספקים אחיזה עדיפה באספלט, דיפרנציאלים מוגבלי החלקה יסייעו להורדת הכוח ובלמים משודרגים של AP רייסינג (בקוטר 360 מ"מ עם קאליפר בן 6 בוכנות מלפנים) יאפשרו להאט ביעילות את המסה במשקל יותר משני טון.

לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ממנוע יגואר עם מגדש-על. צילום:JE
לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ממנוע יגואר עם מגדש-על. צילום:JE

לנדרובר דיפנדר – נאמן למקור

וולוו XC90 מול אודי Q7

גם תנאי השירות בתא הנוסעים שופרו, עור רך ואיכותי בשילוב צבעים סגול-חציל וקרם מחליפים את הפלסטיק הקשיח ומצפה גם מושבים רחבים, רכים במקום כיסאות הבד המחוספסים, גלגל הגה קטן וספורטיבי מחליף את זה המקורי שמזכיר הגה של אוטובוס ובלם היד מופעל באמצעות מתג חשמלי. הבידול הויזואלי מבחוץ מינורי ומסתכם בסבכה קדמית שונה עם סמל הסדנה ופנסי לד מעוצבים.

לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ומיליון שקלים. צילום:JE
לנדרובר דיפנדר זולו בריבוע של JE. כמעט 500 כוחות סוס ומיליון שקלים. צילום:JE

JE MotorWorks מתכננת לייצר כ-25 יחידות בלבד מהדיפנדר, כל אחד מהם יהיה ייחודי ויבנה על פי דרישת הלקוח. עם תג מחיר שינוע סביב 150 אלף פאונד (850 אלף שקלים לפני מיסים) הוא יהיה יקר יותר מגרסאות הקצה של הריינג' רובר.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − nine =