יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחני ריסוק מוצלחים לגיפונים החדשים של סיאט ו-פולקסוואגן. צילום: ncap
מבחני ריסוק מוצלחים לגיפונים החדשים של סיאט ו-פולקסוואגן. צילום: ncap

צפו מבחני ריסוק חדשים: פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה

תומר הדר

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP פרסם את תוצאותיהם של צמד מבחני ריסוק לשני רכבי פנאי שטח חדשים – סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן, הצפויים להגיע לישראל כבר השנה. שני הרכבים קיבלו את הציון הגבוה ביותר – חמישה כוכבים מתוך חמישה. בשני מבחני הריסוק הקפיד EURONCAP לציין שאחת הסיבות העיקריות להענקת חמשת הכוכבים היא המצאה של מערכת AEB –  מערכת אשר מסוגלת לבלום את הרכב באופן עצמאי כאשר הרכב מתקרב יותר מדי אל המכונית שלפניו.

על פי נתוני EURONCAP, האטקה הפגינה רמה גבוהה במבחן הריסוק: תא הנוסעים נותר יציב בזמן פגיעה ולא התעקם או התכופף. בובות הריסוק שישבו במושבים הקדמיים לא ספגו פגיעות משמעותיות כלשהן. לעומת זאת, הבובות שמוקמו במושבים האחוריים נפגעו באופן קל באזור החזה. במבחן הריסוק הצידי, בו מדמים תאונה צידית עם עצם דומם כרית האוויר הצידית התנפחה באופן חלקי בלבד – מה שהעניק ציון "סביר" במבחן הריסוק הצידי – ולא ציון מלא.

בטיגואן נרשם ציון גבוה במבחן הריסוק הקדמי. תא הנוסעים נותר יציב ולא התעוות כלל בריסוק חזיתי ובובות הריסוק שישבו מקדימה לא נפגעו באופן מהותי. במבחן ריסוק צידי, בדומה לסיאט, אזור החזה של בובת הריסוק נפגע באופן קל – אך בשונה מן הסיאט (שמבוססת על פלטפורמה שמשותפת לטיגואן), במבחן ריסוק צידי עם עצם דומם נותרו כל הבובות שישבו במושבים האחוריים ללא פגע.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − seventeen =