ניר בן זקן
מרצדס חושפת תמונות ופרטים ראשונים על מתיחת הפנים לרכב השטח הגדול ביותר שלה שיקרא מעתה GLS (GL בעבר) נוכח שינוי שיטת שמות הדגמים כך שיתאימו לרכבים הפרטיים.
בהוספת האות S ישנה הצהרה ברורה לשיפור האיכות הכללית כך שתתאים לרמה של מכונית הסלון הנחשבת לטובה בעולם וגם מול המתחרים כמו הבנטלי בנטיאגה שהוצג לאחרונה, רולס רויס קולינאן שצפוי להיות מושק בקרוב וכמובן ריינג' רובר.
מלבד השיפור באיכות החומרים והאופציה למגוון גדול של שלובי צבעים ודיפונים (כמו עור נאפה), השינוי העיקרי הוא במערכת השליטה COMAND הכוללת מסך בגודל 8" (5.8" בדגם הנוכחי) המעוצב כטאבלט בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית ונשלט באמצעות חוגת טאץ' פד ובהגה שלוש צלעות ספורטיבי. כבעבר ה-GLS ימשיך להציע מקום לשבעה נוסעים, דבר המעניק לו את היתרון המשמעותי ביותר אל מול מתחריו.

• מהו האביזר המושלם לכל מרצדס?
מבחוץ השינויים מינוריים ומסתכמים בחזית עם תאורת לד מלאה, פגוש אגרסיבי יותר וגריל בעיצוב חלק יותר עם סמל כוכב גדול יותר במרכזו. היצע המנועים יישאר כבעבר; V6 טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר שמפיק 258 כ"ס ב-GLS350d, V6 טווין טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר עם 333 כ"ס ב-GLS400 ו-V8 טווין טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר עם 455 כ"ס (תוספת של 20 סוסים) ב-GLS500. כל המנועים יוצעו עם תיבת 9G-TRONIC החדשה של מרצדס שכשמה מציעה 9 הילוכים בעוד מערכת ההנעה תוצע כאופציה עם חבילת שטח הכוללת הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מרכזי. גרסת GLS63 AMG החזקה בהיצע (עם 577 כ"ס) תצוייד בתיבת 7 הילוכים בכיול של AMG.

ה-GLS יגיע ארצה במחצית השנה הבאה והוא צפוי לשמור על תג מחיר דומה לגרסה היוצאת, כ- 700 אלף שקלים וצפונה.