כתב: ניר בן זקן צילם: Paolo Baraldi
בסיום היום השני לראלי ברסלאו פולין צמד הצוותים הישראלים רז הימן והלל סגל (פויינטר 3M) ואביב קדשאי ויזהר ערמוני (CRV) הפכו לשיחת היום. זאת בשל היותם המהירים ביותר, כך שחלקו הראשון של המירוץ הפך למעשה ל"דרבי" כחול לבן.
מחצבת הפחם שמדרום לליפציג שבמזרח גרמניה הייתה לארנה שאירחה את 140 צוותים מ-15 מדינות שונות שנלחמו בה כגלדיאטורים. צמד קטעי הדירוג; כ-80 ק"מ ביום הראשון למירוץ (יום שבת) ו-180 ק"מ בשני (יום ראשון) היו במתכונת של הקפות סביב לשבילים מהירים של המחצבה ויצרו פקקי תנועה שהזכירו את נתיבי איילון וכמויות אבק כמו בתרגיל אוגדת שריון בשיזפון.
ראשונים בקו הסיום היו רז והלל שמובילים כעת את הדירוג הכללי. זאת למרות תאונה קלה עם משאית מאן 8X8 שפגע ברכב המירוץ במהלך ניסיון עקיפה ודרש עבודת פחחות קלה למכסה המנוע שנעשתה בתנאי שטח. אביב ויזהר שסבלו מתקלות טכניות רבות במירוצים האחרונים בהם השתתפו, נהנים הפעם מפתיחה חלקה, קוצרים את הפירות של ההכנה המעמיקה של רכב המירוץ, ה"דזר ווריור" בחצי השנה האחרונה. נראה שגם הסרת החלודה לאחר שנה של היעדרות ממרוצי שטח כבר מאחוריהם ולקו הסיום ביום השני הגיעו רק 29 שניות לאחר רז והלל איתם ניהלו כאמור קרב צמוד אתמול (יום שני). בדירוג הכללי הם שניים כחמש דקות אחרי רז והלל שמובילים את המירוץ.
היום (יום שלישי) יחצו המתחרים את הגבול לפוליןף 460 ק"מ של נסיעה מנהלתית ולאחריה קטע דירוג לילי באורך 73 ק"מ שמהווה את אחד האתגרים הגדולים במירוץ. מלבד זאת לפניהם עומדים עוד כ-1,100 ק"מ של קטעי דירוג תחרותיים כך שלמרות הפתיחה המרשימה שום דבר עוד לא סגור.
אנחנו נמשיך לעדכן אתכם על ההתקדמות הצוותים הישראלים.