לאחר שבע שנות פיתוח ארוכות, הודיעה בנובמבר רובינזון על זמינותו של ה-R66. גרסת הטורבינה נכנסת לראש פירמידת המוצרים של רובינסון. עם ה-R22 הדו-מושבי הבסיסי, מעליו R44 עם ארבעה מושבים ומנוע בוכנה חזק. זה דגם הטורבינה הראשון של היצרן אשר הפך להיות ספק המסוקים האזרחיים הגדול בעולם בזכות מוצריו הזולים לרכישה, הפעלה ואופי הטסה ידידותי.
"ה-R66 ימלא את החלל שבין מסוקי הבוכנה הקטנים לבין מסוקי הטורבינה הבסיסיים בני שישה מושבים אשר עולם מעל למיליון דולר" כך מסר למערכת שטח בכיר בחברה. עם תג מחיר של כ-800,000 דולר, יהיה ה-R66 מאות אלפי דולרים זול לרכישה ממסוקי הטורבינה הבסיסיים ביותר.
לרובינסון R66 חמישה מושבים, תא מטען גדול, וכל המעך ההנדסי אשר הפך את מסוקי רובינסון לכה נפוצים בעולם. בלב המערכת ניצב מנוע טורבינה מתוצרת רולס-רויס שתוכנן במיוחד לפי מפרט מרובינסון. המנוע מפיק 300 כוחות סוס ויביא את המסוק למהירות שיוט זריזה של 120 קשר (כ-210 קמ"ש), יספק טווח של כ-580 קילומטרים ויאפשר לשאת מטען במשקל של 420 ק"ג נוסעים ומטען.
יישום מנוע הטורבינה מרחיב מאד את מעטפת השימוש במסוקי רובינסון ומאפשר שימוש בדלק סילוני – זול יחסית לבנזין לתעופה – ביצועים טובים בגובה רב ונתוני טיסה עדיפים על גרסאות הבוכנה. מחיר ה-R66 הבסיסי עומד על כ-800,000 דולר בשערי המפעל.
הצגת המסוק החדש בתערוכה בקליפורניה בנובמבר האחרון:
אוהב לטוס? קרא גם את זה: