מאת: ניר בן זקן
מזה יותר מארבע עשורים ריינג' רובר נחשב לאחד מרכבי השטח היוקרתיים הנחשק ביותר, תוך שהוא מציע שילוב ייחודי; מרצדס S בכביש, דיפנדר בשטח. הדור החדש שהושק בתערוכת פריז לפני כשנתיים, העלה עוד יותר את הרף היוקרתי וזכה לביקושים ערים מאז הצגתו, בעיקר בשוק הסיני שהביא גם להצגת גרסת LWB בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-19.8 ס"מ מהגרסה הרגילה החביבה במזרח.
אבל תמיד יהיה מי שלא יסתפק בכך ובדיוק בשביל זה מציגה מחלקת SVO (ר"ת Special Vehicle Operations) החדשה של לנד-רובר גרסה מפוארת, ייחודית ויקרה עוד יותר שפותחה בשיתוף יצרן האקדחים הבריטי Holland & Holland. זהו אינו שיתוף הפעולה הראשון בין שתי החברות, שני הדורות הקודמים של הריינג' הוצגו גם בגרסה יוקרתית שנשאה בגאון את השם של אחד מיצרני הנשק הוותיקים והמפורסמים בממלכה המאוחדת.
בעבור תג מחיר של מיליון ו-82 אלף שקלים לפני מיסים (פי 2.5 יותר ממחיר גרסת הבסיס בבריטניה) שתשלמו על אקזמפלר אחד מתוך 120 יחידות שמתוכננות לרדת מפס הייצור בשלוש השנים הקרובות, תקבלו ככל הנראה את לימוזינת השטח המפוארת והיקרה ביותר בעולם, לפחות עד שיושקו רכבי השטח של רולס-רויס ובנטלי.
• הכל על ההיסטוריה של לנד רובר
• ריינג' רובר ספורט מול פורשה קאיין? מי לוקח?
עיקר הבידול נמצא בתא הנוסעים כשבשורה האחורית צמד כורסאות מתכווננות חשמלית עם אפשרות להזזת המשענת 17 מעלות אחורנית והדום לרגליים, צמד שולחנות כתיבה המתקפלים חשמלית, צמד מסכים בגב המושבים הקדמיים ותא מקורר בין המושבים לצינון השמפניה.
גימורי עץ אגוז (שמגיע במקור מצרפת) לוטשו על מנת להידמות לאלה של האקדחים האייקונים בשילוב גימורים מתכתיים (ליד בורר ההילוכים או הידיות לפתיחת הדלתות) עלייהם מוטבעים עיטורים ברוח הנשק הקלאסי. השוס הגדול נמצא בתא המטען ובו קופסא מצופה עור מבחוץ ואלקנטרה מבפנים התוספת את מרבית נפח ההטענה ובתוכה צמד רובי צייד אייקונים.