יום שישי , 29 מרץ 2024
עם 7,835 יחידות שנמסרו מתחילת השנה, יונדאי טוסון מוביל את טבלת מכירות רכבי הפנאי בישראל. צילום: יונדאי
עם 7,835 יחידות שנמסרו מתחילת השנה, יונדאי טוסון מוביל את טבלת מכירות רכבי הפנאי בישראל. צילום: יונדאי

רכב חדש: הבוננזה ממשיכה

רוני נאק

אם אנו זקוקים לעוד הוכחה שעם ישראל רוצה ג'יפונים, קיבלנו אותה בענק עם דוח מסירות הרכב של חודש יוני. הדוח עצמו הוא הדוח החשוב ביותר בשנה, מלבד כמובן הדוח אשר מסכם את השנה, שמתפרסם בתחילת ינואר. קודם כל, הנתונים הכלליים. שימו לב: מתחילת השנה ועד סוף יוני נמכרו בישראל 164,284 מכוניות חדשות. רק למען האפקט הדרמטי אנחנו חוזרים על המספר, הפעם במילים: מאה שישים וארבע אלף מאתיים שמונים וארבע מכוניות. רק כדי להמחיש כמה שוק הרכב הישראלי גדל, אנו בוחנים את הנתונים שמייצגים את מכירות הרכבים החדים במחצית הראשונה של 2015. המספר, 143,907 מכוניות – שיא של מסירות שנרשם בשנה שעברה, נמוך ב-14% מנתוני המסירות שנרשמו השנה.

8,367 רכבי פנאי של קיה נמסרו מתחילת השנה ובהם גם קיה ספורטאז. צילום: קיה
8,367 רכבי פנאי של קיה נמסרו מתחילת השנה ובהם גם קיה ספורטאז. צילום: קיה

כיצד השוק הגיע למספר מסירות כל כך קיצוני? כדי לבדוק זאת, נצלול עמוק אל תוך דוחות המסירות עצמם וננסה להבין אילו מכוניות מככבות ברשימת המכירות? כאן אנו נתקלים בנתון מפתיע: אצל חלק מיבוני הרכב – במיוחד היבואנים אשר מובילים את הטבלה, מכירות מכוניות הנוסעים – הפרייבטים – כל הסופר מיני, המשפחתיות והמיני לסוגיהן – נמצאות בירידה. ניקח לדוגמה את יונדאי – מובילת השוק. ביונדאי מסרו במחצית הראשונה של השנה 23,714 מכוניות חדשות. ציפינו לאור המחצית המוצלחת לגלות זינוק במסירות של מכוניות הנוסעים של יונדאי – אבל זה לא קרה. במחצית הראשונה של השנה שעברה נמסרו בישראל 15,834 מכוניות יונדאי. כלומר- מכירות מכוניות הנוסעים של יונדאי נמצאות במגמת ירידה. אם כך, כיצד יונדאי טיפסה לפסגה? התשובה טמונה ברכבי הכביש שטח ובמיוחד בטוסון. לפי הנתונים, במחצית הראשונה של השנה שעברה נמסרו בישראל 3,063 רכבי כביש שטח של יונדאי. השנה המספר זינק ל-7,835 יחידות. עליה מטאורית של 155%.

מיצובישי רשמה עליה של 61% במסירות של רכבי פנאי ושטח בעיקר בזכות מיצובישי אאוטלנדר. צילום: מיצובישי
מיצובישי רשמה עליה של 61% במסירות של רכבי פנאי ושטח בעיקר בזכות מיצובישי אאוטלנדר. צילום: מיצובישי

בקיה, שנמצאת במקום השני בטבלה נמסרו בשנה שעברה 11,482 מכוניות נוסעים במחצית הראשונה של השנה. השנה קיה מסרה בישראל 12,149 מכוניות נוסעים – עליה צנועה וכמעט לא מורגשת. אז כיצד מכירות קיה עלו? התשובה טמונה בעמודת ה"כביש שטח" של דוח המסירות: מ-6,142 מסירות בשנה שעברה למספר של 8,367 מסירות של רכבי כביש שטח ממותג קיה השנה. עליה של 36%. בטויוטה, מקום שלישי בטבלה המכירות של המכוניות הפרטיות ירדו:מ-14,357 מכוניות בשנת 2015 ל-14,064 השנה, אך מכירות רכבי הכביש שטח עלו: מ-1,452 יחידות אשתקד ל-2,436 השנה – עליה של 67%.  מובילי הטבלה אינם היחידים שזינקו על עגלת רכבי הכביש שטח: ברנו מכירות המכוניות הפרטיות עלו השנה ב-6%. לעומת זאת, בפלח השוק של רכבי הכביש שטח זינקו המסירות ב-40%. במיצובישי חטיבת הפרטיות ספגה מכה – המכירות ירדו ב-44%  אך בחטיבת רכבי השטח אפשר לפתוח את הדום פריניון: המכירות עלו ב-61%.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five − one =