תומר הדר
תכלס. יש לנו פינה חמימה בלב לדאצ'יה דאסטר. במיוחד עם הנעה כפולה. כי אנחנו תמיד בעד האנדרדוג, אותו רכב שכולם אוהבים לצחוק למראהו, להעיר הערות, לספר כמה הוא יתפרק במוחרקה, ישתין נוזל קירור בעשוש ויבכה גם בכביש בדרך הביתה. אותו רכב, שבסופו של דבר מראה לגדולים וחזקים ממנו מאיפה משתין הקארטר ומי באמת ישפוך רדיאטור. ולכן אנחנו אוהבים את הדאסטר. וגם אולי בגלל הצד הרומני.

מטבע הדברים, כשיש דאסטר בבית אז מתעורר גם רצון לשפר- והאופציות שהיצרן מעניק ללקוחות כבר בסוכנות סבירות, אבל לא תמיד מספיקות. משום שכך, דווקא בשוק הרכב ההודי הוחלט על "תפירת" גרסה קרבית מיוחדת לדאסטר. אבל רגע, אל תקראו לה חלילה דאצ'יה. קיראו לה "רנו", כמו קליאו, כמו פלואנס, כמו טווינגו. שיהיה.

בכל מקרה, בגרסה ההודית של הדאסטר אנו חוזרים כמה שנים אחורה, לימים שלפני מתיחת הפנים שעבר הדאסטר, שכנראה לא הגיעה לשוק הרכב ההודי, אבל לנו זה לא מפריע. הגרסה הקשוחה, שנקראת DUSTER ADVENTURE מצוידת בכל מה שהינו רוצים בדאסטר שלנו. הצבע היחיד שניתן להשיג הוא ברונזה, או outback bronze בשפת דאצ'יה. צידי הרכב מחופים בפלסטיק שחור, כולל את בתי הגלגלים, הפגוש הקדמי זוכה לתוספת קרבית במיוחד שכוללת גם פנסי ערפל ואפילו מיגון גחון. בפנים, המושבים זוכים לריפוד יותר עמיד, בגימור דנים. יענו ג'ינס. מנוע הדיזל של דאצ'יה, בנפח 1.5 ליטרים מוכר לנו היטב ומפיק 110 כוחות סוס. המחיר? 20,594 דולר, או בעברית 77,900 שקלים. נמסטה.
רוצה דיזל אוטומטי 4×4 קרבי…!!!