יום חמישי , 25 אפריל 2024
סוף סוף, זוהי מרצדס G קלאס החדשה

רשמי: מרצדס חושפת את G קלאס החדש

תומר הדר

לאחר אינספור טיזרים, רמיזות וסרטונים, מרצדס חושפת סוף סוף את הדור הבא של מרצדס G קלאס. למי שאינו מכיר, G קלאס הוצג במקור אי שם בשלהי שנות ה70 ומאז למען האמת לא השתנה הרבה: שלדת סולם, טרנספר עם LOW , שני סרנים חיים וצמד נעילות רוחביות. הדגם החדש, שלא במפתיע, אינו שונה משמעותית ברמת העיקרון, ולמען האמת גם לא במראה. אך מתחת לפני העור,מדובר בדגם שהוא אכן חדש לחלוטין. ויש גם הפתעה: בניגוד לכל ההערכות, אין יותר סרן קדמי חי.

שללדת G קלאס
כבר ללא סרן חי מקדימה, אך עם שלדת סולם. ויש שלוש נעילות

מבחינה עיצובית, ה G החדש עושה שימוש דווקא באלמנטים רבים של הדור הקודם. למשל, צירי הדלתות נמצאים דווקא מחוץ לגוף הרכב, לפירוק מהיר. מכסה המנוע גם "יושב" על המרכב ולא מוטמע כמו במכונית פרטית רגילה. מבחינת מימדים, ה G החדש ארוך ב53 מילימטרים בלבד אך רחב ב121 מילימטרים מן הדגם היוצא. בפנים, לעומת זאת, מרצדס מדגישה שאין סנטימנטים לעבר: תא הנוסעים של ה G  חדש לחלוטין ועושה שימוש נרחב באלמנטים הלקוחים מן ה E קלאס ומן ה S קלאס. את עיקר הנוף מקדימה תופסים צמד מסכי 12.3 אינץ' השולטים בפונקציות העיקריות המציגים את פונקציות מערכות הנהיגה השונות וכמובן בקרת האקלים ומערכת השמע. לפי נתוני מרצדס, תא הנוסעים מרווח משמעותית מקודמו: מרווח הרגליים צמח ב38 מילימטרים. מרווח הרגליים מאחור ב150 מילימטרים. מרווח הכתפיים מקדימה ב38 מילימטרים ומאחור ב27 מילימטרים. והכל כמובן מחומם, ממוזג, מאובזר, בקיצור הכל.

תא נוסעים G קלאס
מי שמחזיק S קלאס יזהה היטב את תא הנוסעים.

מרצדס מדגישה בנוסף גם את יכולת השטח של ה G החדש, שבדומה לקודמו מבוסס על שלדת סולם ומצויד בשלוש נעילות: לצמד הדיפרנציאלים וגם לדיפרנציאל המרכזי. אך כאן יש הפתעה: ה G קלאס החדש כבר לא מצויד בסרן חי מקדימה,אלא מתלה נפרד מסוג עצמות עצה. מרווח הגחון מקדימה הוא 270 מילימטרים מכובדים למדי- ולפי מרצדס מדובר בשישה מילימטרים יותר מן הדגם הקודם.

אומנם ללא סרן חי מקדימה, אך בהחלט מצליב

 

כצפוי, יש כמובן טרנספר עם LOW אמיתי וגם מצב שטח יעודי, שבמרצדס מכנים G MODE.

G קלאס בשטח
זה לא יקרה בפועל: מעטים הם בעלי ה G קלאס שישתמשו בו בשטח. 

מבחינת מפרט המנוע הראשון-והיחיד שמרצדס מפרסמת עולה שכוח לא חסר: מדובר במנוע בנזין 8V  בנפח 4.0 ליטרים המפיק 422 כוחות סוס ב G500. כמובן שבהמשך יוצגו גרסאות נוספות, בעיקר כמובן דיזל. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת תשע מהירויות. וכן-הוא יגיע לישראל

חיצונית הדימיון רב. אך מתחת לפני השטח מדובר ברכב שונה לחלוטין
"אמא אני יודע לעוף!!". הדור הקודם בפעולה. תכל'ס, די דומה.

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen + twelve =