תומר הדר
בישראל, בכל הקשור בטנדר בינוני מבית מדרשה של ג'נרל מוטורס, אנו זוכים לקבל את איסוזו D MAX – עם מנוע דיזל בעל ארבע בוכנות. אך בארה"ב הצרכנים שמעוניינים בטנדר קטן (בטח קטן, מבחינתם זה קטן) מקבלים את שברולט קולוראדו – אשר חולק מכלולים רבים כולל שלדה עם איסוזו דימקס שלנו (האלו! אנחנו יכולים לקרא לו "שלנו" הוא הרי הטנדר הכי נמכר כאן מזה עשור).
וכעת הקולוראדו ה"אמריקאי" זוכה לעדכון, שכולל מנוע V6 חדש ותיבת הילוכים אוטומטית, בעלת שמונה מהירויות. מוכנים להספק? 308 כוחות סוס. המנוע עצמו מכיל כמובן טכנולוגיה לניתוק הצתה בחלק מן הצילינדרים כאשר מנוע הקולוראדו אינו פועל במאמץ, לחיסכון בדלק כמובן. תיבת ההילוכים האוטומטית בנויה כך שאומנם היא מכילה שני הילוכים יותר מזו של הקולוראדו היוצא, אך צמד ההילוכים החדשים הם למעשה הילוכי שיוט, שמאפשרים שימוש בהילוכים קצרים יותר במהירויות שמשמשות בדרך כלל לגרירה – וחיסכון בדלק במהירויות בין עירוניות.
ובינתיים בישראל אנחנו מספקים בטרטור דיזל חמים ומפנק וחולמים על סוסי פרא דוהרים בערבה, עדיף כאלה שנולדו בתוך שמונה בוכנות.