תומר הדר
מכירות רכבי השטח והפנאי שטח נמצאות במגמת עליה חדה מאז תחילת השנה, כך עולה מנתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב. בשנה שעברה, במהלך ינואר ופברואר נמכרו בישראל בסך הכול 7,866 רכבי שטח ורכבי פנאי שטח. לעומת זאת, בחודשיים הראשונים השנה נמסרו בישראל 13,775 רכבים כאלה. עיקר הצמיחה נובעת מביקוש לרכבי פנאי שטח רכים (ג'יפונים)- וגם מגידול ניכר בהיצע.

לדוגמה, ביונדאי נמסרו בינואר ובפברואר אשתקד 877 רכבי פנאי שטח. השנה, עם הצגת יונדאי טוסון החדש זינקו מסירות רכבי הפנאי שטח של יונדאי , שמסרה בינואר ובפברואר 2,715 רכבי פנאי שטח מסוגים שונים. גם בקיה זינק מספר רכבי הפנאי שטח שנמסרו, בין היתר הודות להצגת קיה ספורטאז' החדשה. כך, בעוד שיבואנית קיה מסרה בשנה שעברה 1,481 רכבי פנאי שטח – השנה בחודשיים הראשונים עלה מספר המסירות ל-2,667 יחידות.

גם בטויוטה, אחד המותגים הבודדים שעדיין משווק רכבי שטח שמצוידים בשלדת סולם והילוכי כוח (טויוטה לנד קרוזר) עלו המסירות: מ-390 רכבים בינואר פברואר בשנה שעברה ל-807 רכבים השנה.
בסך הכול, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, נמסרו בחודשיים הראשונים השנה 62,070 מכוניות, לעומת 55,480 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. גם יבואני רכבי היוקרה נהנים מתחילת שנה מצוינת. לפי נתוני האיגוד, אאודי, מובילת השוק מסרה בחודשיים הראשונים 1,401 מכוניות חדשות. מרצדס (כולל סמארט) מסרה 1,167 מכוניות וב.מ.וו (כולל מיני) מסרה 1,024 מכוניות.
