יום חמישי , 18 אפריל 2024
זינוק של 14% במכירות מרצדס בעולם. מרצדס GLA. צילום: רוני נאק
זינוק של 14% במכירות מרצדס בעולם. מרצדס GLA. צילום: רוני נאק

תודה לג'יפונים: זינוק במכירות רכב עולמיות

תומר הדר

ג'ייטו דיינאמיקס, המתמחה בניתוח שוק הרכב העולמי פרסמה השבוע ניתוח של מסירות הרכב בכל העולם ברבעון הראשון של שנת 2016. הדו"ח מציג מספרים חסרי תקדים: כך, ברבעון הראשון של השנה נמסרו בכל העולם 20.44 מיליון מכוניות מכוניות חדשות.

ירידה צורבת במכירות העולמיות של פולקסווגן. פולקסווגן פאסאט. צילום: רוני נאק
ירידה צורבת במכירות העולמיות של פולקסווגן. פולקסווגן פאסאט. צילום: רוני נאק

מדובר בעליה של 2.8% ביחס למכירות הרכב הכלל עולמיות בתקופה המקבילה בשנת 2015. יש לציין שחלק ממותגי הרכב השונים רשמו ירידה במסירותיהם, בעוד שאחרים עלו. פולקסווגן למודת המשבר ירדה באחוז בודד ביחס לרבעון המקביל אשתקד. טויוטה נותרה ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל ב-2015. פורד זינקה בשבעה אחוזים, ניסאן עלתה באחוז אחד ואילו הונדה עלתה בחמישה אחוזים. שברולט ירדה בתשעה אחוזים, סוזוקי באחוז בודד, קיה עלתה בארבעה אחוזים ואילו מרצדס זינקה ב-14%.

ביקוש עולמי חזק להונדה HRV החדש - אנחנו בינתיים מתייבשים...צילום: רוני נאק
ביקוש עולמי חזק להונדה HRV החדש – אנחנו בינתיים מתייבשים…צילום: רוני נאק

מבחן רכב הונדה HRV

מבחן רכב מרצדס GLA

את העלייה במסירות הרכב הכלל עולמיות מסבירים בג'ייטו דיינאמיקס בעליה בביקוש לרכבי פנאי שטח. בשנה שעברה היוו רכבי כביש שטח 23% מעוגת המכירות העולמית ברבעון הראשון – השנה מדובר ב-27.4%. מבין השווקים העולמיים מציינת ג'ייטו כי באירופה לבדה חלה עליה של 20% במכירות רכבי פנאי שטח. בין הדגמים שבג'ייטו "מסמנים" כמובילי שוק נמנים ניסאן אקס טרייל, הונדה HRV, טויוטה ראב 4, הונדה CRV ופורד אסקייפ.

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 2 =