יום שישי , 29 מרץ 2024
Mitsubishi PU. דיזל היברידי. לפי מיצובישי זה השילוב הנכון עבור רכב עבודה. העיצוב מרמז על ה-L200 הבא. צילום: מיצובישי

תערוכת ז'נבה 2013: העתיד בשטח

תערוכת ז'נבה 2013 מתעלה על עצמה. רק תביאו כסף ותמצאו כאן כל כך הרבה אפשרויות טובות במיוחד לבזבז אותו על משהו בוהק, רועם ומפונק. אבל אפילו בתערוכה כמו ז'נבה יש כמה מכוניות שמאחוריהן עומדים אנשים עם פרצוף של "הבונבוניירה לא למכירה". מדובר ברכבי הקונספט של תערוכת ז'נבה 2013. קבלו חמישה ששמנו עליהם עין.

ItalDesign Parcour.  הרבה כוחות סוס - 550 ליתר דיוק - לרכב השטח החוגג 45 שנים לסדנה של ג'יוג'ארו. צילום: ג'יוג'ארו

איטלדיזיין פארקור (ItalDesign Parcour). שטח פרוע

 חגיגות ה-45 לסדנת הרכב האיטלקית הנודעת, איטלדיזיין, של ג'ורג'טו ג'יוג'יארו, נחגגות בהתפרעות מוטורית. לא קשה להבין שהקונספט, איטלדיזיין פארקור, מבוסס על פלטפורמה של למבורגיני גיארדו וגם נהנה מהמנוע האימתני שלו, 10 צילינדרים, 5.2 ליטר, 550 כ"ס, שמוצב במרכז המרכב. הגיר – אוטומטי-רובוטי כפול מצמדים בן שבעה הילוכים וההנעה, כמובן, כפולה. את גובה המרכב אפשר לכייל באמצעים אלקטרוניים מסביבת הנהג וכך מרווח הגחון יכול לנוע בין 21 ל-33 ס"מ.

Subaru viziv. דיזל היברידי לסובארו המפתחת בעקביות את הבוקסר דיזל שלה. כאן בצירוף שלושה מנועים חשמליים. צילום: סובארו

סובארו ויזיב (Subaru Viziv). קופה לשטח

 הגיר המצולע של רכב הפנאי-שטח הרעיוני, סובארו ויזיב, יכול לקחת את עיצוב המותג אל השלב הבא. הרבה עיניים נמשכו אל רכב הקופה-לשטח שהראה איזה מרחק עבר עיצוב רכבי החברה מאז ימי הטרייבקה והאימפרזה הקודמת. לצד עיצוב מסובב ראשים, מצויד סובארו ויזיב במערכת הנעה היברידית חדשה של החברה, שמשלבת בין מנוע דיזל (בוקסר דיזל, 2.0 ליטר) ושלושה מנועים חשמליים.

Fornasari Hunter. ארבע שניות ל-100 קמ"ש בזכות V8 של ג'נרל מוטורס. צילום: פורנסארי

פורנסארי האנטר (Fornasari Hunter). האמר בטוב טעם

 סדנת היוקרה האיטלקית המוזרה-משהו, שמייצרת כלי רכב באווירה ספורטיבית, לעתים בשטח, בתיבול יוקרתי במיוחד, הביאה לז'נבה קונספט מרים גבה בשם "פורנסארי האנטר". אי אפשר לטעות בו – זוהי וריאציה על כלי רכב בסגנון ההאמר, אבל עם מספר רב של שינויים מהותיים. האחד, מדובר בכלי רכב קל משמעותית (1,850 ק"ג, בזכות שימוש בחומרים קלים) ועם מנוע V8 מבית ג'נרל מוטורס הוא משיג ביצועים תיאורטיים עוצרי נשימה: 4 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 320 קמ"ש.

Mitsubishi PU. דיזל היברידי. לפי מיצובישי זה השילוב הנכון עבור רכב עבודה. העיצוב מרמז על ה-L200 הבא. צילום: מיצובישי

מיצובישי GR-HEV. ה-L200 הבא?

 טוב, אין כאן יותר מדי מקום לפרשנות: היפנים רומזים על הכיוון של מחליף מיצובישי האנטר (L200), הטנדר היפיוף של היצרן הוותיק. אז כמו הדורות הקודמים, גם הדור הבא יהיה כנראה יפהפה, בעיקר במונחים של רכבי עבודה. וכדי להתאים לרוח האנרגיה החלופית ששורה על מיצובישי, כמו על מרבית תעשיית הרכב, מיצובישי GR-HEV משתמש במערכת הנעה היברידית – שילוב של מנוע דיזל עם מנוע חשמלי. היפנים מציינים כי הם מאמינים שהתצורה הזו (ולא היברידי נטען או חשמלי לחלוטין) היא הנכונה עבור רכב עבודה שצריך לעבוד קשה במיוחד.

SSangyong Siv1. אחרי השביתות, הבעלות ההודית והשנים הקשות, סאנגיונג מתחילה לבנות עצמה מחדש עם רכב פנאי בגודל בינוני המתאים למתניים הרחבות של הסגמנט. צילום: סאנגיונג

סאנגיונג SIV-1. דרך המלך?

 אחרי כל הטלטלות של החברה הקוריאנית-הודית, השביתות, פשיטות הרגל וחילופי הבעלות, בסאנגיונג רוצים כבר לעלות על דרך המלך. אז לצד חילופי דורות בסצנת המיניוואנים הענקיים והמגה-מכוערים (נו, מר רודיוס, לפחות לטעמנו), הקוריאנים חושפים רכב פנאי בממדי ביניים שאפשר ממש להסתכל עליו (ואפילו ליהנות במידה מסוימת). סאנגיונג SIV-1 ממשיך את מסורת רכבי הקונספט של השנים האחרונות, שהחלו עם ה-XIV-1, והוא מיועד להפוך לכלי רכב מרכזי בהיצע של סאנגיונג. לפי פרטים שונים בעיצוב הקונספט אפשר להעריך שהדרך עוד ארוכה לייצור.

Check Also

BYD טאנג מוסיף 25% לסוללה

הסוללה צומחת ב-25%, המשקל עולה, מהירות הטעינה משתפרת וגם הטווח עולה ל-530 ק"מ. BYD TANG מתעדכן באמצע השנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 + 2 =