יום חמישי , 28 מרץ 2024
מסעדת אורסולה בישוב צוקים. הסחת פאזה מסצינת המזון המהיר על כביש הערבה ואחת המקומים החביבים לסעוד בו. צילום: תומר פדר
מסעדת אורסולה בישוב צוקים. הסחת פאזה מסצינת המזון המהיר על כביש הערבה ואחת המקומים החביבים לסעוד בו. צילום: תומר פדר

אין על הפלאמכוחן!

רוני נאק

כמי ששנים משוטט בכבישים ובשטח בישראל, למצא מקום טוב לאכול בו זה תמיד אתגר – מה גם שאני עושה הכל כדי להתרחק מסצינת המזון המהיר ומשתדל לאכול בריא ככל האפשר. את אורסולה שבכניסה לצוקים גיליתי במקרה לפני כשנה אחרי ששני תקרים תקעו אותי חמש שעות בנחל עשוש – אחרי הסאגה ההיא בירה קרה ונקניקיית צ'ילי חריפה היו הדבר הכי טוב על פני אדמות.

מסעדת אורסולה בישוב צוקים. הסחת פאזה מסצינת המזון המהיר על כביש הערבה ואחת המקומים החביבים לסעוד בו. צילום: תומר פדר
מסעדת אורסולה בישוב צוקים. הסחת פאזה מסצינת המזון המהיר על כביש הערבה ואחד המקומים החביבים לסעוד בו. צילום: תומר פדר

חודשים אחר כך הגיע הזמן לעשות היכרות של ממש – ובאורסולה, הדובה הקטנה בגרמנית, פגשתי את אוסי וינטר בעלת המקום. ומיד הבנתי את הראש יוצא הדופן שלא לומר התאהבתי בה מיד. אשה מרשימה מאד עם רגליים על הקרקע אבל ראש רומנטי וכמו שף מארח מקצועי היא מוליכה אותנו במסע בין שורשי ילדותה בגרמניה, העליה לארץ והמעבר לדרום. היא לב המערכת והעשייה כשעל המטבח אמון שף מדרום גרמניה המשלב את הידע שלו יחד עם האוצר הטמון במחברת המתכונים של משפחת וינטר.

זה פלאמכוחן - טארט פלאמבה בצרפתית - או "פיצה גרמנית" בישראלית - וזה מאד מאד טעים! צילום: תומר פדר
זה פלאמכוחן – טארט פלאמבה בצרפתית – או "פיצה גרמנית" בישראלית – וזה מאד מאד טעים! צילום: תומר פדר

קטונתי מלהיות מבקר מסעדות ולנתח כל אחת מהמנות אשר כיסו את השולחן הגדול והמרכזי של המסעדה – מרוב דובים לא ראינו את היער – אבל לא היה שם דבר אחד, חם או קר, פרוס או שלם, מטוגן או אפוי שאני והצוות שהיה איתי לא התמוגגנו ממנו. הכל עשוי בעבודה יד – כבמטבח שף אמיתי – רבים מחומרי הגלם מגיעים היישר מהחממות המדהימות של היישובים מסביב – ואפילו את הבירה "קצרה" מבשלים בצוקים.

אפשר לכנות את אורסולה בהמון כינויים – ולא נדרש הרבה דמיון כדי למצא את ההומור של לסעוד במטבח גרמני מושקע ב-45 מעלות חום על כביש הערבה. אבל בישראל כמו בישראל…לרגע היה נדמה לי שפילדמארשל רומל מחנה את הפאנז'ר שלו בחוץ ליד הדאצ'יה ונכנס לכוס וויצנביר צוננת. אם אתם מחפשים חומוס/צ'יפס/סלט זה לא המקום בשבילכם – אם אתם רוצים את החוויה ואת האוכל הכי טעים על כביש 90, עיצרו רגע את המירוץ , אותתו בכניסה לישוב צוקים וצעדו ליקום המקביל של URSULA.

הזמנות: 08-6444421

ולסיום בונוס! מתכון לשמפףנודל עם הערות השף

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − 3 =