יום שישי , 29 מרץ 2024

אסון הצונאמי ביפן ותעשיית הרכב

אסון הצונאמי ורעידת האדמה ביפן יצרו נזקים עצומים למדינה ולכלכלה המקומית, ותעשיית הרכב אינה חריגה. עד כה דיווחו 8 יצרניות הרכב היפניות הגדולות על חוסרים בייצור של למעלה מ-365,000 מכוניות שהיו אמורות כבר לצאת לשווקים ולהימכר. בטויוטה לבדה מעריכים את כמות המכוניות החסרות ביחס לתוכניות בכ-140,000. בהונדה, היצרנית היפנית השנייה בגודלה, מעריכים שהייצור יחזור לפעילות מלאה במחצית הראשונה של חודש אפריל; הונדה מדווחת על פיגור של 46,600 מכוניות שהיו אמורות לצאת את שערי המפעלים. בניסאן מקווים לחזור לפעילות מלאה ב-11 באפריל, ומדווחים על חוסר של 42,000 מכוניות ביחס למתוכנן. בסוזוקי מדובר ב-32,000 מכוניות, במאזדה ובמיצובישי בכ-31,000 וב-15,000 מכוניות חסרות בהתאמה, דייהטסו רשמה הפסד של 27,000 מכוניות ובסובארו מדווחים על 23,000 מכוניות שלא יוצרו כמתוכנן.
החשש הגדול אצל יצרניות הרכב היפניות הוא לאו דווקא בשל בעיות במפעלי היצרניות עצמן, אלא בעיקר ממצבם של אלפי ספקי וקבלני המשנה שחלק גדול מהם נפגע באופן משמעותי כתוצאה מאסון הטבע, ואף חדל לתפקד.

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − 11 =