יום חמישי , 28 מרץ 2024
honda cr-v ה-NHTSA מבקש שלא לנהוג בכמה דגמים של הונדה - סיכוי של 50% להיפגע מכרית האוויר בתאונה. צילום: הונדה
honda cr-v ה-NHTSA מבקש שלא לנהוג בכמה דגמים של הונדה - סיכוי של 50% להיפגע מכרית האוויר בתאונה. צילום: הונדה

ארה"ב: אל תסעו בהונדה!

תומר הדר

פרשת כריות האוויר המסוכנות מתוצרת טקאטה היפנית כבר מזמן אינה עניין חדש, אך כעת פרשה חדשה מאיימת לגמור את יצרנית כריות האוויר היפאנית באופן סופי. ה-NHTSA, ארגון הבטיחות בדרכים הבכיר ביותר בארה"ב הודיע באופן חריג כי הוא קורא לבעלי מספר דגמים של הונדה שלא לנסוע במכוניתם, אלא אם הם כבר ביקרו במוסך ותיקנו את כריות האוויר. מדובר בלא פחות מ-300 אלף בעלי הונדה ואקורה (מותג הפרימיום של הונדה), שבהן מותקנת כרית האוויר הכושלת של טקאטה. בין הדגמים שלבעליהם לא מומלץ לנסוע בהם נמנה רכב הכביש שטח הגדול של הונדה – הפיילוט – ממודל 2003 – וגם הונדה cr-v מודל 2002. בנוסף לרכבי הכביש שטח של הונדה תזומן הונדה סיוויק מודל 2002, הונדה אקורד מודל 2002, אקיורה (חטיבת היוקרה של הונדה) TL מודל 2002 ו-2003, והמיניוואן הונדה אודיסי מודל 2002.

הסיבה לאזהרה הבהולה של ה-NHTSA, בניגוד למכוניות רגילות ש"סתם" מזומנות למוסך לתיקון היא ההסתברות לפגיעה: בדגמי הונדה הללו, כרית האוויר עלולה לא רק לא להתנפח כראוי – אלא גם להיקרע. לפי ה-NHTSA, קיימים כ-300 אלף רכבים כאלה בארה"ב וההסתברות של נוסעיהם להיפגע בתאונה כתוצאה מכרית אוויר פגומה היא 50%, כלומר נתון גבוה בצורה בלתי רגילה.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 4 =