יום שישי , 19 אפריל 2024
תיק אופניים עם שלוקר. SHIMANO ACCU3D. צילום: שימאנו
תיק אופניים עם שלוקר. SHIMANO ACCU3D. צילום: שימאנו

בדקנו: תיק אופניים שימאנו UNZEN

תיקי רכיבה הפכו לפריט הכרחי בכל רכיבת שטח שחורגת מסיבוב של שתי דקות מסביב לבית. אופני ההרים המודרניים כמעט תמיד זקוקים לציוד תמיכה נוסף: פנימית ומשאבת אוויר, ערכת תיקון תקרים, מולטיטול, משאבת בולמים, וכמובן ציוד לרוכב וזה אמור בעיקר ביכולת לשאת נפח משמעותי של מים, מקום למפתחות, ארנק וכמובן סמארטפון (איך נקליט STRAVA בלי זה!) או נגן מוזיקה ועוד כיד הדמיון הטובה. מזג האוויר אצלנו מחייב נשיאה של כמות נוזלים גדולה, הרבה מעבר למה שמתקני בקבוקים מסוגלים לשאת על שלדת האופניים.

תיקי אופניים נעים בין שני קטבים מנוגדים – אולי דרישות בלתי אפשריות. מצד אחד עליהם להיות בעלי נפח ויכולת לשאת מים וכלים. מצד שני עליהם להיות קלי משקל, שלא יפריעו לתנועות הרוכב ועמידים מספיק בתלאות והחיים הקשים של רוכבי האופניים בשטח.

כאן נכנסת שימאנו לתמונה עם סדרת תיקי הרכיבה החדשים. תיקים אשר לדברי שימאנו מעוצבים סביב גופו של הרוכב כפי שהוא שפוף בעת הרכיבה על אופניו. התיק מורכב מסדרה של פאנלים ורצועות אשר חובקות את הגוף ומנסות להפוך את התיק ל"שקוף" ובלתי מורגש והוא עושה זאת עם סדרה ארוכה של פיצ'רים מעניינים.

תיק אופניים עם שלוקר SHIMANO ACCU3D. מעוצב לגוב הרוכב, קל משקל והייטקיסטי. נפח מים וחלל מוגבלים במידה של 6ל'. המחיר כ-580 שקלים. צילום: תומר פדר
תיק אופניים עם שלוקר SHIMANO UNZEN. מעוצב לגוב הרוכב, קל משקל והייטקיסטי. נפח מים וחלל מוגבלים במידה של 6ל'. המחיר כ-580 שקלים. צילום: תומר פדר

הצללית האירודינאמית מושגת על ידי מעטפת מבד גמיש אשר גם חובק ועוטף את התכולה של התיק. בנוסף כל הרוכסנים מוסתרים ומצוידים בטבעות לרכיסה מהירה גם עם ידיים העוטות כפפות. הגב של התיק – אשר נראה אטום במבט ראשון – מתוכנן לתעל זרימת אוויר בגב הרוכב כאשר בליטות מיוחדות שומרות על הרווח הדרוש כדי שזה יקרה באמת.

הצד הפנימי של התיק מושקע לא פחות. תא "מולטימדיה" מרופד יאכסן בכיף סמארטפון עם מסך גדול. תאי-משנה מאפשרים לאחסן מפתחות, כלי עבודה ומה לא מבלי שאלו ינדדו בחלל הראשי וההברקה של צבע פנים ירוק-זוהר עוזרת לאתר חפצים בתוך התיק גם בתנאי אור חלשים. באותו הקשר נציין פסים מחזירי אור ותושבת ייעודית לנצנצים.

פחות אהבנו את השלוקר. נפח של 2.0ל' מים לא הספיק לסיבוב של שעתיים וקצת יותר מ-30 קילומטרים. הגישה למילוי השלפוחית קשה ודורשת הסרתה המלאה מן התיק. ההחזרה של שלפוחית מלאה לתוך התיק גם היא לא נוחה במיוחד ומידותיו הקטנות של התיק הופכות את ההתאמה לצפופה ביותר. לחיוב אפשר לציין את התא אשר מצויד בבידוד ומאפשר לשמור על הנוזל קר או חם.

אחד הדברים הייחודיים לתיק הזה היא מערכת הרצועות שלו. זו מתחברת בצורת האות X עם אבזם פלסטי יחיד ממש מעל לעצם החזה של הרוכב. על אותו אבזם גם מתברת הזרבובית של צינורית השתייה. זו מגיעה לנקודה הנוחה הזו דרך אחד משני פתחים אפשריים בבסיס הרצועות.

הרכיבה עם התיק הזה בהחלט שעומדת בהגדרות היצרן לגבי השקיפות שלו. לי זה הזכיר גור של קוף הנאחז באימו. נוח מאד ובאמת שלא מורגש. מהבחינה הזו התיק של שימאנו היה נהדר. הייתי צריך לוותר על חלק מהציוד הרגיל שלי וגם משאבת האוויר, פנימית ספייר, משאבת בולמים, מולטיטול וארנק כבר אתגרו את יכולת האחסנה של התיק בעיקר עם שלפוחית מלאה במים.

תיק אופניים עם שלוקר SHIMANO ACCU3D. רכיסה ייחודית גורמת לתיק להיות כמעט בלתי מורגש בעת רכיבה - מאד נוח. אם יישבר האבזם המרכזי והיחיד - התיק לא יהיה שמיש. תושבת לצינורית שתיה מעולה. ה-X מונע פתיחת רוכסן בחולצה כשחם. צילום: תומר פדר
תיק אופניים עם שלוקר SHIMANO UNZEN. רכיסה ייחודית גורמת לתיק להיות כמעט בלתי מורגש בעת רכיבה – מאד נוח. אם יישבר האבזם המרכזי והיחיד – התיק לא יהיה שמיש. תושבת לצינורית שתיה מעולה. ה-X מונע פתיחת רוכסן בחולצה כשחם. צילום: תומר פדר

נפח המים לא הספיק לרכיבות שהתקרבו לשעתיים והפיה קמצנית למדי ולא הייתה מסוגלת לעמוד בספיקת המים שלה אני רגיל מהשלוקר הוותיק של SOURCE. כך מצאתי עצמי ממעט בשתיה כדי שלא לגמור את המים וגם כי הפיה לא העבירה לי מספיק.

עוד נקודה למחשבה היא האבזם. האבזם הפלסטי הזה הוא חוליה חשובה מאוד בהתאמה של התיק לרוכב. אם מסיבה מסוימת האבזם הזה יישבר הרצועות ייפתחו מיד ואי אפשר יהיה להמשיך לרכוב עם התיק. בנוסף, סידור ה-X שעל החזה ימנע פתיחת רוכסן החולצה בימים חמים.

למרות האמור לעיל, מדובר במוצר מאד מרשים באיכות הכוללת שלו, ביכולת לחדש ולהמציא מוצר טוב יותר בתוך סביבה מאד צפופה ותחרותית. מעל לכל זה עומדת הנוחות המצוינת של התיק והשקיפות שלו – פשוט לא מורגש.

אז למי הוא מתאים? לרוכבים מינימאליסטים שלא לוקחים עמם המון ציוד ולא רוכבים שעות רבות. הוא יהיה אידאלי בחורף מתחת למעיל גשם או אפילו לרוכבי אופנועים שרוצים תיק קומפקטי, אירו דינמי ועם יכולת לשאת מים.

כמו מוצרי פרימיום רבים אחרים גם התיק של שימאנו אינו זול. המחיר לצרכן עומד על 580 שקלים לגרסת U6 (נפח של 6 ל') שבחנו. ויש גם נפחים גדולים וקטנים ממנו. להשיג בחנויות האופניים המובחרות.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten + ten =