יום שישי , 19 אפריל 2024

ברימאק טי-רקס – דינוזאור חשמלי

חברת ברימאק האיטלקית מייצרת משאיות מאז 1956 ומתרכזת מאז שנות ה-70 ביצירת כלי שטח עם הנעה לכל הגלגלים. באחרונה פתחה החברה סניף בקליפורניה, שמרכיב ומשווק את כלי העבודה שלה גם ביבשת החדשה. יציר כפיה האחרון של החברה, הטי-רקס, הוא רכב משא בסגנון היונימוג של מרצדס שמיועד לצלוח תוואי שטח קשה ומצויד במגוון נדיר של יחידות הנעה לכל מטרה: בנזין, דיזל, גפ"מ, היברידי – ואפילו חשמלי מלא. מי אמר שרק למכונית החשמלית של שי אגסי מותר?

Bremach T-Rex. Photography - Bremach

כמו היונימוג, גם כאן מדובר בכלי רב שימושי שמגיע במגוון קונפיגורציות – ארגז פתוח או סגור, חד או דאבל קבינה, שלושה או שישה מושבים – ומיועד להתקנת שפע של אפליקציות: כבאית, מפלסת שלג, קאמפר למגורים, רכב צבאי ממוגן ועוד ועוד. יש אפילו אופציה פתוחת גג למזוכיסטים…

 מנוע הבנזין הוא יחידת V8 גיבורה של GM בנפח 6.0 ל' שמספקת 323 כ"ס ו-51.6 קג"מ, בעוד מנוע הדיזל הוא מתוצרת קאמינס ומנפק בין 235 כ"ס ו-63.6 קג"מ ל-325 כ"ס ו-84.3 קג"מ (!) – בהתאם לגרסה. התיבות הן ידנית שישה הילוכים או אוטומטית עם חמישה.

אבל הגרסאות המעניינות באמת הן אלו המונעות בוולטים, לא בדלק מאובנים. הגרסה החשמלית עושה שימוש במנוע שמספק כ-300 כ"ס מסל"ד אפסי ומבטיחה טווח של בין 160 ל-320 ק"מ בהתאם לעומס ולמהירות. אם טווח הנסיעה הנ"ל אינו מספק את הצרכים שלכם, תוכלו לבחור בגרסה ההיברידית, שמציעה את אותו מנוע חשמלי אך בשילוב מנוע בנזין 2.2 ל' (150 כ"ס) שמשמש להטענת הבטריות ברגע שאבקת החשמל אוזלת.

Bremach T-Rex. Photography - Bremach

העברת הכוח לקרקע מתבצעת באמצעות הנעה כפולה קבועה ונעילות הידראוליות לדיפרנציאלים המרכזי והאחורי. אם תכננתם להעביר את תכולת הדירה דרך מעלה עשוש, תשמחו גם לדעת שהטי-רקס מסוגל לשאת עד 3.75 טון ושמרווח הגחון (28 ס"מ), יחד עם זוויות הגישה (48 מעלות) והנטישה (44 מעלות) המכובדות, יאפשרו למקרר ולפלזמה לעבור את מדרגת הסלע בשלום.

Bremach T-Rex. Photography - Bremach

כדי להנעים את זמנכם בדרך לביתכם המדברי החדש, תוכלו לצייד את הדינוזאור במושבים הידראוליים משוככים ובמערכת מולטימדיה שכוללת את כל מה שתמצאו בלקסוס של השכן המעצבן מהעיר – מצלמה אחורית, GPS, DVD, רדיו לווייני ואפילו גישה לאינטרנט (אבל לכו תמצאו קליטה סלולרית בעשוש…). על התענוג, עם זאת, תיאלצו לשלם מחיר של כמה לקסוסים: מ-96 אלף דולר לגרסת הבסיס ועד 120 אלף דולר לוורסיה החשמלית המאובזרת. יש אפילו אחריות לשלוש שנים או 48,000 ק"מ. להשיג אצל הסוכן האמריקאי הקרוב לביתכם.

 

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

2 comments

  1. Have you not heard of THE ZIBBAR.
    Have a look at:www.ido4x4tech.com
    made in ISRAEL

    • הי דניאל,
      לזיבר יש מקום של כבוד אצלנו. ואנו מעריצים את העבודה של עידו כהן. אולם – למיטב ידיעתי – אין בנמצא זיבר חשמלי. אם כן, נשמח לתת לו במה. כבוד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − eighteen =