יום חמישי , 28 מרץ 2024
BMW X6 חדש כבר אצלנו. עוד יותר מוחצן, יותר יקר ויותר חזק. החל מכ-600 אלף שקלים. צילום: BMW
BMW X6 חדש כבר אצלנו. עוד יותר מוחצן, יותר יקר ויותר חזק. החל מכ-600 אלף שקלים. צילום: BMW

ב.מ.וו X6 החדש אצלנו

מאת: ניר בן זקן

הרבה גבות הורמו בתעשיית הרכב כשב.מ.וו הציגה בתערוכת פקנקפורט 2007 את השילוב שנראה אז הזוי בין רכב פנאי שטח בעיצוב קופה ספורטיבי. אבל עם הצלחה אי אפשר להתווכח ואחרי כמעט רבע מיליון יחידות שנמכרו ברחבי הגלובוס במינכן כבר חשפו את הדור השני ל-X6 בעוד הספקנים בשטוטגארט ובאינגולשטאט מציגים רק כעת רכבי תצוגה (מרצדס MLC ואודי TT אלרואוד בהתאמה) כתשובה לבווארים.

BMW X6 חדש כבר אצלנו. עוד יותר מוחצן, יותר יקר ויותר חזק. החל מכ-600 אלף שקלים. צילום: BMW
BMW X6 חדש כבר אצלנו. עוד יותר מוחצן, יותר יקר ויותר חזק. החל מכ-600 אלף שקלים. צילום: BMW

כמו ה-X5 עליו הוא מתבסס, גם ב-X6 מדובר במתיכת פנים מקיפה ולא בדגם חדש לגמרי. השינויים העיצוביים מישרים קו עם שאר דגמי החברה ומסתכמים ביחידות תאורה קדמיות הנוגעות בגריל הכליות הגדול, פגוש קדמי אגרסיבי ובתי גלגל מודגשים עם כונס אוויר מאחורי זה הקדמי תורמת לעדכון המראה ולהפחתת מקדם הגרר (מ-0.33 ל-0.32), אך הצללית נותרה זהה כמעט לחלוטין. בתא הנוסעים רוענן באמצעות שיפור איכות החומרים, שילובי הצבעים, קונסולה מרכזית הפרוסה לרוחב ופחות פונה אל הנהג ומערכת השליטה I-drive החדשה עם חוגה הכוללת צג מגע ומסך תצוגה בגודל 10.25".

BMW X6 חדש כבר אצלנו. עוד יותר מוחצן, יותר יקר ויותר חזק. החל מכ-600 אלף שקלים. צילום: BMW
BMW X6 חדש כבר אצלנו. עוד יותר מוחצן, יותר יקר ויותר חזק. החל מכ-600 אלף שקלים. צילום: BMW

בשלב ראשון יוצע ה-X6 עם שלוש יחידות הנעה; 30d – 6 צילנדרים טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר עם 258 כ"ס ו-57.1 קג"מ (13 כ"ס ו-2 קג"מ יותר מבעבר), 50i – V8, טווין טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר עם 449 כ"ס ו-66.3 קג"מ (41 כ"ס ו-5.1 קג"מ יותר מבעבר) וגרסת M50d שכבעבר תציע את מנוע 3.0 ליטר טריפל טורבו דיזל עם 381 כ"ס ו-75.4 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים בכיול ספורטיבי (משוטים להעברת הילוכים מההגה ובקרת שיגור) המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת ההנעה הכפולה המתוחכמת X-drive ודיפרנציאל אחורי אקטיבי (DPC) המסוגל לשנות את העברת הכוח בין צמד הגלגלים האחוריים ולהפחית תת ההיגוי. המשקל העצמי ירד ב-10 עד 40 ק"ג בסיוע שדרוג יחידות הכוח מסייעים להפחתת צריכת הדלק בין 15 ל-30 אחוזים, אם זה משנה למי מהלקוחות.

ה-X6 המחודש התייקר ב-63 אלף שקלים לעומת קודמו, עם מחיר התחלתי של 590 אלף שקלים לגרסת 30d הבסיסית בעוד על גרסת M50d הבכירה תאלצו להיפרד מ-840 אלף שקלים.

Check Also

BMW: בחזרה לעתיד

קונספט למראה החדש של דגמי סדרה X מ-BMW מעורר את החשד שהיצרנית פנתה לברירת המחדל העיצובית: כשהיצירתיות מתה תמיד אפשר לפנות לרטרו. פלטפורמת 800 וולט זו בשורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen − 3 =